واشنگتن: روسیه زندانی متهم به جاسوسی برای آمریکا را آزاد کند

به گزارش مجله حقوق، به گزارش رویترز، جان سالیوان گفت که بازرسان روسی نتوانسته اند مدارک معتبری علیه افسر یاد شده ارائه دهند.

واشنگتن: روسیه زندانی متهم به جاسوسی برای آمریکا را آزاد کند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سفیر جدید آمریکا تنها پس از چند روز فعالیت دیپلماسی در مسکو، مقامات روسی را به رفتار شرم آور با پل ولهان متهم کرد که توسط مأموران امنیتی در هتلی در مسکو در تاریخ 28 دسامبر 2018 بازداشت و به جاسوسی متهم شد.

ولهان که در زمان بازداشت توسط نیروهای امنیتی روسیه دارای چندین پاسپورت از جمله آمریکا، انگلیس، کانادا و ایرلند بود، تمام اتهامات در خصوص جاسوسی را تکذیب نموده است.

براساس گزارشات منابع خبری در صورتی که اسناد تهیه شده، جاسوسی ولهان در روسیه ثابت گردد، وی باید 20 سال زندانی گردد و این موضوع می تواند روابط امریکا و روسیه را که از قبل تحت فشار یکسری موضوعات از جمله مناقشه اوکراین و سوریه و اتهامات مداخله در انتخابات ایالات متحده قرار گرفته بود، وارد تنش جدید کند.

رییس جمهوری آمریکا مهرماه امسال بیان کرد، سالیوان معاون وزیر امورخارجه را به عنوان سفیر جدید این کشور در روسیه معرفی نموده است.

سمت سفیر آمریکا در مسکو اگرچه بیشتر به عنوان یک موقعیت معتبر دیپلماتیک شناخته می گردد، اما با توجه به تحقیقات انجام شده در خصوص دخالت های کرملین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 این پست چالش برانگیز شده است.

سالیوان پیش از پیوستن به دولت ترامپ در اوایل سال 2017 یک وکیل بود. وی در دولت بوش به عنوان یک مقام وزارت دادگستری و مشاور وزارت دفاع و مقام شماره 2 در وزارت بازرگانی فعالیت می کرد.

منبع: انتخاب
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 173

به "واشنگتن: روسیه زندانی متهم به جاسوسی برای آمریکا را آزاد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: روسیه زندانی متهم به جاسوسی برای آمریکا را آزاد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید