تور دبی: راهنمای جامع نمایشگاه اکسپو دبی 2021 ، معرفی

به گزارش مجله حقوق، اکسپو 2020 دبی یکی از مهم ترین رویدادهای جهانی محسوب می گردد که به علت شیوع کرونا با یک سال تاخیر از اکتبر 2021 شروع شده و برای 6 ماه میزبان 192 کشور است.

تور دبی: راهنمای جامع نمایشگاه اکسپو دبی 2021 ، معرفی

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

نمایشگاه جهانی اکسپو 2020 از اول اکتبر 2021 تا 31 مارس 2022 به مدت 182 روز در دبی برگزار می گردد. اگر سفر برترین معلم زندگی است، اکسپو 2020 دبی برترین مکان برای کسب دانش محسوب می گردد. تصور کنید که با کاوش جهان در یک مکان با چه کسانی دیدار نموده و چه چیزی را تجربه خواهید کرد. در اهمیت این نمایشگاه باید گفت که بعد از جام جهانی و المپیک، سومین رویداد مهم جهانی به شمار میرود. حضور 192 کشور در این رویداد نشان می دهد که هیچ کدام از اکسپوها تا به امروز این تعداد ملت و فرهنگ را در یک نمایشگاه گرد هم نیاورده اند.

نمایشگاه اکسپو دبی یکی از بزرگ ترین نشست های جهانی است که برترین های جهان برای ساخت آینده ای بهتر در یک مکان جمع می شوند. جوانان نقش مهمی در این ماجرا بازی می نمایند و فرصت مشاهده، یادگیری و یاری به شکل گیری ایده های خلاقانه را خواهند داشت و می توانند راهکارهای نوآورانه ای برای ایجاد آینده ای پربارتر در منطقه خاورمیانه و جهان ارائه نمایند. نمایشگاه دبی هم زمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات متحده عربی در سال 2021 برگزار می گردد که نقطه عطف مهمی برای تاریخ این کشور است. با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشتری از این رویداد جهانی و مهم در اختیارتان قرار دهیم که در مدت اندکی به یکی از جاهای تماشای دبی تبدیل شده است.

با نمایشگاه اکسپو دبی آشنا شوید:

  • اکسپو دبی 2020 چیست؟
  • رویدادها و سرگرمی های اکسپو 2020
  • تاریخچه نمایشگاه اکسپوی 2020 دبی
  • تاریخ برگزاری نمایشگاه اکسپوی 2020 دبی
  • دبی چگونه میزبان اکسپو 2020 شد؟
  • موضوع و هدف از برگزاری از اکسپو 2020 دبی
  • شعار اکسپو دبی 2020
  • سایت اکسپو 2020 دبی
  • معماری محل برگزاری اکسپو 2020 دبی
  • پاویون های اکسپو 2020 دبی
  • پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی
  • چطور به اکسپو 2020 دبی برویم؟
  • آیا بازدید از اکسپو دبی 2020 رایگان است؟
  • اقامت در دبی در زمان برگزاری اکسپو 2020
  • تدابیر ایمنی در برابر کرونا برای برگزاری نمایشگاه اکسپو 2020 دبی

اکسپو دبی 2020 چیست؟

اکسپو به بزرگ ترین و مهم ترین رویداد نمایشگاهی جهان گفته می گردد که برای نمایش برترین دستاورهای کشورهای مختلف به خصوص در زمینه فناوری، نوآوری و معماری به کار می رود و هر پنج سال یک بار اتفاق می افتد.

شهر دبی میزبانی تازهترین دوه این نمایشگاه را بر عهده دارد. این نمایشگاه جهانی از نظر مقدار، مدت زمان و تعداد بازتماشامایندگان، یک رویداد بین المللی بزرگ است که برای مدت 6 ماه طول می کشد و پیش بینی می گردد که 25 میلیون بازتماشاماینده داشته باشد. نمایشگاه دبی که اولین اکسپوی جهانی در منطقه خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا است، به عنوان بزرگ ترین رویداد در جهان عرب محسوب می گردد.

اکسپو 2020 دبی از میلیون ها بازتماشاماینده از سراسر جهان استقبال نموده و از آن ها دعوت می نماید تا مجموعه ای متنوع از فرهنگ ها، غذاها، فناوری ها و... را تجربه نمایند. مردم از سراسر جهان گرد هم می آیند، با یکدیگر ارتباط برقرار می نمایند، ایده هایشان را به اشتراک می گذارند، یاد می گیرند و نوآوری می نمایند. بعلاوه اینجا مکانی برای سرگرمی و خوش گذرانی است.

دست اندرکاران نمایشگاه اکسپو دبی در پی دستاوردهای بلندمدتی از آن هستند و انتظار دارند که ضمن ایجاد بیش از 900 هزار شغل، سود مالی ناشی از آن تا سال 2031 میلادی به بیش از 33 میلیارد دلار برسد. اکسپو 2020 دبی به حمایت از رشد جهانگردی، توسعه مشاغل نوآور در امارات متحده عربی و افزایش معروفیت بین المللی این کشور به عنوان مکانی برای تجارت منتهی خواهد شد.

رویدادها و سرگرمی های اکسپو 2020

اکسپو 2020 با روزی 60 نمایش همانند اپرا، تئاتر، فلش ماب (قرارهای دسته جمعی خودجوش)، اجراهای زنده کمدین ها، آکروبات بازها، شاعران، نمایش مد، کنسرت، آتش بازی، کارگاه های آموزشی و غیره اوقات خوشی را برایتان رقم خواهد زد. برای علاقه مندان به فناوری، فرصت های متعددی برای تجربه یک جهانیی از وسایل نقلیه اتوماتیک، ربات ها، واقعیت افزوده و اکتشافات فضایی وجود دارد. فعالیت های سلامتی و تناسب اندام که شامل جلسات فکر آگاهی تا ورزش های حرفه ای و تجربیات واقعیت مجازی می گردد، یکی دیگر از بخش های سرگرم نماینده این نمایشگاه به شمار میرود.

علاوه بر این، از هنر و موسیقی تا معماری و سرگرمی برای بازتماشامایندگان در نظر گرفته شده است و ازاین رو، یک روز کامل کافی نیست تا جادوی بزرگ ترین رویدادی را تجربه کنید که تا به امروز در جهان عرب رخ داده است. میدان الوصل نقطه آغاز همه چیز است؛ جایی که آثار هنری و تابلوهای تعاملی از هنرمندان محلی و جهانی را مشاهده خواهید کرد. بعلاوه می توانید به ماجراجویی معماری بپردازید و از غرفه هایی تماشا کنید که بر اساس طرح های بدیع و پایدار ساخته شده اند. تصور کنید، سفری را آغاز می کنید که در نهایت به بازدید از 192 کشور و آشنایی با تاریخ و فرهنگ آن ها می انجامد.

ضمن اینکه می توانید از میان انواع غذاها با اشکال و مقدار ها و قیمت های مختلف، بر اساس بودجه خود دست به انتخاب بزنید. حدود 200 رستوران مختلف با بیش از 50 غذای متنوع از سراسر جهان در این اکسپو فعالیت خواهند کرد و به معنای واقعی کلمه طعم های گوناگونی از سراسر جهان با تاثیرات فرهنگی بی نظیر پیش روی شما قرار می گیرد. جالب است بدانید که در این نمایشگاه 45 فواره آب تعبیه شده است تا به راحتی به آب آشامیدنی دسترسی داشته باشید.

رویدادهای سرگرم نماینده که روزانه در اکسپو دبی اتفاق می افتند، تنها بخشی از جشن های بزرگ این نمایشگاه هستند. در واقع، مدت زمان برگزاری نمایشگاه اکسپو 2020 دبی هم زمان با کریسمس، جشن دیوالی، سال نو چینی، شب سال نو و روز ملی امارات متحده عربی خواهد بود و هر یک از این جشنواره ها مملو از جشن ها و سرگرمی های پرجنب وجوش برای همه شرکت نمایندگان است.

برای خانواده هایی که قصد دارند با بچه ها خود از نمایشگاه اکسپو دبی تماشا نمایند، دو پارک به نام های الفرسان (Al Forsan) و جوبیلی (Jubilee) برای بازی بچه ها در نظر گرفته شده است. ساکنان دبی و بازتماشامایندگان بین المللی هنگام گشت وگذار در بیش از 200 پاویون شرکت نماینده در اکسپو می توانند پاسپورت ویژه ای به نام اکسپو 2020 دبی (Expo 2020 Dubai passport) را به عنوان یادگاری و سوغاتی خریداری نمایند.

امکان خرید این پاسپورت به قیمت 20 درهم از همه فروشگاه های رسمی اکسپو در محل نمایشگاه، فروشگاه اکسپو 2020 در ترمینال شماره سه فرودگاه دبی و فروشگاه آنلاین اکسپو 2020 وجود دارد. این پاسپورت با الهام از میراث امارات متحده عربی است که گذشته و حال را به یکدیگر پیوند می دهد. این جزوه 50 صفحه ای شامل طرح ها و تصاویر سه منطقه موضوعی (فرصت، تحرک و پایداری)، میدان الوصل و دیگر نقاط تماشای دبی مانند خط افق شهر است.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه اکسپو دبی با بیش از 1000 برنامه تماشای در مدت 90 دقیقه برگزار خواهد شد که به وسیله تلویزیون اکسپو و شبکه های تلویزیونی جهانی پخش می گردد. به گفته مدیر اجرایی رویدادهای اکسپو 2020، در این اجرا به طبیعت و چشم مقدارای امارات متحده عربی اشاره خواهد شد و موضوع مراسم مبتنی بر اهداف اکسپو یعنی ارتباط فکر ها و خلق آینده است. موسیقی، پایکوبی، نمایش و نور از بخش های اصلی مراسم افتتاحیه هستند؛ ضمن اینکه گنبد میدان الوصل به عنوان قلب تپنده اکسپو 2020، فناوری پیشرفته ای را به نمایش می گذارد و با بزرگ ترین صفحه پروژکتور 360 درجه ای جهان، چشم ها را به خود خیره می نماید.

اپلیکیشن اکسپو 2020

با استفاده از این برنامه می توانید با ایجاد برنامه ای شخصی از رویدادها، جاذبه ها و برنامه ها، خود را برای بازدید از نمایشگاه آماده کنید. از میان 200 رستوران دست به انتخاب بزنید و از رویدادهای موضوعی آشپزی آگاه شوید. بعلاوه با این اپلیکیشن امکان خرید بلیط های اکسپو نیز وجود دارد و می توانید از نقشه تعاملی آن با قابلیت جی پی اس استفاده نموده و اطلاعات مفیدی از چت بات و مرکز تماس با مشتری پیدا کنید.

تاریخچه نمایشگاه اکسپوی 2020 دبی

توسعه فیزیکی فضای اکسپو در مارس 2016 میلادی کلید خورد و از آن موقع، بیش از 40 هزار کارگر در مدت زمانی بیشتر از 225 میلیون ساعت روی این پروژه کار نموده اند. علاوه بر این، در مارس 2016 میلادی، از لوگوی اکسپو رونمایی شد که از حلقه کشف شده در محوطه باستانی ساروق الحدید الهام گرفته شده بود. این لوگو نماد ارتباط جهان شرق و غرب است و دبی خود را نماینده این ارتباط معرفی می نماید.

هر کشور شرکت نماینده مستقیما مسئول قرارداد پروژه های عمرانی و زیربنایی پاویون خود بود و قرارداد این پاویون ها به وسیله وکلای ساختمانی متخصص امارات متحده عربی به دقت تنظیم شد. بعلاوه هنگام ساخت وساز، مشاورانی از سوی اکسپو 2020 برای نظارت بر عملیات به کار گرفته شدند تا مطمئن شوند که همه امور بر اساس تاریخ برنامه ریزی شده اجرا شده و از تاخیر و اختلال جلوگیری گردد. کارهای ساخت وساز در سال 2020 بر محوطه سازی و مناسب سازی ساختمان های متعلق به اکسپو متمرکز شده بود؛ ضمن اینکه امور مربوط به ساخت پاویون کشورهای مختلف تا انتها آن سال نهایی شد.

خاتمه پس از چندین سال آماده سازی، توسعه خطوط راه آهن، افتتاح هتل های تازه و صرف هزینه ای بالغ بر 15 میلیادر درهم برای بیش از 15 پروژه زیربنایی که به نمایشگاه دبی خدمات می دهند، نمایشگاه اکسپو در سال 2021 به استقبال بازتماشامایندگان و شرکت نمایندگان می رود.

نمایشگاه به علت همه گیری کرونا در جهان در موعد مقرر برگزار نشد و در ماه مه سال 2020 میلادی، دفتر بین المللی نمایشگاه ها رسما با تعویق یک ساله این رویداد جهانی موافقت کرد. در واقع، کشورهای شرکت نماینده برای غلبه بر چالش های ناشی از کووید 19 درخواست تعویق اکسپو را نموده بودند؛ بعلاوه آن ها به اتفاق آرا با درخواست دبی برای حفظ نام اکسپو 2020 دبی موافقت کردند.

پس از 6 ماه برپایی نمایشگاه، چه اتفاقی برای اکسپو خواهد افتاد؟ بعد از اتمام اکسپو دبی در ماه مارس 2022، میراث آن باقی خواهد ماند و به منطقه 2020 و بعلاوه مرکز جهانی جوانان تبدیل می گردد.

بیش از 80 درصد از زیرساخت های اکسپو دبی به عنوان بخشی از منطقه 2020 مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال، میدان الوصل به همین شکل باقی خواهد ماند. پاویون پایداری به مرکز زمین، بچه ها و علوم تبدیل خواهد شد. پاویون تحرک به عنوان یک ساختمان تجاری مورد استفاده قرار می گیرد و پاویون امارات متحده عربی به وسیله دولت این کشور اداره می گردد. سایر بخش ها نیز در اختیار منطقه 2020 قرار می گیرد.

مقامات امیدوار هستند که اقتصاد دانش بنیان را در دبی توسعه دهند و محل نمایشگاه که ترکیبی از صنایع استراتژیک، فناوری تخصصی، نهادهای اجتماعی و امکانات آموزشی در آن به چشم می خورد، به مقصدی برای حضور بازتماشامایندگان، دانش آموزان و شرکت ها تبدیل گردد.

تاریخ برگزاری نمایشگاه اکسپوی 2020 دبی

در پی همه گیری ویروس کرونا، اکسپو 2020 دبی با تصمیم دفتر بین المللی نمایشگاه ها برای یک سال به تعویق افتاد. سازمان دهندگان اکسپو دبی معتقد بودند که تعویق نمایشگاه به کلیه شرکت نمایندگان این فرصت را می دهد تا تاثیر بیماری را آنالیز نمایند و در عین حال، رویداد مذکور به شکل گیری جهان پس از کرونا یاری خواهد نمود.

نمایشگاه دبی که پیش از این قرار بود از 20 اکتبر 2020 تا 10 آوریل 2021 برگزار گردد و به علت شیوع کرونا در موعد مقرر برپا نشد، اکنون از یک اکتبر 2021 (9 مهر 1400) آغاز به کار خواهد که تا 31 مارس 2022 (11 فروردین 1401) ادامه می یابد.

اکسپو دبی هر روز هفته به روی بازتماشامایندگان باز است و در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 24 و روزهای پنجشنبه و آدینه از ساعت 10 تا دو بامداد فعالیت می نماید.

دبی چگونه میزبان اکسپو 2020 شد؟

دبی اولین کشور خاورمیانه و اولین کشور عربی است که در طول عمر 150 ساله اکسپو جهانی توانست عنوان میزبانی نمایشگاه جهانی اکسپو در سال 2020 میلادی را از آن خود کند. امارات متحده عربی در 27 نوامبر 2013 میلادی و در صدوپنجاه وچهارمین مجمع عمومی دفتر بین المللی نمایشگاه ها، به عنوان کشور میزبان نمایشگاه جهانی 2020 انتخاب شد.

این کشور حاشیه خلیج فارس برای میزبانی اکسپو چاره ای نداشت جز اینکه با شهرهای ازمیر ترکیه، سائوپائولو برزیل و یکاترینبورگ روسیه رقابت کند. نمایندگان 164 کشور جهان برای انتخاب میزبان اکسپو سال 2020 در دفتر بین المللی نمایشگاه ها در پاریس جمع شدند تا رای گیری نمایند. دبی در دور نهایی با کسب 116 رای از 164 رای پیروز شد و رقیب خود یکاترینبورگ روسیه را تنها با 47 رای پشت سر گذاشت.

این شهر به جلوه های شهری و سازه هایی همانند برج خلیفه شناخته می گردد که با اعلام پیروزی دبی در این انتخاب، آتش بازی و نورافشانی در برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان، آسمان شهر را رنگارنگ کرد؛ در حالی که هزاران نفر در سراسر امارات متحده عربی این پیروزی را جشن گرفتند. حتی برای همه موسسات آموزشی در سراسر کشور تعطیلات ملی اعلام شد.

موضوع و هدف از برگزاری از اکسپو 2020 دبی

اکسپو 2020 دبی روی نوآوری، فرهنگ و معماری تمرکز دارد و با این هدف برگزار می گردد که فرصت های تازهی در اختیار شرکت ها و سازمان ها و میلیون ها بازتماشاماینده قرار دهد تا در راستا تحقق آرزوهایشان قدم بردارند و احتیاجهای خود را رفع نمایند. این نمایشگاه، افراد و جوامع از نقاط مختلف جهان را به یکدیگر متصل می نماید؛ ضمن اینکه امکان تجربه نوآوری های آینده، فرهنگ های مختلف، چشیدن طعم غذای کشورهای گوناگون و تماشای نمایش های زنده مهیا است. نمایشگاه جهانی 2020 در پی ایجاد امید است و انتظار می رود که مردم گرد هم آیند و بشریت و کره زمین را در راستا صحیح قرار دهند و به راهکارهایی برای تقویت و ارتقای زندگی و همین طور حفاظت از کره زمین برسند.

اکسپو دبی با به اشتراک گذاری راهکارها و روش های پایداری که در دسترس هستند و امکان اصلاح و تغییر آن ها در سطح جهانی وجود دارد، برای محافظت و حفظ محیط زیست برای نسل های آینده کوشش می نماید.

شعار اکسپو دبی 2020

هر نمایشگاه با موضوع موضوع خاص خود برگزار می گردد تا تاثیر ماندگاری در راستا پیشرفت بشر بگذارد. تم اصلی اکسپو 2020 دبی ارتباط فکر ها، خلق آینده است که با سه موضوع فرعی فرصت، تحرک و پایداری برگزار می گردد و برگزارنمایندگان آن کوشش می نمایند تا فرصتی برای شکوفایی پتانسیل بازتماشامایندگان فراهم گردد. به عبارتی، اکسپو دبی بستری برای پرورش خلاقیت، نوآوری و همکاری در سطح جهانی به شمار میرود که بر اشتراک ایده های نوآورانه و مشارکت برای خلق برترین آینده تاکید دارد. ضمن اینکه این نمایشگاه به همه افراد امکان می دهد تا نقش متفاوتی در پیشرفت های آینده بشریت و سیاره زمین داشته باشد.

هر منطقه موضوعی دارای پاویون اختصاصی است که مسائل جهانی مانند تغییرات اقلیمی، مراقبت های بهداشتی، مهاجرت و دسترسی برابر به آموزش را مورد آنالیز قرار می دهد، به امید اینکه راهکارهای مناسبی برای آینده پیدا گردد.

  • فرصت: فرصت باعث می گردد که پتانسیل افراد و جوامع برای شکل دادن به آینده آشکار گردد.
  • تحرک: ایجاد حرکت هوشمندانه تر و پربارتر در افراد، کالاها و ایده ها از نظر فیزیکی و مجازی، هدف این بخش است. در این محل نوآوری های فناورانه تحرک وجود دارد که به عنوان راهکارهایی برای شهرهای مدرن، هوش مصنوعی و رباتیک، پویایی شخصی، سفر، ارتباط دیجیتالی، اکتشاف و غیره به کار خواهند رفت.
  • پایداری: این غرفه حول محور حفظ سیاره زمین برای نسل های آینده می چرخد و اینکه چگونه هر کس می تواند نقش خود را در ایجاد جهانی پایدارتر ایفا نماید. موضوعات این بخش بر مدیریت منابع، تغییرات اقلیمی، زیست بوم های طبیعی، تنوع زیستی و موارد دیگر تمرکز دارند.

سایت اکسپو 2020 دبی

نمایشگاه اکسپو در زمینی به مساحت 438 هکتار در جنوب شهر دبی برگزار خواهد شد. سایت اکسپو 2020 دبی از بخش های مسکونی، مهمان نوازی و نمایشگاهی تشکیل شده که هتل Rove به عنوان تنها هتل موجود در این محل است.

طراحی محل آن با الهام از موضوع نمایشگاه و با ایده پردازی از طراحی شهری محلی، معماری و محیط طبیعی دبی اجرا شده است و شامل سه گلبرگ متصل به میدان الوصل می گردد که نمادی از سه منطقه موضوعی نمایشگاه با عناوین فرصت، تحرک و پایداری خواهند بود. هر منطقه موضوعی شامل فضاهای اجرایی، گالری های نوآوری و نمایشگاه های هنری و باغ های فضای باز است. بازتماشامایندگان متناسب با علاقه خود می توانند به هر یک از این منطقه ها وارد شوند. در این محل از چراغ هایی استفاده شده است که با انرژی خورشیدی کار می نمایند.

معماری محل برگزاری اکسپو 2020 دبی

ساختمان میدان الوصل یا الوصل پلازا همان طور که از نامش برمی آید، محلی برای اتصال است و به همین علت به عنوان هسته مرکزی اکسپو عمل می نماید و نقطه اتصال سه منطقه موضوعی نمایشگاه به شمار میرود. بازتماشامایندگان نمایشگاه نیز در میدان الوصل دور هم جمع می شوند تا از جشن ها و رویدادهای فرهنگی 192 کشور لذت ببرند. این سازه برای ایجاد یک اتاق شهری بزرگ طراحی شده است؛ مکانی برای دیدار که برخلاف سایر نقاط دبی، یک محیط سایه دار به وجود می آورد.

پس از اتمام نمایشگاه 2020، میدان الوصل به عنوان نقطه مرکزی منطقه 2020 باقی خواهد ماند؛ توسعه ای چندمنظوره که قادر به میزبانی طیف وسیعی از رویدادهای مختلف، مناسبت های معمولی تا برنامه های بزرگ با جمعیت حداکثر 10 هزار نفر است.

میدان الوصل، گنبدی منحصربه فرد و نمادین دارد که به وسیله شرکت آمریکایی ادرین اسمیت و گوردون گیل طراحی شده است. فولاد خام برای ساخت این گنبد از جمهوری چک، مجارستان و لهستان تهیه شد و سپس به وسیله شرکت هایی از ایتالیا، آلمان و اسپانیا به شکل منحنی های سیال عایدی. مقدار فولاد آن شامل 13.6 کیلومتر می شد که در ابتدا به 1,162 بخش جداگانه تقسیم شد و سپس در کارخانه های ایتالیا و ابوظبی به یکدیگر جوش خورد تا به 600 قطعه درآید. این گنبد با 130 متر عرض و 67.5 متر ارتفاع، درمجموع 2,544 تن وزن دارد که معادل وزن 25 نهنگ آبی می گردد. در ادامه آن را به صورت شبکه ای پیچیده درآوردند که روی سازه الوصل نهاده شد و تصویری سه بعدی از لوگوی اکسپو 2020 را به نمایش می گذارد.

ساخت گنبد الوصل دارای چندین چالش ساخت و مهندسی بود که از آن جمله می توان به ایجاد هماهنگی کامل هر یک از شبکه های فولاد پیش ساخته با یکدیگر با خطای کمتر از پنج میلی متر اشاره نمود. برای اینکه گنبد به یک سازه پایدار تبدیل گردد، بیش از 1,200 تن ستون فولادی موقت و 520 متر مکعب فونداسیون بتنی برای پشتیبانی از شبکه های فولادی در طول ساخت مورد احتیاج بود.

شبکه فولادی گنبدی الوصل محوطه ای به وسعت 724 هزار متر مکعب را در بر می گیرد و قرار است به تازهترین جاذبه معماری دبی تبدیل گردد. شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس کمیته عالی اکسپو دبی درباره آن گفته بود:

گنبد الوصل نه تنها برای نمایشگاه 2020 دبی، بلکه برای کل دبی و امارات، نقطه عطف مهمی است. این شگفتی تازه معماری به لیست طولانی طرح های الهام بخشی ملحق می گردد که کشور ما با همکاری، سخت کوشی و منظره بلندپروازانه ایجاد نموده است.

گنبد الوصل حاصل 14 ماه کوشش بود که کار ساخت آن از سال 2018 آغاز شد و یک شاهکار مهندسی و فناورانه است که در اثر همکاری افرادی از نقاط مختلف جهان محقق شد. این گنبد بعلاوه به یک پروژکتور 360 درجه ای تبدیل می گردد که از داخل و خارج گنبد قابل رویت است و تجربه ای بی نظیر را برای بازتماشامایندگان فراهم می نماید.

پاویون های اکسپو 2020 دبی

برای اولین بار در تاریخ نمایشگاه جهانی، هر کشور شرکت نماینده دارای پاویون اختصاصی خود است که فرهنگ منحصربه فرد آن کشور را نشان می دهد. از آنجا که این کشورها از فرصت پیش رو برای نمایش برترین نوآوری های خود از جمله در زمینه تحرک و پایداری مانند انرژی سبز و فناوری هوشمند استفاده می نمایند، پاویون هایی با منظرهی تماشای در اکسپو 2020 وجود خواهد داشت. بیش از 200 پاویون در این نمایشگاه واقع شده است که همه آن ها مختص کشورها نیستند.

پاویون (Pavilion) از اصطلاحات معماری است و در نمایشگاه های جهانی به سازه ای با معماری خاص گفته می گردد که می تواند اشکال متفاوتی داشته باشد. در واقع نمای بیرونی هر پاویون، فرهنگ، دستاوردها و نوآوری های آن کشور را به نمایش می گذارد.

پاویون فرصت (ماموریت ممکن)

پاویون فرصت که به وسیله معماران AGI طراحی شده، دارای سقف کنسولی پیچیده ای است که در اطراف یک میدان مرکزی ساخته شده است. این پاویون شامل پنج ساختمان می گردد که با بیش از چهار هزار متر مربع پارچه سرامیکی انعطاف پذیر احاطه شده اند.

این محل که به کشف پتانسیل افراد و جوامع اختصاص دارد، فعالیت هایی با هدف ایجاد آینده ای بهتر را مورد حمایت قرار می دهد. سه راهنمای اصلی در خط مقدم آن قرار دارند که نشان می دهند چگونه اقدامات کوچک آن ها در زمینه آب، انرژی و غذا، تاثیرات ماندگاری در جوامعشان بر جای گذاشته است. هدف اصلی پاویون فرصت، ایجاد فضایی است که افراد با فرهنگ ها، زبان ها و سنین مختلف بتوانند تجربیات مشترک بشری را به هم پیوند دهند و آن ها را گرامی بدارند.

پاویون تحرک (Alif)

طراحی پاویون تحرک کاری از شرکت فاستر و شرکا (Foster + Partners) است که بزرگ ترین آسانسور مسافری جهان را در شکل مثلثی خود جای داده است و یک آمفی تئاتر در بیرون آن واقع شده است.

این پاویون، جهانی فیزیکی و دیجیتالی را به هم متصل می نماید و به بازتماشامایندگان زمانی را نشان می دهد که در آن کالاها، اطلاعات و ایده ها سریعتر از هروقت دیگری به اشتراک گذاشته می شوند. در اینجا می توانید سفر نژاد بشر را در جهانیی به هم پیوسته مشاهده کنید که با تحرک تغییر نموده و به شهر هوشمندی قدم بگذارید که با استفاده از هوش مصنوعی و غیره ایجاد شده است.

در این پاویون می توانید شاهد بزرگ ترین سفرهای انسان، از اولین سفرها تا سفرهایی فراتر از زمین باشید؛ ضمن اینکه فناوری هایپرلوپ فوق سریع و آینده ماموریت ها در مریخ نیز در این بخش نشان داده شده است. بعلاوه در یک مدار 340 متری امکان تماشای آخرین نوآوری های تحرک را خواهید داشت.

پاویون پایداری (Terra)

پاویون پایداری که به وسیله شرکت معماران گریمشاو (Grimshaw Architects) طراحی شده است، یک ساختمان انرژی صفر است که منابع خود را فراوری و بازیافت می نماید. این پاویون حدود 25 هزار متر مربع وسعت دارد که 6,300 متر مربع آن به فضای نمایشگاهی اختصاص یافته است. نزدیک به پنج هزار پنل خورشیدی روی سقف پاویون و درختان خورشیدی تعبیه شده اند که مانند گل آفتابگران، برای دریافت حداکثر نور خورشید، در طول روز با خورشید می چرخند.

درخت دیگری در این پاویون وجود دارد که با متراکم کردن رطوبت هوا، آب آن را برداشت می نماید؛ این روش در حقیقت یک سیستم آبیاری نوآورانه برای آبیاری باغ ها است که در نهایت آب پسماند آن بازیافت می گردد. به عبارتی، پاویون پایداری می تواند آب مورد احتیاج خود را تامین کند. این پاویون تا حدی در زیر زمین واقع شده است و از همین رو، محیط آن خنک تر از اطراف است.

این غرفه در پی اطلاع رسانی نسبت به جهانی پایدارتر است تا بازتماشامایندگان با انتخاب های درست خود، این امر را محقق نمایند. پاویون مذکور با فعالیت های مختلفی از ایجاد انگیزه برای مبارزه با تغییرات اقلیمی تا دعوت به استفاده هوشمند از آب و انرژی خورشیدی، همانند دروازه ای است که منظره آینده پایدار سیاره زمین را به تصویر می کشد.

پاویون امارات، منطقه فرصت

امارات متحده عربی پاویون مخصوص خود را دارد که شبیه شاهین در حال پرواز است و به وسیله سانتیاگو کالاتراوا (Santiago Calatrava) طراحی شده است. این غرفه که در منطقه فرصت و در فاصله کمی از گنبد الوصل واقع شده است، منظره آینده صنعت هواپیمایی را به رخ می کشد و نقش علم و فناوری در 50 سال آینده سفرهای هوایی را بازگو می نماید.

ساخت آن مبتنی بر اصول پایداری مانند استفاده از مواد تتازهپذیر و قابل بازیافت بوده و در طراحی آن کاهش مصرف انرژی و آب در نظر گرفته شده است. در این محل فرصت یادگیری درباره فناوری های آینده با موضوع حمل ونقل هوایی را خواهید داشت و فناوری 3D را تجربه می کنید که فضای داخلی کابین های هواپیما در آینده را به تصویر می کشد.

پاویون شورای همکاری خلیج فارس

دستاوردهای منطقه شورای همکاری خلیج فارس در یک پاویون تماشای برجسته خواهد شد. اتحاد و دستاوردهای شورای همکاری خلیج فارس شامل داستان تاسیس اتحادیه، توپوگرافی خلیج فارس و وحدت 6 کشور این شورا می گردد. در این محل بازتماشامایندگان وارد محوطه ای زیبا می شوند که آب و یک ساختار مکعبی یک پارچه با طرح بافت دار در مرکز آن قرار دارند. 6 ریسمان مختلف که نماینده هر یک از 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، سایه های زیبایی در سراسر این محوطه ایجاد نموده اند.

پاویون زنان

پاویون زنان، بازتماشامایندگان را با نقش زنان در خلق جهانیی بهتر آشنا می نماید؛ نقشی که زنان در طول تاریخ تا به امروز ایفا نموده اند. مشارکت مثبت آن ها نشان می دهد که با رشد و پیشرفت زنان، تمام بشریت رشد می نماید. این پاویون، محلی برای بحث های مهم در حمایت از دیدگاه و مشارکت زنان در شکل گیری جامعه محسوب می گردد؛ ضمن اینکه دستاوردهای بی شمار گذشته و فعلی زنان را نشان می دهد که تاثیر بسزایی در پیشرفت های مالی و رشد جوامع داشته اند. پاویون مذکور بعلاوه با تاکید بر وسعت تخصص زنان، بر شهروندان کل جهان تاثیر می گذارد تا آینده بهتری بسازند.

پاویون هند، منطقه فرصت

پاویون هند یکی از بزرگ ترین غرفه های نمایشگاه اکسپو است که به موضوع هند در حال حرکت می پردازد و نمای متحرک آن با نمایش داستان هایی از میراث غنی هند، 75 سال استقلال این کشور را نشان می دهد. نمای سازه از 600 پنل متحرک تشکیل شده است که در طول شب به صحنه نمایش نور و صدا تبدیل می گردد. ادغام فناوری و صنایع دستی در طراحی نمای آن به خوبی فرهنگ های مختلف هند را در بر می گیرد و در عین حال بازتماشامایندگان را با داستان سرایی خود جذب می نماید. طراحی داخلی نیز به گونه ای است که به وسیله نمایشگاه های فیزیکی و دیجیتالی، کاربران را به تعامل وامی دارد و ابتکارات مهم اجراشده برای خودکفایی این کشور را در معرض دید می گذارد.

پاویون انگلیس، منطقه فرصت

پاویون انگلیس با الهام از یکی از طرح های نهایی استیون هاوکینگ موسوم به پیغام پیشرفت الهام گرفته شده است که به رقابت برای کشف امکان تعامل انسان با زندگی فرازمینی ها اشاره دارد. این پاویون از یک مخروط چوبی پرتومانند تشکیل شده است که سفری از منظره ها، صداها و تجربیات را پیشکش بازتماشامایندگان می نماید. این طراحی به پیغامی جمعی برای بشریت اشاره دارد؛ به خصوص که بازتماشامایندگان می توانند به هوش مصنوعی که منظر صوتی را فراوری می نماید، یک کلمه یا عبارت هدیه دهند. برای ورود به این پاویون باید از راستای مارپیچی حرکت کرد تا به درون آن رسید؛ جایی که فضای کر واقع شده است و موسیقی کر از کشورهای مختلف جهان را پخش می نماید.

علاوه بر این، مجموعه ای از نمایشگاه های واقعیت افزوده و فیزیکی نیز در این محل در نظر گرفته شده است که به نقش انگلیس در اکتشافات فضایی و هوش مصنوعی می پردازد.

پاویون مراکش، منطقه فرصت

پاویون مراکش یکی از بزرگ ترین غرفه هایی است که تا به امروز ساخته شده است و نمایی از خاک کوبیده دارد. این پاویون، ارتباط طراحی بومی و روش های ساخت وساز مراکش را در دوره معاصر نشان می دهد و شامل 14 فضای نمایشگاهی، یک رستوران سنتی مراکش، اتاق چای، فضای غذای خیابانی، فضای رویداد، فضای اداری و یک سالن می گردد. این فضاها در اطراف حیاطی سرسبز نهاده شده اند و با یک خیابان به یکدیگر متصل می شوند.

پاویون مذکور به عنوان یک اثر پیشگام در ساخت وساز با خاک کوبیده به شمار میرود که دارای ویژگی های طراحی منفعل و فضای داخلی چوبی است و سازگاری آن با محیط زیست را نشان می دهد. این طراحی کوشش می نماید، ضمن احترام به میراث فرهنگی غنی و متنوع مراکش، معماری سنتی این کشور را به سطح بالاتری برساند.

پاویون چین، منطقه فرصت

پاویون چین با 4,636 متر مربع وسعت یکی دیگر از پاویون های بزرگ نمایشگاه اکسپو دبی است که نمادی از امید و آینده ای روشن به شمار میرود. این پاویون با وفاداری به ریشه های خود شبیه به فانوس سنتی چینی طراحی شده و از مصالح سازگار با محیط زیست و با استفاده از تکنیک های نوآورانه مدرن ساخته شده است. در این سازه از ترکیب عناصری از گذشته باورنکردنی چین و آینده باشکوه این کشور استفاده شده است که در قالب نمایش دستاوردها در معرض دید گذاشته شده اند.

برجسته ترین بخش این نمایش را می توان دیوار بیرونی فانوسی شکل آن دانست که به اختراع نوآورانه چاپ متحرک چین اشاره دارد. این دیوار در طول شب به صفحه نمایش خیره نماینده ای از چراغ های دیجیتالی تبدیل می گردد؛ منظره ای که نباید از دست بدهید. در این پاویون می توانید اینترنت 5G، هوش مصنوعی و سفر هوشمند را تجربه کنید.

پاویون استرالیا، منطقه تحرک

پاویون استرالیا شبیه به یک تکه ابر متراکم به نظر می رسد که به سرزمین متنوع استرالیا اشاره دارد. این کشور از فرهنگ های مختلفی تشکیل شده است؛ موضوعی که از طراحی آن استنباط می گردد.

این پاویون شما را به سفری طولانی در پیشرفت های تکنولوژی و اکتشافات امروزی استرالیا می برد. بعلاوه پاویون این کشور فناوری های هوشمند صرفه جویی در مصرف آب را نمایش می دهد و میزبان رویدادهایی است که چالش های جهانی را به بحث می گذارند.

پاویون کره جنوبی، منطقه تحرک

پاویون کره جنوبی به وسیله یک شرکت معماری کره ای طراحی شده و نمایشگاهی با مضمون کره (کره جنوبی) هوشمند، حرکت جهان به سمت شما است. این نمایشگاه، کاوش های کشور کره در زمینه آینده تحرک را نشان می دهد و در پی ادغام واقعیت مجازی و فناوری در جامعه بسیار مدرن امروزی است.

این سازه چهار طبقه نه تنها فرهنگ و برندهای کره جنوبی و رقابت پذیری صنعتی این کشور را ترویج می نماید؛ بلکه دیدگاه کره نسبت به همکاری های بین المللی را نمایش می دهد. پاویون کره مجهز به یک نمای تعاملی با مکعب های چرخشی است که ظاهر آن با توجه به محیط اطراف در طول روز تغییر می نماید. راهروهای مارپیچی که در نمای سازه تعبیه شده اند، به بازتماشامایندگان این فرصت را می دهند تا فضای داخلی و بیرونی را به صورت هم زمان به نظاره بنشینند.

پاویون بلژیک، منطقه تحرک

پاویون بلژیک به شکل طاق سبزی ساخته شده است تا تاکید این کشور بر هنر و فناوری را نشان دهد. این پاویون 500 متر مربع مساحت دارد و بازتماشامایندگان می توانند نوآوری های فناوری و صنعتی آینده در بلژیک را مشاهده نمایند.

در این محل علاوه بر نمایشگاه ها، یک رستوران و غرفه برای ارائه غذای بلژیکی وجود دارد. بعلاوه یک تراس روی پشت بام و محوطه استراحت در آن در نظر گرفته شده است که بازتماشامایندگان می توانند از چشم مقدارای شهر لذت ببرند.

پاویون سنگاپور، منطقه پایداری

پاویون سنگاپور یکی از برترین پاویون های اکسپو 2020 دبی است که تجلی شهر در طبیعت را به نمایش می گذارد و به موضوعات طبیعت، پرورش و آینده می پردازد. نمایش جلوه های سه بعدی، شبیه سازی جنگل های بارانی و ارائه داستان سنگاپور به وسیله رویداد های مختلف، گوشه ای از ویژگی های این پاویون هستند.

در داخل آن، محوطه ای عمودی از باغ های معلق، پیاده روهای مارپیچ و غیره در لایه های ضخیم پوشش گیاهی احاطه شده اند و نشان می دهند که چگونه سازه های دست بشر می توانند در کنار طبیعت وجود داشته باشند.

پاویون اسپانیا، منطقه پایداری

پاویون اسپانیا در اکسپو 2020 به شکل چندین مخروط بزرگ است که برای تسهیل عایق صوتی و حرارتی طراحی شده اند. این غرفه که کاملا از مواد قابل بازیافت شامل پارچه، آهن و چوب ساخته شده است، یک منطقه نمایشگاهی در زیرزمین دارد که به بخش های مختلف سرگرمی در فضای باز متصل می گردد. پاویون اسپانیا، تاریخ اسپانیایی-عربی این کشور را به تصویر می کشد.

پاویون برزیل، منطقه پایداری

با وجودی که آمازون مشهورترین رودخانه برزیل است؛ رودخانه ها، دریاچه ها و حوضچه های بسیاری زیادی آب این کشور سرسبز آمریکای جنوبی را تامین می نمایند. با این حال، بسیاری از کشورها از جمله برزیل با تهدیدهای زیست محیطی مانند تغییرات اقلیمی و آلودگی روبرو هستند. ازاین رو، پاویون برزیل در پی فراخوانی برای جهان است که اهمیت آب را به خاطر بسپارند و طراحی سازه آن به گونه ای طراحی شده است که در مرکز آب واقع شده است. این آب نمادی از رودخانه نگرو است و بازتماشامایندگان می توانند با قدم زدن روی راستاهای آبی قابل پیاده روی و استفاده از منظره ها، رایحه ها و صداهای این رودخانه قدرتمند، تجربه ای فراموش نشدنی داشته باشند. این پاویون، بازتماشامایندگان را در خصوص مسائل مربوط به آب، صنعت کشاورزی و پایداری، به فکر وامی دارد.

پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی

پاویون جمهوری اسلامی ایران 2,014 متر مربع مساحت دارد و در همسایگی پاویون کشورهای فرانسه و پرو در منطقه موضوعی تحرک خودنمایی می نماید. پاویون ایران ترکیبی از معماری سنتی و معاصر و با الهام از قصه های هزار و یک شب است که به وسیله گروه طراحی شیفت (Shift Process Practice) طراحی شده است. غرفه مذکور، اقتصاد، توسعه اجتماعی و فرهنگ ایران (تمدن و سنت های باستانی، آداب ورسوم و مردم) را نمایش می دهد و به همزیستی صلح آمیز اشاره دارد.

این پاویون شامل 9 ساختمان مجزای آبی رنگ می گردد که هر یک به بخشی از تاریخ معاصر ایران اختصاص دارند. جوی های آبی که در پیاده روها جریان دارد، با الهام از معماری ایرانی است و این جریان های بسیار کوچک آب به خنک سازی فضای بیرون پاویون یاری می نمایند. یکی دیگر از ویژگی های این محل، وجود صدها توپ تهیه شده با خاک رس نسوز است که این نوع خاک رس برای ساخت وساز در منطقه ها گرم و خشک ایران استفاده می گردد. این توپ های رسی یکی از جاذبه های بصری پاویون ایران هستند.

ضمن اینکه بازتماشامایندگان شانس بافت فرش ایرانی را با یاری استاد فرش بافی خواهند داشت. در واقع، هر گره فرش می تواند منجر به عاطفه و دوستی عمیق و دوطرفه بین مردم جهان گردد. علاوه بر این، در شربت خانه پاویون امکان چشیدن طعم چای های گیاهی و سنتی ایرانی و شربت های گوارا وجود دارد که خواص سلامتی متعددی برای بدن دارند.

غرفه جهانگردی پاویون ایران هر پنج روز، یکی از استان های کشور را با محتوای بصری معرفی خواهد نمود و روزنه های چشمی که تداعی نماینده شهر فرنگ هستند، هر روز هفت میراث طبیعی و تاریخی ایران را به نمایش خواهند گذاشت. در همین حین، پخش رایحه ای آشنا از ایران مشام بازتماشامایندگان را نوازش خواهد داد تا حضوری واقعی تر در محیط را تجربه نمایند. در کنار این موارد، روایت روزانه گوشه ای از قصه های شهرزاد با تصویر و صدا و نمایش مولاژهایی از آثار تاریخی ایران با تمرکز بر نقوش و حکاکی های دوره هخامنشیان و ایران باستان، زیبایی های دل انگیزی را برای بازتماشامایندگان تداعی می نماید. آشنایی با معماری سقف های ایرانی همراه با تصویرسازی نیز بخش دیگری از غرفه جهانگردی ایران خواهد بود. تمامی این موارد سبب شده است تا مجله معماری Architectural Design، پاویون ایران را یکی از هشت پاویون برتر اکسپو سال جاری معرفی کند.

لازم به ذکر است که برپایی پاویون ایران هم زمان با اکسپو دبی تا فروردین ماه 1401 ادامه خواهد یافت و بخش جهانگردی ایران در کوشش است تا با بهره گیری از این فرصت، شماری از بازتماشامایندگان اکسپو را برای سفر به ایران، پس از حدود دو سال محدودیت های ناشی از ویروس کرونا، تشویق و ترغیب کند.

چطور به اکسپو 2020 دبی برویم؟

نمایشگاه اکسپو 2020 در منطقه جنوبی دبی و در نزدیک فرودگاه بین المللی آل مکتوم واقع شده است و از همین رو، دسترسی به آن به وسیله فرودگاه بین المللی دبی، فرودگاه بین المللی ابوظبی و انتهاه های کروز دبی و ابوظبی امکان پذیر است.

از داون تاون دبی تا محل برگزاری اکسپو با خودرو، 40 دقیقه طول می کشد. بعلاوه می توانید از مترو بهره ببرید؛ به خصوص که نمایشگاه اکسپو دارای ایستگاه متروی اختصاصی در خط 2020 است و واگن های آن قادر به جابه جایی 40 هزار مسافر در ساعت به محل نمایشگاه و بالعکس هستند.

سرویس اتوبوس اختصاصی اکسپو رایدر (Expo Rider)، گزینه دیگر پیش روی شما به شمار میرود که با هدف تسهیل رفت وآمد بازتماشامایندگان اکسپو 2020 راه اندازی شده است. این سرویس، 126 اتوبوس در 9 ایستگاه مختلف دارد که به صورت رایگان از ساعت 6:30 صبح تا 90 دقیقه پس از تعطیلی نمایشگاه خدمات رسانی می نمایند. ضمن اینکه 9 ایستگاه اتوبوس در امارات های راس الخیمه، شارجه، العین، ابوظبی، عجمان و فجیره تعبیه شده است تا بازتماشامایندگان به راحتی به سایت اکسپو دسترسی داشته باشند.

از آنجا که 27 اتوبوس مخصوص در محل نمایشگاه وجود دارد و دارای 14 ایستگاه مختلف در سراسر اکسپو هستند که هر سه دقیقه یک بار خدمات رسانی می نمایند، گشت وگذار در اکسپو دبی به راحتی امکان پذیر است.

درمجموع 9,710 تاکسی و 5,681 لیموزین برای نمایشگاه در نظر گرفته شده است که می توانید آن ها را به وسیله اپراتورهای مسافرتی اوبر (Uber) و کریم (Careem) رزرو کنید.

آیا بازدید از اکسپو دبی 2020 رایگان است؟

اگر می خواهید بخشی از بزرگ ترین رویداد جهان باشید، می توانید به وسیله وب سایت رسمی اکسپو www.expo2020dubai.com، نمایندگان مجاز بلیط که با اکسپو 2020 قرارداد دارند و گیت های ورودی نمایشگاه، بلیط خود را بخرید.

  • بلیط پریمیوم اکسپرینس: گزینه های زیادی پیش روی شما (افراد 18 تا 59 سال) واقع شده است؛ از جمله بلیط پریمیوم اکسپرینس که با قیمت 505 دلار، گران ترین بلیط است و شامل دسترسی نامحدود برای مدت 6 ماه به اکسپو، 29 درصد تخفیف غذاها و نوشیدنی ها، کانسریج و راهنمای تور اختصاصی، امکان پنج بار ورود به سالن پریمیوم، اولویت دسترسی برای انتخاب رویدادهای تجاری و بعلاوه دسترسی به اپلیکیشن Expo B2B می گردد. این بلیط بیشتر مناسب کسانی است که به فکر تجارت هستند و 6 ماه فرصت دارند تا از مزایا و ارتباط با هزاران بازتماشاماینده تجاری اکسپو برخوردار شوند.
  • کارت یک روزه: اگر می خواهید این رویداد را برای یک روز تجربه کنید، می توانید کارت یک روزه را به ارزش 27 دلار بخرید که فقط برای یک بار ورود به اکسپو است و بعضی روزها باید از قبل اقدام به رزرو آن کنید.
  • کارت اکتبر: کارت اکتبر نیز می تواند انتخاب دیگر شما باشد که با پرداخت 27 دلار، دسترسی روزانه نامحدود به اکسپو در ماه اکتبر را برای شما فراهم می نماید و قیمت آن به مقدار بلیط یک روزه است! امکان خرید این کارت تا 15 اکتبر وجود دارد.
  • کارت چند روزه اکسپو: هیچ روزی در اکسپو یکسان نیست و می توانید از سرگرمی های متعدد لذت ببرید، غذاهای متنوعی از سراسر جهان را میل کنید و تجربیات زیادی به دست آورید. پس برای این منظور کارت چند روزه اکسپو به قیمت 56 دلار را تهیه کنید که پس از اولین بار، به شما امکان 30 روز استفاده متوالی از نمایشگاه را می دهد.
  • کارت فصلی: کارت فصلی را می توانید به قیمت 143 دلار بخرید و 6 ماه تجربه 192 کشور و برترین هنر، موسیقی، معماری، ورزش و تندرستی، علم، فرهنگ و موارد دیگر را داشته باشید. با خرید این کارت، دسترسی 6 ماهه نامحدود به نمایشگاه خواهید داشت.

بلیط اکسپو دبی برای بچه ها و نوجوانان 6 تا 17 سال، افراد بالای 60 سال، دانشجویان و توان یابان رایگان است. ضمن اینکه به یک نفر همراه توان یابان، 50 درصد تخفیف داده می گردد.

جهانگردانی که در طول برگزاری نمایشگاه اکسپو دبی با دو شرکت هواپیمایی امارات و فلای دبی سفر نمایند، بلیط یک روزه رایگان اکسپو دریافت خواهند کرد. شرکت دریم دیز (Dreamdays) نیز پکیج های ویژه ای شامل فعالیت های سرگرمیی به همراه بلیط اکسپو را تدارک دیده است که از آن جمله می توان به رانندگی با اتومبیل فراری همراه با بلیط یک روزه اکسپو، تور هلیکوپتر همراه با بلیط یک روزه اکسپو و... اشاره نمود.

اکسپو دبی میزبان 200 پاویون است و با کارت یک روزه می توانید هر پاویون را به طور مختصر بازدید کنید. با این حال، برای تجربه و ارتباط با فرهنگ های مختلف، نمایش های زنده، غذاها و غیره به زمان بیشتری احتیاج دارید.

اقامت در دبی در زمان برگزاری اکسپو 2020

جهانگردانی که قصد بازدید از امارات متحده عربی را دارند و نمی خواهند هنگام بازدید از نمایشگاه اکسپو دبی درگیر ازدحام جمعیت شوند، اقامت در حوالی جنوب شهر و نزدیکی فرودگاه آل مکتوم برترین گزینه است. به عنوان جهانگرد می توانید در منطقه های مانند دبی مارینا اقامت نموده و از مترو برای بازدید از نمایشگاه بهره ببرید که کمتر از 16 دقیقه طول می کشد.

هتل Rove تنها هتل واقع در سایت اکسپو 2020 است که امکان رزرو آن برای بازتماشامایندگان وجود دارد. این هتل در مجاورت میدان الوصل نهاده شده و دارای 312 اتاق کینگ و تویین و 19 سوئیت است که مهمانان در صورت رزرو اتاق، یک بلیط رایگان اکسپو دریافت خواهند کرد.

شرکت های حاضر در اکسپو می توانند در شهرکی به نام اکسپو ویلیج اقامت نمایند که در کنار سایت اکسپو 2020 دبی واقع شده است و نمونه ای از شهرهای آینده در دبی خواهد بود. این منطقه مسکونی شامل برج های آپارتمانی، آپارتمان استودیو و خانه های یک خوابه، دو خوابه و سه خوابه می گردد که محلی برای اسکان غرفه داران و شرکت های کشورهای مختلف است. ساخت اکسپو ویلیج در راستای تسهیل امکان اقامت و دسترسی شرکت ها به محل برگزاری اکسپو بوده است.

تدابیر ایمنی در برابر کرونا برای برگزاری نمایشگاه اکسپو 2020 دبی

بازتماشامایندگان بالای 18 سال در صورتی می توانند از اکسپو 2020 بازدید نمایند که گواهی دریافت واکسن موردتایید کشور خود را داشته باشند یا تست منفی پی سی آر همراهشان باشد که 72 ساعت پیش از ورود به اکسپو انجام داده اند.

بازتماشامایندگانی که دارای بلیط معتبر هستند؛ اما واکسن نزده و پیروز به انجام تست پی سی آر نشده اند، امکان انجام تست در مراکز مجاور سایت اکسپو برایشان وجود دارد. نتیجه تست پی سی آر حدودا در مدت زمان چهار ساعت آماده می گردد و دارندگان بلیط معتبر اکسپو می توانند این تست را به صورت رایگان انجام دهند.

علاوه بر این، همه افراد در مدت زمان حضور در نمایشگاه باید از ماسک استفاده نموده و فاصله اجتماعی به مقدار دو متر را رعایت نمایند. علائم روی زمین، فاصله بین افراد هنگام بازدید از نمایشگاه ها، تماشای اجراها یا گشت وگذار در پارک ها را نشان می دهند. کلیه بخش های اکسپو به طور مرتب تمیز و ضدعفونی می شوند. بعلاوه ایستگاه های ضدعفونی دست در فواصل منظم در بخش های مختلف نمایشگاه تعبیه شده است. در غذاخوری ها، میزها با فاصله چیده شده اند و ظرفیت خاصی برای تعداد مشتریان در نظر گرفته شده است.

منبع: کجارو / expo2020dubai.com / breakingtravelnews.com / edition.cnn.com / gulfnews.com / khaleejtimes.com / khaleejtimes.com / ddsafar / stirworld.com / rovehotels.com / expo2020dubai.com / bayut.com / thenationalnews.com / stirworld.com
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1271

به "تور دبی: راهنمای جامع نمایشگاه اکسپو دبی 2021 ، معرفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی: راهنمای جامع نمایشگاه اکسپو دبی 2021 ، معرفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید