تور ارزان روسیه: جاهای دیدنی مسکو که هر جهانگردی را به خود جذب می نماید

به گزارش مجله حقوق، اگر اهل سفرهای خارجی باشید، حداقل یک بار هم که شده باید مسکو را ببینید و ناب ترین دیدنی های تاریخی و هنری این شهر را در آلبوم خاطرات تان ثبت کنید. پس با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی مسکو بیشتر آشنا شوید.

تور ارزان روسیه: جاهای دیدنی مسکو که هر جهانگردی را به خود جذب می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

1. کاخ کرملین

کاخ کرملین یکی از جاهای تماشای مسکو و از معروف ترین بناهای تاریخی دنیا با گنجینه عظیمی از میراث باستانی است، خصوصا تالارهای اسلحه خانه (Armory Chamber) و خزانه الماس (Diamond Fund) که آثار بی مانندی را در خود جای داده اند.

بنای سلطنتی این کاخ نمایی از تاریخ روسیه تزاری را به تصویر می کشد و درحال حاضر نیز اقامتگاه رسمی رئیس جمهور روسیه و نماد قدرت سیاسی این کشور است. اگر به کرملین رفتید، بازدید از ناقوس تزار (Tsar Bell) را که بزرگ ترین ناقوس دنیا است، نباید فراموش کنید. در ضمن از بالای برج ناقوس (Bell Tower) می توانید سراسر شهر را با دید پانوراما نظاره کنید.

2. باغ الکساندر

باغ الکساندر یکی از چشم نوازترین جاهای تماشای مسکو است. این باغ که در مجاورت کاخ کرملین واقع شده است، به علت بناهای یادبود، طبیعت جادویی و هم به خاطر تاریخی بودنش معروفیت دارد. توریستانی که به این باغ می فرایند، قطعا از آرامگاه شعله ابدی (Eternal Flame) نیز تماشا می نمایند که به یاد شهدای جنگ دنیای دوم بنا شده است و در مقابل برج کوتافیا (Kutafya Tower: از مجموعه برج های کرملین) واقع شده است.

3. میدان سرخ

میدان سرخ (Red Square) قرن هاست که به عنوان قلب مسکو شناخته می شود و مرکز اصلی گردهمایی های عمومی در این شهر است. اگر در حوالی میدان سرخ بودید، حتما از مقبره لِنین (Lenins Mausoleum) نیز تماشا کنید. در این مقبره می توانید جسد مومیایی شده لِنین را که نخستین رهبر سوسیالیست ها و از شخصیت های تأثیرگذار تاریخ بود، ببینید. به علاوه، بازدید از کلیسای جامع سِنت باسیل (St. Basils Cathedral) نیز که در اطراف میدان سرخ واقع شده است، خاطره سفرتان را به یادماندنی تر خواهد نمود. این کلیسا یکی از معروف ترین معماری های دنیا و از جاهای تماشای مسکو است که قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی می رسد.

4. مرکز خرید گام

مرکز خرید گام (GUM) درست در سمت راست میدان سرخ واقع شده است و یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین مراکز خرید و جاهای تماشای مسکو است که بیش از 100 سال قدمت دارد. شمار متعددی از بوتیک ها و کافه های معروف شهر در این مجتمع تجاری گرد آمده اند. در فصل سرما نیز پیست وسیع اسکیتی روی یخ در فضای بیرون مجتمع برپا می شود که معروفیت دنیای دارد. ترجیحا این مرکز خرید را علاوه بر روز در شب هم ببینید، چراکه به خاطر نورپردازی خاصش جلوه شکوهمندی پیدا می نماید.

5. پارک زِریادای

پارک زِریادای (Zaryadye Park) که مدت زیادی از افتتاح آن نمی گذرد نیز در نزدیکی میدان سرخ واقع است. می توانید روی پل شناوری که جلوه اصلی این پارک به شمار می رود، بایستید و از تماشای چشم انداز کاخ کرملین لذت ببرید. غذاخوری های مستقر در این پارک نیز انواع غذاهای محلی نقاط مختلف روسیه را به توریستان عرضه می نمایند.

6. میدان تئاتر

میدان تئاتر (Theater Square) خیلی از کاخ کرملین و خیابان معروف تِوِرسکایا (Tverskaya Street) دور نیست. سه تالار نمایش در اطراف این میدان واقع شده اند: تئاتر بولشوی (Bolshoi Theater)، تئاتر اقتصادی (Maly Theater) و آموزشگاه تئاتر جوانان روسیه (RAMT). از این میان، تئاتر بولشوی جایگاه ویژه ای در تاریخ هنرهای نمایشی این کشور دارد. نمایش هایی که در این تالار اجرا می شوند، عمدتا باله و اُپِرا هستند و بلیط ها علی رغم قیمت بالا چند ماه پیش از موعد نمایش ها به اتمام می رسند. اما حتی اگر قصد تماشای نمایش ندارید، باز هم می توانید از نظاره معماری نئوکلاسیک ساختمان تئاتر لذت ببرید. اگر هم قصد خرید در این حوالی را داشتید، حتما سری به مرکز خرید تی اِس یواِم (TsUM) بزنید که معدن برندهای طراحان معروف و اجناس قیمتی است.

7. خیابان اُستوژِنکا

خیابان اُستوژِنکا (Ostozhenka Street) و حوالی آن نمایانگر مسکوی قدیم است. این خیابان به عنوان یکی از گران ترین خیابان های دنیا شناخته می شود که اگرچه ساخت وسازهای نو زیادی را به خود دیده است، اما همچنان سعی شده تا بافت قدیمی آن حفظ شود. در این خیابان و بسیاری از خیابان های فرعی آن می توانید به ویژه نمونه های معماری قرن هجدهم و نوزدهم میلادی را ببینید. موزه هنرهای چندرسانه ای (Multimedia Art Museum) نیز یکی دیگر از جاهای تماشای مسکو است که در خیابان شانزدهم اُستوژِنکا واقع است.

8. کلیسای جامع مسیح منجی

کلیسای جامع مسیح منجی (Cathedral of Christ the Saviour) یکی از مرتفع ترین کلیساهای اُرتُدوکس در دنیا است که در قرن نوزدهم میلادی بنا شد و ساخت آن بیش از 40 سال طول کشید. این کلیسا در سال 1931 به دستور ژوزِف اِستالین، رهبر اتحاد جماهیر شوروی، تخریب شد تا به جای آن کاخ عظیمی که کاخ شوراها نام گذاری شده بود، ساخته شود. اما ساخت بنای نو در سال 1937 در پی حمله آلمان نازی در جنگ دنیای دوم متوقف شد و بنای فعلی کلیسا پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال های 1995 تا 2000 بازسازی گشت.

9. پارک گورکی

پارک گورکی (Gorky Park) یکی دیگر از جاهای تماشای مسکو است که در سال 1928 افتتاح و در سال 2011 بازسازی کامل شد. روزانه حدود 20 هزار توریست از این پارک بازدید می نمایند. پارک گورکی از امکانات رفاهی - تفریحی مختلفی ازجمله ایستگاه های اجاره دوچرخه، اینترنت بی سیم، تئاتر فضای باز، گلخانه (امکان خرید سبزیجات تازه نیز وجود دارد)، کلاس های آموزش یوگا و کافه های متعدد برخوردار است. از دیگر مجذوب کنندهیت های این پارک می توان به وجود رصدخانه و اجرای کنسرت های موسیقی اشاره نمود. زمستان ها نیز پیست وسیع اسکیت روی یخ در این پارک برپا می شود.

10. پارک نِسکوچنی

پارک نِسکوچنی (Neskuchny Garden) واقع در مرکز مسکو یکی از قدیمی ترین پارک های این شهر است که اخیرا بازسازی شد. این منطقه در گذشته محل کاخ های تابستانی ثروتمندان مسکو بود، اما اکنون تفرجگاهی عمومی با تنوع گیاهی زیاد است.

11. متروی مسکو

متروی مسکو با 196 ایستگاه و بیش از 300 کیلومتر خط ریلی یکی از عمیق ترین خطوط مترو در دنیا است که در سال 1935 افتتاح شد و ازلحاظ معماری نیز ازجمله جالب توجه ترین پروژه های اتحاد جماهیر شوروی به شمار می رود. هر ایستگاه طراحی منحصربه فرد خودش را دارد و حس وحال متفاوتی را به نمایش می گذارد. اگر با مترو رفت وآمد کنید، نه تنها در هزینه های سفرتان صرفه جویی خواهد شد، بلکه می توانید در قالب فضایی که بی شباهت به موزه نیست، با تاریخ و فرهنگ روسیه نیز آشنا شوید.

12. صومعه نُوودِویچی

صومعه نُوودِویچی (Novodevichy Convent) متعلق به قرن شانزدهم و هفدهم میلادی بوده و به سبک باروک بنا شده است. زنان خاندان سلطنتی در گذشته به این صومعه رفت وآمد داشتند و حتی بعضی از اعضای خاندان تزار و مریدان شان در گورستان همین صومعه دفن شده اند. این صومعه به عبارتی بخش عظیمی از تاریخ سیاسی، فرهنگی و مذهبی روسیه را در خود به یادگار دارد و از لحاظ ویژگی های ساختاری نیز یکی از برجسته ترین معماری های روسیه شناخته می شود.

صومعه نُوودِویچی در سال 1917 بسته شد و مجددا در سال 1926 به عنوان یکی از شعب موزه تاریخی دولت روسیه آغاز به کار کرد. این موزه هم اکنون شامل 12 هزار شیء قیمتی ازجمله تابلوهای نقاشی قدیمی، منسوجات مربوط به قرن شانزدهم تا بیستم میلادی، اشیای فلزی و سنگی گران بها، جواهرات و بسیاری آثار نفیس دیگر است. گورستان صومعه نیز از جاذبه های توریستی خاص این مکان و از جاهای تماشای مسکو به شمار می رود. این گورستان به دو بخش قدیم و نو تقسیم می شود. در قبرستان قدیم که دیواری است، بسیاری از شخصیت های برجسته روسیه ازجمله تعدادی از اعضای خاندان تزار به خاک سپرده شده اند. اما تاریخچه قبرستان نو به سال های 1898 تا 1904 برمی شود و در دوران حاکمیت شوروی دومین گورستان مهم مسکو بعد از گورستان دیواری کرملین بوده است.

13. باغ وحش مسکو

باغ وحش مسکو (The Moscow Zoo) یکی از قدیمی ترین باغ وحش های اروپاست. این باغ وحش که قبلا به پارک جانورشناسی معروف بوده است، در سال 1864 افتتاح شد و طی این مدت حتی در دوران جنگ و انقلاب نیز همیشه باز بوده است. ورودی اصلی باغ وحش که در سال 1997 بنا شد، درست مقابل ایستگاه متروی کراسنوپرِسنِنسکایا (Krasnopresnenskaya) واقع است و به قلعه های داستان های افسانه ای شباهت دارد. اگر از ورودی اصلی وارد شوید، به بخش قدیمی باغ وحش راه خواهید یافت. در این بخش می توانید از جانورانی مانند پنگوئن ها، دلفین ها و شیرهای دریایی تماشا کنید. بخش قدیمی به وسیله یک پل عابرپیاده به آن سوی خیابان و بخش نو وصل می شود که بخش تفریحی بچه ها را در نیز در خود جای داده است.

14. آسمان نمای مسکو

آسمان نمای مسکو (The Moscow Planetarium) که درست در نزدیکی درب ورودی دوم باغ وحش واقع شده است، یکی از بزرگ ترین آسمان نماها در دنیا و ازجمله جاهای تماشای مسکو است که در سال 1929 افتتاح شد. در این مرکز علمی و آموزشی می توانید از موزه لوناریوم (Lunarium Museum)، موزه اورانیا (Urania Museum)، تالار بزرگ ستارگان (The Big Star Hall) و پارک آسمان (Sky Park) بازدید کنید. یک مرکز تفریحی نیز در این مکان وجود دارد که براساس احتیاج گروه های سنی مختلف طراحی شده است و جهت گردش های خانوادگی توصیه می شود.

15. برکه پاتریارشی

برکه پاتریارشی (Patriarshiye Pond) یکی از مجذوب کننده ترین جاهای تماشای مسکو است که تا قرن هفدهم میلادی با نام مرداب بز شناخته می شد، چراکه در آن نزدیکی مزرعه پرورش بز وجود داشت. اما در سال 1683 که اقامتگاه رسمی رئیس کلیسای اُرتُدوکس در مجاورت این محل ساخته شد، مرداب را تخلیه کردند و درعوض چند برکه در آن حوالی حفاری شد که درحال حاضر فقط یکی از آن برکه ها به جای مانده است. ردپای این مکان که فضای بسیار آرامش بخشی دارد، در ادبیات روسیه نیز به چشم می خورد. از جمله آثاری که این مکان در پس زمینه آن مشهود است، می توان به رمان مرشد و مارگاریتا، اثر میخائیل بولگاکف، اشاره نمود.

16. نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد ملی

نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد ملی (VDNKh) که در شمال مسکو واقع شده است، درواقع پارکی با فضاسازی شهری است. این پارک در دوران اِستالین بنا شد و قرار بود که آینه تمام نمای دستاوردهای حکومت شوروی باشد. در این پارک می توانید علاوه بر بازدید از غرفه ها از بازی پینت بال و شترسواری نیز لذت ببرید. این پارک درمجموع نمونه مجذوب کنندهی از محوطه سازی های قرن بیستم را به تصویر می کشد و شامل بناها و نمادهای معرف معماری حکومت شوروی است.

17. موزه فضانوردی

موزه فضانوردی (Cosmonautics Museum) در سال 1981 به مناسبت بیستمین سالگرد سفر فضایی یوری گاگارین افتتاح شد. ایده ساخت این موزه به سِرگی کورولِف، دانشمند معروف روسی تعلق دارد که از شخصیت های علمی برجسته در حوزه ساخت موشک ها و سفینه های فضایی است. در این موزه می توانید از فناوری های فضایی تماشا کنید و لذت تجربه مجازی حضور در ایستگاه فضایی بین المللی را نیز بچشید.

18. پارک کولومِنسکویه

پارک کولومِنسکویه (Kolomenskoye Park) در چندکیلومتری جنوب شرقی مرکز مسکو واقع است. حفاری های باستان شناسی نشان داده اند که این منطقه برای نخستین بار در قرن هشتم میلادی مورد سکونت نهاده شد. کلیسای عروج (Church of the Ascension) جاذبه اصلی این منطقه تاریخی است. این کلیسای سنگی در سال های 1529 تا 1532 به دستور واسیلی سوم و به مناسبت یادبود تولد پسرش که بعدها به ایوان مخوف معروف شد، بنا گشت. در این پارک بعلاوه می توانید از کلیسای شمایل بانوی ما از کازان (Church of Our Lady of Kazan) بازدید کنید. کلیسای گردن زدن سِنت جانِ تعمیددهنده (Church of the Beheading of St. John the Baptist) نیز که به مناسبت تاج گذاری ایوان مخوف بنا شد، در همین مکان واقع است.

19. بازار ایزمایلوفسکی

اگر می خواهید خرید ارزان تری داشته باشید، حتما سری به بازار ایزمایلوفسکی (Izmailovsky Market) بزنید. در ایزمایلوفسکی می توانید از صنایع دستی نقاط مختلف روسیه تماشا کنید و ماتریوشکا (عروسک های چوبیِ تودرتوی توخالی) خریداری کنید که یکی از معروف ترین سوغاتی های روسیه است و در این بازار تنوع خیلی زیادی دارد.

20. موزه دولتی هنرهای زیبای پوشکین

موزه دولتی هنرهای زیبای پوشکین (The Pushkin State Museum of Fine Arts) بزرگ ترین موزه هنری اروپاست. در این موزه می توانید از مشهورترین آثار هنرمندان معروفی مانند پیکاسو، مونه، ون گوک، گوگن و ماتیس تماشا کنید. این موزه بعلاوه شامل مجسمه ها و دست سازه هایی از دوران کلاسیک است که قطعا موردتوجه هنردوستان واقع خواهند شد.

منبع:چطـور

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1368

به "تور ارزان روسیه: جاهای دیدنی مسکو که هر جهانگردی را به خود جذب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: جاهای دیدنی مسکو که هر جهانگردی را به خود جذب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید