نفس راحت تهران با افتتاح آزادراه غدیر

به گزارش مجله حقوق، وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح آزادراه غدیر این پروژه ملی را بخش عظیمی از جاده ابریشم آزادراهی کشور خواند و گفت: با افتتاح این محور آزادراهی مشکل عظیم ترافیکی تهران حل می گردد و پایتخت نفس راحتی می کشد.

نفس راحت تهران با افتتاح آزادراه غدیر

به گزارش خبرنگاران، محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح های دولتی که با حضور رئیس جمهور برگزار گردید اظهار کرد: امروز هدیه عظیمی به ملت ایران داده می گردد؛ یک سرمایه گذاری که از فکر و اندیشه تا طراحی و ساخت آن در یک دولت صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه پروژه های عمرانی زمانمند می شوند و دولت های بعدی وارث افتتاح آن خواهند بود، اضافه کرد: آزادراه غدیر که عملیات اجرایی آن با سرمایه گذاری حدود هفت هزار میلیارد تومان در اسفند 1394 شروع شد تماما در طول یک دولت انجام شده است.

اسلامی ادامه داد: آزاده غدیر که عملیات اجرایی آن با سرمایه گذاری حدود هفت هزار میلیارد تومان در اسفند ماه 1394 شروع شد سالانه 20 درصد پیشرفت داشته است که رکوردی در انجام پروژه های زیرساختی و یک رکورد در تاریخ وزارت راه و شهرسازی به شمار می رود.

وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از تمام طراحان، مهندسان، سازندگان، کارگران، تکنسین ها و اپراتورهای فعال در این ابرپروژه گفت: به طور روزانه 3000 نفر در طول 5 سال اکثرا به صورت دو شیفت در این پروژه کار کردند تا این پروژه آماده بهره برداری گردد.

وی اضافه کرد: این آزادراه که کنارگذر جنوبی البرز و تهران قلمداد می گردد، بخش مهمی از جاده ابریشم آزادراهی کشور است که شرق و غرب کشور را طی می نماید و نقطه تبادلی پنجگانه دارد که با کریدورهای شمال و جنوب اتصالات را برقرار می نماید و پیرامون این آزادراه بر اساس طراحی های انجام شده تیرپارک ها و پارک های لجستیک شکل خواهد گرفت که بار سنگینی از حجم فعالیت و آمد و شد در جنوب شرق، جنوب غرب و جنوب تهران را به آن سوی این آزادراه منتقل می نماید که تهران از این بابت نفس خواهد کشید.

وی راهنمایی ظرفیت ها و شرکت های پیمانکاری به سمت سیاست سرمایه گذاری و شراکت در ایجاد زیرساخت ها را موضوع مهمی خواند که در وزارت راه و شهرسازی دنبال شده است و توضیح داد: به این منظور با قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا به عنوان یکی از سازندگانی که در وزارت راه و شهرسازی قراردادهای گوناگونی داشت این الگو را دنبال نموده ایم؛ به طوری که برای نمونه در آزادراه غدیر قرارگاه، سرمایه گذاری 70 درصدی و وزارت راه و شهرسازی سرمایه گذاری 30 درصدی داشته است.

اسلامی در بخش دیگری از این مراسم از پایه گذاری آزادراه ابراهیم خلیل(ع) همزمان با بهره برداری آزادراه غدیر با فرمان رئیس جمهور اطلاع داد و گفت: تفاهمنامه و قرارداد این آزادراه 90 کیلومتری که از انتهای ورامین به اتوبان پردیس متصل می گردد، آماده شده است تا بتوانیم گره ترافیکی که در شرق تهران متولد می گردد را ساماندهی کنیم و بار سنگینی را که از شریف آباد تا افسریه وجود دارد را به سمت شمال و جنوب توزیع کنیم. این طرح زنجیره آزادراهی ما را در کلانشهر تهران و استان البرز کامل می نماید.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در سال 1392 حدود 2 هزار کیلومتر آزادراه در کشور داشتیم اما این عدد تا سرانجام دولت به 3 هزار و 100 تا 3 هزار و 300 کیلومتر خواهد رسید که نشان از رشد 50 درصدی در آزادراه های کشور است. ما ابتدای دولت 12 هزار و 500 کیلومتر عظیمراه در کشور داشتیم اما در سرانجام دولت تدبیر و امید به 20 هزار کیلومتر عظیمراه خواهیم رسید که حاکی از افزایش بیش از 50 درصدی در این بخش و به معنای ساخت روزانه 4 کیلومتر عظیمراه در کشور است. این توسعه 60 درصدی عظیمراه ها در کشور نسبت به ابتدای انقلاب، افزایش راندمان، ایمنی، بهره وری و رفاه را برای مردم به دنبال داشته و بسیاری از نقاط پرحادثه را نیز رفع نموده است.

وی در ادامه با اشاره به الگوی تامین اقتصادی پروژه های عمرانی با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه گفت: تامین اقتصادی حدود 19 پروژه جدید در بخش های آزادراهی و ریلی با موافقت وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی و حمایت و تاکید رئیس جمهوری به وسیله بازار سرمایه انجام خواهد شد و این پروژه های عظیم و تاریخ ساز، تحول عظیمی در زیرساخت های حمل و نقل کشور به وجود خواهند آورد و برای پیش بینی های لازم به وسیله این پروژه ها برای دهه آینده انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 777

به "نفس راحت تهران با افتتاح آزادراه غدیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفس راحت تهران با افتتاح آزادراه غدیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید