دانستنی های سفر به لندن؛ پایتخت اسرارآمیز انگلستان

به گزارش مجله حقوق، لندن یکی از مقاصد گردشگری در کل جهان بوده و بیشتر گردشگران آن را در لیست برنامه های خود قرار می دهند. در بهترین زمان سفر به لندن، گردشگران بسیاری با وجود اینکه هزینه های سفر به لندن زیاد بوده، به این شهر تاریخی و فرهنگی سفر نموده و از جاذبه های دیدنی لندن دیدن می نمایند. لندن، شهری رویایی است که هر کسی آرزوی دیدن آن را دارد. در مطلب دانستنی های سفر به لندن به معرفی این شهر زیبا می پردازیم. پس، با ما همراه باشید.

دانستنی های سفر به لندن؛ پایتخت اسرارآمیز انگلستان

سفر به پایتخت انگلیس

این شهر عظیمترین شهر بریتانیای کبیر نیز بحساب می آید. براساس مقاله دانستنی های سفر به لندن باید بدانید که این شهر از نظر تاریخ، فرهنگ و هنر بسیار غنی بوده و به همین دلیل، جاذبه های بسیاری دارد و با وجود بالا بودن هزینه های سفر به لندن، گردشگران بسیاری آرزوی سفر به آن را دارند. در لندن، فرهنگ های مختلفی وجود داشته که همین موضوع باعث می شود تا این شهر جاذبه های فرهنگی بسیاری داشته باشد. این تنوع فرهنگی را می توانید در موسیقی، غذا، معماری، لباس و ... مشاهده کنید.

در این شهر جاذبه های طبیعی دیده شده که افراد بومی و گردشگران بسیاری را جذب خود می نمایند. در لندن هم جاذبه های قدیمی و سنتی و هم مدرن و جدید را در کنار یکدیگر می بینید که خود به جذابیت این شهر افزوده و باعث نادیده دریافت هزینه های سفر به لندن می شود. جالب است بدانید که گردشگران کوله گرد، سفر به لندن را جز بهترین سفرهای خود می دانند. البته، قبل از سفر به این شهر توجه داشته باشید که لندن شهر گرانی است و سفر پرهزینه ای خواهید داشت حتی، اگر در خرج و مخارجتان هم مراعات کنید باز هم از بسیاری از سفرها گرانتر است.

آب و هوا

با توجه به موقعیت جغرافیایی، آب و هوای کلی آن را می توان در دسته معتدل اقیانوسی قرار داد. چنین آب و هوایی، زمستان و تابستانهای به شدت سرد و گرم ندارد اما با این وجود، در ژانویه سال 1963 میلادی این شهر به پائین ترین دمای خود یعنی منفی 16 درجه سلسیوس رسید. از طرف دیگر، گرمترین درجه دما در این شهر 38 درجه بوده که در سال 2003 میلادی ثبت شد. این شهر بیشتر سال ابری بوده و میزان ساعات آفتاب در طول سال، تنها 1600 ساعت است.

بهترین زمان سفر

براساس مقاله بهترین زمان سفر به لندن باید بدانید که بدلیل معتدل بودن آب و هوا، هر موقع از سال می توانید به آن سفر کنید. بین ماه های مارس تا می که فصل بهار بحساب می آید، روزها بلندتر بوده و دمای هوا معمولا بین 11 تا 15 درجه سلسیوس است. در این فصل، بارش باران نسبت به دیگر زمانها بیشتر بوده و باید امکاناتی مانند چتر را به همراه داشته باشید. اگر در این فصل از سال قصد سفر دارید، براساس بهترین زمان سفر به لندن توجه داشته باشید که عید پاک در این زمان است و در این روز، بیشتر فروشگاه ها بسته و سیستم حمل و نقل عمومی تعطیل خواهد بود.

بین ماه های ژوئن تا آگوست زمان مناسبی برای بهره بردن از جاذبه های دیدنی لندن در تابستان است. براساس دانستنی های سفر به لندن باید بدانید که دمای هوا در این فصل از سال معمولا بین 18 تا 30 درجه سلسیوس بوده و فصل تابستان را می توان فصل گردشگری این شهر دانست. به همین دلیل، این شهر بسیار شلوغ است و هزینه ها بسیار بالا می فرایند. جشنواره های موسیقی و سینماهای روباز از جمله جاذبه ها در بهترین زمان سفر به لندن هستند.

فصل پائیز بین ماه های سپتامبر تا نوامبر بوده که درجه دمای هوا بین 11 تا 15 درجه و بهترین زمان سفر به لندن است، چون هم هوا خنک و خوب هست و هم فصل گردشگری تمام شده و به راحتی می توانید از جاذبه های دیدنی لندن دیدن کنید در عین حال، هزینه های سفر به لندن کمتر هستند. براساس دانستنی های سفر به لندن باید بدانید که در این فصل، مراسم هالووین برگزار می شود که در نوع خود جذاب است.

اگر بدنبال دیدن شور و شوق کریسمس در این شهر هستید، حتما در فصل زمستان که بین ماه های دسامبر تا فوریه است، به لندن سفر کنید. اگر در زمان کریسمس سفر می کنید، می توانید از حراج های بسیار عظیم فروشگاه و مغازه ها استفاده کنید. براساس دانستنی های سفر به لندن توجه داشته باشید که در این موقع از سال، ساعت کار فروشگاه ها و وسایل حمل و نقل عمومی متفاوت و کمتر از روزهای عادی است. درجه دمای هوا در فصل زمستان معمولا بین 2 تا 6 درجه سلسیوس بوده که با به همراه داشتن لباس گرم می توانید در بهترین زمان سفر به لندن در شهر به راحتی به گشت و گذار بپردازید.

نکاتی برای سفر به لندن

اختلاف ساعت لندن و تهران 3 ساعت و نیم بوده که از نظر زمانی تهران جلوتر است. مردم این شهر به زبان انگلیسی صحبت نموده و از پوند استرلینگ به عنوان پول رسمی استفاده می نمایند. کد تلفن کشور انگلیس 0044 و شماره های 999 و 112 شماره های اضطراری این کشور هستند. مردم شهر لندن از سمت چپ رانندگی می نمایند. براساس دانستنی های سفر به لندن باید بدانید که نوع برق آن 230 ولت و 50 هرتز بوده و از پریز نوع G استفاده می شود.

هزینه های سفر به لندن

غذا

ارزانترین غذایی که در لندن پیدا می شود، غذاهای آسیایی و فست فود است. این غذاها معمولا 5 پوند هستند. هزینه یک پرس غذا در وعده ناهار حدودا 10 پوند و در وعده شام در رستورانهای ارزان بین 20 تا 30 پوند است. برای کمتر کردن هزینه های سفر به لندن می توانید مواد اولیه را از فروشگاه ها تهیه و خودتان آشپزی کنید.

بیشتر بخوانیدبهترین رستوران های لندن، لذت غذا در کنار معماری

اقامت

با توجه به آنکه چه نوع اقامتگاهی را در چه زمانی انتخاب می کنید، هزینه های سفر به لندن متفاوت خواهند بود. برای یک شب اقامت در اتاق های اشتراکی هاستل های خارج از شهر باید 10 پوند و هاستل های درون شهر بین 15 تا 40 پوند پرداخت کرد. اتاق های خصوصی این هاستل ها گرانتر بوده و برای یک شب باید حداقل 55 پوند هزینه کرد که نزدیک به هزینه اقامت در هتل های ارزان قیمت و رده پائین است. برای افرادی که به کمپ علاقه دارند، می توانند به کمپ های اطراف شهر بفرایند. چادر زدن در این کمپ ها برای یک شب 15 پوند هزینه می برد. در مناطق اطراف شهر برای یک شب اقامت در هتل های ارزان قیمت باید 40 پوند پرداخت کرد. اگر بخواهید در هتل های رده پائین مرکز شهر اقامت داشته باشید، باید حداقل 105 پوند برای یک شب پرداخت کنید.

یکی از گزینه های مقرون به صرفه اقامت در بهترین زمان سفر به لندن، استفاده از سایت Airbnb بوده که می توانید اتاق اشتراکی یا آپارتمانی را برای اجاره پیدا کنید. با توجه به آنکه لندن شهر توریستی است، در آن هتل های متفاوتی وجود دارند. این هتل ها از نظر موقعیت مکانی و همچنین امکاناتی که ارائه می دهند، قیمت های مختلفی دارند. در ادامه مطلب هزینه های سفر به لندن به معرفی بعضی از هتل های شهر می پردازیم.

بعضی از هتل های رده پائین و کم هزینه این شهر شامل هتل Jesmond Dene، میهمان خانه Premier Inn London Kensington و هتل Alhambra هستند. اگر بدنبال هتلی با هزینه متوسط و میان رده هستید، از جمله این هتل ها می توان به هتل Grosvenor، هتل فیلدینگ اشاره نمود. در این شهر هتل های لوکس و 5 ستاره کم نیستند و هواداران بسیاری دارند، هتل هایی مانند Langham، هتل گورینگ، هتل Ritz و هتل Corinthia.

حمل و نقل

برای جا به جایی شهری در بهترین زمان سفر به لندن می توانید از مترو و اتوبوس استفاده کنید. این دو وسیله حمل و نقل عمومی در هر نقطه ای از شهر ایستگاه دارند. برای استفاده از آنها می توانید از کارت های Oyster Card استفاده کنید که کمترین هزینه ای که در هر راستا از آن کم می شود، 2.8 پوند است. در لندن ایستگاه های متعددی برای اجاره دوچرخه وجود داشته که می توانید با اجاره یکی از این دوچرخه ها، در میان جاذبه های دیدنی لندن به گشت و گذار بپردازید. تاکسی در لندن بسیار گران است که براساس هزینه های سفر به لندن پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید. از ساعت 12 و نیم شب که مترو تعطیل می شود، می توانید به جای استفاده از تاکسی، از اتوبوس های شبانه استفاده کنید. اتوبوس های شبانه از همه وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر ارزانتر هستند.

تفریح

در لندن جاذبه های گردشگری کم نیستند. در این بین بسیاری از موزه ها، مانند موزه تاریخ بریتانیا و موزه تیت مدرن در بهترین زمان سفر به لندن، رایگان هستند. یکی دیگر از جاذبه های رایگان، تعویض گارد کاخ باکینگهام (ساعت 11 و نیم) و تعویض گارد اسب ها در وایت هال (ساعت 11) است. برای آشنایی بیشتر با شهر و فرهنگ مردم می توانید در تورهای پیاده روی این شهر شرکت کنید که به صورت رایگان برگزار می شوند. تئاتر و نمایش از جمله جاذبه های اصلی سفر به لندن بوده که حتما باید از آنها دیدن کنید. بلیت های لحظه آخری تئاترهای شهر بسیار ارزان هستند. همچنین، نمایش های کوچک نسبت به تئاترهای کوچک کم هزینه تر بوده که گزینه های بسیار مناسبی برای صرفه جویی در هزینه های سفر به لندن به شمارمی آیند.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری لندن | دیدنی های لندن که نباید از دست داد

خوراکی و غذاهای لندن

در دنیا غذاهای انگلیسی از شهرت بسیاری برخوردار هستند. در رستورانهای این شهر از غذاهای سنتی تا مدرن انگلیس را می توان پیدا کرد. بعضی از غذاهای لندن در انواع سنتی و محلی عرضه می شوند که برای گردشگران جذابیت بسیاری دارند. در ادامه مطلب دانستنی های سفر به لندن به معرفی بعضی از غذاهایش می پردازیم.

پنیر

پنیرهای انگلیس و بریتانیا معروف نیستند اما، دو پنیر چدار و استیلتون هواداران بسیاری دارند و براساس دانستنی های سفر به لندن پیشنهاد می کنیم حتما از آنها امتحان کنید. پنیر استیلتون در شمال انگلستان تهیه می شود، این پنیر خامه ای و به رنگ سفید بوده و آن را بعد از غذا میل می نمایند. پنیر چدار در سامرست انگلیس تهیه شده و امروزه به صورت گریل شده در ساندویچ ها استفاده می شود. این پنیر به رنگ زرد است و شکل سختی دارد. پنیرهای بریتانیایی دیگری نیز در این شهر پیدا می شوند که حتما با توجه به هزینه های سفر به لندن، از آنها امتحان کنید.

بیف ولینگتون

یکی از انواع پاته در انگلیس، بیف ولینگتون است. در واقع پاته غذایی بوده که در خمیر پای قرار می گیرد و بعد از آن در فر گذاشته می شود. براساس مقاله دانستنی های سفر به لندن باید بدانید که ماده اصلی بیف ولینگتون، فیله گاو است. این غذای بسیار خوشمزه هم به صورت گرم و به صورت سرد سرو می شود که می توان آن را در بسیاری از رستورانهای شهر پیدا کرد.

چیپس و ماهی

چیپس و ماهی یکی از غذا در بهترین زمان سفر به لندن است. این مدل از غذاهای لندن به خصوص برای کسانی که به غذای دریایی علاقه دارند، حتما پیشنهاد می شود. چیپس و ماهی یکی از غذاهای خیابانی بوده و به راحتی می توانید آن را پیدا کنید. این غذای ساده از سیب زمینی دوبار سرخ شده و ماهی سرخ شده تشکیل می شود. در کنار این غذا خیارشور، نخود فرنگی، سرکه و سس کاری ارائه شده که به خوشمزه تر شدن آن یاری می نمایند. این غذا از قرن 19 در بین مردم بریتانیا همه گیر شد.

ساندی رست

از دیگر غذاهای لندن، ساندی رست است. مردم انگلیس از گذشته تا به امروز، به غذاهای کبابی و تنوری علاقه بسیاری داشته اند، یکی از این غذاها که در روزهای یکشنبه سرو می شد، ساندی رست است. ساندی رست را می توان با هر نوع گوشتی تهیه کرد و در کنار آن، انواع سبزیجات را قرار داد. در ایام کریسمس این غذا با گوشت بوقلمون تهیه می شود.

سوسیس های بریتانیایی

سوسیس های بریتانیایی با سوسیس های معمول اروپایی متفاوت هستند. فرق آنها در این است که به جای گوشت خشک شده یا دودی، از گوشت تازه در سوسیس بریتانیایی استفاده می شود. در این سوسیس ها علاوه بر گوشت تازه از سبزیجات معطر و همچنین ادویه استفاده می شود. برای تهیه این سوسیس ها، آنها را در روغن سرخ یا در فر تنوری می نمایند. در کنار سوسیس سرخ شده، پوره سیب زمینی و سس خردل ارائه می شود. به طور کلی، این سوسیس ها تنوع بسیار زیادی دارند.

پودینگ ها

یکی دیگر از غذاهای لندن، پودینگ است. انگلیس به پودینگ و دسرهای مخصوصش معروف است. از جمله این دسرها می توان به پودینگ نان و کره، ترفل، اپل کرامبل و پودینگ تابستانی اشاره نمود. پودینگ تابستانی از چند لایه میوه و نان و همچنین آب میوه و خامه تشکیل شد. دسر ترفل چند لایه کیک اسفنجی، خامه، میوه و کاسترد است. اپل کرامبل از یک خمیر ترد (تهیه شده از آرد کره و شکر) یک نوع فرنی (تهیه شده از شیر، وانیل و تخم مرغ) تشکیل شد. یکی از پودینگ های معروف در انگلیس، پودینگ تافی بوده که اصلیت آن به اسکاتلند بر می شود. این دسر از کیک اسفنجی خیس، سس تافی و کشمش یا خرما تشکیل و در کنار پودینگ تافی بستنی یا کاسترد ارائه می شود.

پای ها

پای هایی مانند شپردز پای، کاتج پای و پای استیک از جمله چندین پای معروف و به خصوص بریتانیا هستند. در واقع، از جمله غذاهای لندن بسیار معروف و رایج در این منطقه، انواع پای بوده و مردم به این نوع غذاها بسیار علاقه دارند.

ایتون مس

یکی از غذاهای لندن که خاص و خوشمزه است، ایتون مس است. این دسر از مرنگ، انواع میوه و خامه تشکیل شده است. البته، بعضی مواقع به جای خامه از بستنی استفاده می شود. این دسر مدل های مختلفی دارد که با توجه به ذائقه می توانید مدل آن را انتخاب کنید. ایتون مس به راحتی در هر رستوران و کافه ای پیدا می شود.

چای بعدازظهر

سنت های بسیاری در مردم بریتانیا وجود داشته که یکی از این سنت ها خوردن چای بعدازظهر است. این چای در کنار دسرهای بسیار خوشمزه این منطقه میل می شود. شما نیز در این سفر می توانید این تجربه را در کنار مردم داشته باشید تا بیشتر با آنها هم کلام و با فرهنگ این مردم بیشتر آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری لندن

برج ساعت بیگ بن

برج ساعت بیگ بن 97 متر ارتفاع دارد که در بالای آن ساعتی به نام بیگ بن نهاده شد. برج ساعت در کنار رودخانه تیمز ساخته شد. خیابان وایت هال در نزدیکی این برج، محل استقرار بناهای سیاسی و دولتی است.

بیشتر بخوانیدحقایقی جالب از ساعت بیگ بن | معروفترین برج لندن

تاور بریج

این مورد از جاذبه های دیدنی لندن در کنار برج لندن قرار داشته و همانند آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. تاور بریج بر روی رود تیمز که از وسط شهر لندن می گذرد، قرار گرفته است. این پل دارای دو برج بوده که ارتفاع آنها از رود، 61 متر است. تهیه بلیت برای بازدید از این پل بدلیل جمعیت زیاد زمان بسیاری می برد. به همین دلیل، بهتر است به صورت آنلاین بلیت این مکان را تهیه کنید.

چرخ و فلک چشم لندن

چشم لندن یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی لندن بوده که در کنار رود تیمز قرار گرفته است. در سال 2000 میلادی، چشم لندن با 135 متر ارتفاع ساخته شد.یک دور چرخش این چرخ و فلک حدود نیم ساعت زمان می برد که در این مدت منظره بسیار زیبایی از شهر را می توان مشاهده کرد. برای تهیه بلیت چشم لندن یا از بلیت های Skip-the-Line استفاده یا از قبل رزرو کنید تا در صف های طولانی تهیه بلیت معطل نشوید.

کاخ باکینگهام

این مورد از جاذبه های دیدنی لندن محل اقامت خاندان سلطنتی و ملکه ویکتوریا بوده که در سال 1837 میلادی ساخته شد. امروزه، در مراسم به خصوص بریتانیا، ملکه و خانواده اش را در بالکن مرکزی آن می بینیم. اگر در بالای این کاخ پرچم به اهتزاز درآمده باشد، به این معناست که ملکه در کاخ حضور دارد. برای بازدید از این کاخ می توانید زمانیکه ملکه به اقامتگاه تابستانی خود در اسکاتلند رفته و در کاخ حضور ندارد، مراجعه کنید. تورهای بسیار زیادی برای بازدید از این کاخ وجود داشته که شما را به دیدن بخش های مختلفش می برند. از جمله بهترین تورهای گردشگری کاخ باکینگهام، تورهای 4 ساعت و نیم بوده که در این زمان به طور کامل از این کاخ دیدن می کنید.

بیشتر بخوانیدباکینگهام؛ کاخی دیدنی در سرزمینی اروپایی

کاخ همپتون کورت

این مورد از جاذبه های دیدنی لندن، مجموعه ای از کلیسا، تالار عظیم، چندین باغ، آپارتمان ایالتی، آپارتمان پادشاه است. در این مجموعه کلارک کورت، ساعت نجومی بسیار جذابی که در سال 1540 میلادی ساخته شد، دیده می شود. اگر در فصل بهار سفر می کنید، حتما از این مورد از جاذبه های دیدنی لندن دیدن کنید.

کاخ کنزینگتون

یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی لندن، کاخ کنزینگتون هست که در گذشته محل اقامت خانواده سلطنتی بود. این کاخ از این نظر بسیار مهم است که محل تولد ملکه ویکتوریا بوده و همچنین او در این کاخ زندگی کرد و عظیم شد. پرنسس دایانا نیز در این کاخ اقامت داشت و امروزه، مجموعه ای از لباس های او در این کاخ نگهداری می شوند. بعضی از تالار و راهروهای این کاخ برای بازدید عموم باز هستند.

برج لندن

این برج در سال 1078 میلادی ساخته شد و معمار آن ویلیام فاتح بود. براساس دانستنی های سفر به لندن باید بدانید که از ابتدای ساخت، برج لندن کاربری های مختلفی داشت نظیر کاخ، زندان، باغ وحش خصوصی و محل حفاظت از گنجینه های سلطنتی. امروزه، در این برج اشیا و آثار با ارزشی مانند مجموعه ای از لاین آو کینگز، مجموعه از تاج های سلطنتی بریتانیا و مجموعه از اسلحه و زره های سلطنتی به نمایش گذاشته شده اند. برج لندن از زمانیکه ساخته شد تا حال حاضر، شاهد اتفاقات و رخدادهای بسیاری بود که همین موضوع ارزش آن را بیشتر کرد.

برج شارد

ساخت این بنا تحول عظیمی را در منظر شهری لندن ایجاد کرد. ارتفاع برج شارد 244 متر بوده که در طبقه های 69 تا 72 مناظر بسیار زیبایی از شهر قابل مشاهده هستند. معماری این بنا از مناره های نقاش ونیزی کانالتو و همچنین معماری قدیمی لندن الهام گرفته شده است اما، در عین حال، نمای شیشه ای آن شکل و شمایل مدرن و جدیدی دارد. در این برج علاوه بر دفاتر تجاری و اداری، واحدهای مسکونی، کافه، رستوران، هتل و همچنین سکویی برای بازدید وجود دارند. در این سکو اطلاعات کاملی وجود داشته که به 10 زبان زنده دنیا در دست گردشگران قرار می گیرند. در سکوی این برج، شنبه شبها برنامه های موسیقی بسیار جذابی برگزار می شوند که به راحتی می توانید در بهترین زمان سفر به لندن به دیدن آنان بروید.

موزه بریتانیا

از جمله بهترین موزه های باستان شناسی در کل دنیا و انگلیس، موزه بریتانیا است. در این موزه، آثار باستانی متعلق به قاره ها و مناطق مختلفی به نمایش گذاشته شده اند که تعداد این آثار به بیش از 13 میلیون می رسند. هر بخش این موزه بسیار جذاب است. جذاب ترین بخش ها برای گردشگران، مومیایی ها، مرمر نماهای الگین، مجسمه نیم تنه رامسس و دفینه نقره رومی هستند.

بیشتر بخوانیدموزه بریتانیا | دنیایی از شگفتی های ناشناخته در دنیا

نگارخانه ملی

اگر از جمله افرادی هستید که به هنر و موزه های هنری علاقه دارید، حتما به نگارخانه ملی این شهر سری بزنید. در این نگارخانه آثار باارزشی از هنرمندان و نقاشان معروف اروپایی به نمایش گذاشته شده اند. از جمله این آثار می توان به گل های آفتابگردان (اثر ونگوگ) و برکه نیلوفرهای آبی (اثر مونه) اشاره نمود. آثار هنرمندان عظیمی مانند داوینچی، میکل آنژ، بوتیچلی در این موزه به نمایش گذاشته شده اند.

نگارخانه های دو تیت

یکی از مجموعه های غنی در عرصه آثار هنری، نگارخانه های تیت بریتانیا و تیت مدرن هستند. این دو نگارخانه در سال 1897 میلادی تاسیس شده که در آنها آثار هنری ارزشمندی نگهداری می شوند. فرابرهایی برای رفت و آمد بین این دو نگارخانه در نظر گرفته شده اند. این دو نگارخانه برای علاقمندان به هنر بسیار جذاب خواهند بود و می توانند یک روز کامل را در این مجموعه سپری نمایند.

موزه ویکتوریا و آلبرت

یکی از موزه های مهم شهر لندن، V&A یا موزه ویکتوریا و آلبرت است. در این موزه چندین گالری و نمایشگاه مختلف مانند پوشاک، شیشه و سرامیک، عکس، مجسمه، زیورآلات و ... وجود دارند. این آثار به نمایش گذاشته شده، آثار باستانی متعلق به 5000 سال پیش از تاریخ بشر هستند. موزه ویکتوریا و آلبرت در سال 1852 میلادی تاسیس شد و تا به امروز، فعالیت خود را ادامه داده است.

موزه اتاق های جنگ چرچیل

چرچیل، نخست وزیر بریتانیا در دوران جنگ دنیای دوم نقش بسیار مهمی در جریان این جنگ داشت. او اتاق هایی برای همفکری و مشورت داشته که امروزه تبدیل به موزه شده اند. گردشگران در سفر به لندن حتما از این مورد از جاذبه های دیدنی لندن دیدن می نمایند تا با چرچیل، تاریخ انگلیس و دنیا در دوران جنگ دنیای دوم بیشتر آشنا شوند. در این مورد از جاذبه های دیدنی لندن، اتاق استراحت و استودیوی رادیویی نیز وجود داشته که از این استودیو، چرچیل سخنان خود را به گوش مردم می رساند.

موزه تاریخ طبیعت

در یکی از کلیساهای جامع این شهر، موزه تاریخ طبیعت قرار گرفته است. این موزه یک انیستیتوی تحقیقاتی بوده که در آن دایناسور معروف دیپی قرار گرفته است. این دایناسور (با ارتفاع 26 متر) توسط اسکلت یک دایناسور در سال 1905 بازسازی شد. این موزه بخش های مختلفی دارد که هر بخش به موضوعات مختلفی از تاریخ طبیعت پرداخته است. یکی از بخش هایی که در سال 2009 به آن اضافه شد، مرکز داروین است. در این بخش 80 میلیون گونه از جانوران نگهداری می شوند. اگر به طبیعت و تاریخ طبیعت علاقه داشته باشید، باید حتما از این موزه دیدن کنید.

موزه مادام توسو

یکی از موزه های جذاب لندن که در آن مجسمه های مومی بسیار زیبایی به نمایش گذاشته شدند، موزه مادام توسو است. این موزه علاوه بر لندن در دیگر شهرهای دنیا نیز شعباتی داشته که به عظیمی شعبه لندن نمی رسند. تاسیس این موزه توسط مجسمه ساز معروف مار توسو صورت گرفت. در اینجا مجسمه هایی از افراد معروف ساخته شده که بسیار شبیه به خود آن افراد هستند و همین موضوع، باعث جذابیت بیشترش شده است.

موزه علوم

این مورد از جاذبه های دیدنی لندن شامل بخش و نمایشگاه های متعددی است. از جمله این بخش ها می توان به گالری اکتشاف فضا، گالری تاریخ پزشکی، پترن پاد و لانچ پاد، مجموعه کلاک میر، نمایشگاه ساعت و مجموعه سینمایی اشاره نمود. در مجموعه سینمایی موزه علوم می توانید فیلم ها سه بعدی را که بر روی پرده های عظیمی نمایش داده می شوند، تماشا کنید. بعضی از قسمت های این موزه مانند مجموعه کلارک کم کم به آن اضافه شد. یکی از جذاب ترین قسمت های این موزه، تجربه پرواز بوده که شبیه سازی شده و افراد بسیاری را به خود جذب می نماید. نمایشگاه ساعت در این موزه را می توان قدیمی ترین نمایشگاه ساعت در کل دنیا دانست. ساعت های این نمایشگاه قدمتی مربوط به سال های 1600 میلادی تا 1850 میلادی دارند.

کلیسای جامع سنت پل

کلیسای جامع سنت پل به سبک معماری انگلیسی ساخته شده که در آن یک گنبد بلند و دو برج دیده می شود. کلیسای جامع سنت پل بر روی خرابه های معبد رومی ساخته شد. این معبد رومی در سال 1666 میلادی سوخته و ویرانه گشت. براساس دانستنی های سفر به لندن باید بدانید که این کلیسا الهام گرفته از معبد رومی است و توسط سر کریستوفر رن طراحی شد. در طبقات بالای این کلیسا منظره بسیار زیبایی از شهر دیده می شود که به جذابیت های این کلیسا افزوده است.

پیکدیلی سرکس

در منطقه وست اند، دو خیابان پیکدلی و ریجنت، تقاطعی به نام پیکدیلی سرکس را در سال 1819 میلادی ایجاد نموده اند که از جمله جاذبه های این شهر بحساب می آید. امروزه پیکدیلی سرکس، تقاطع چندین خیابان است که باعث شلوغی و ازدحام بسیار زیادی در این منطقه شد. در این تقاطع، تابلوهای عظیم تبلیغاتی و صفحه های نمایش بسیار عظیم خودنمایی می نمایند.

میدان ترافالگار

در سال 1805 میلادی، میدانی برای یادبود پیروزی هوریشیو نلسون ساخته شد. امروزه در میدان ترافالگار، ستونی 55 متری دیده می شود که بر روی آن یک نقش برجسته برنزی وجود دارد. این ستون به نام ستون نلسون شناخته می شود.

هاید پارک

یکی از بهترین و قدیمی ترین پارک های این شهر، هاید پارک است. این پارک یک فضای عمومی عظیم است که در سال 1635 میلادی ساخته شد و تا به امروز میزبان افراد بومی و گردشگران بسیاری بوده است. در این پارک چندین جاذبه مانند خانه تاریخی اپسلی، دریاچه مصنوعی، اسپیکرز کرنر و تئاتر روباز وجود دارند که اگر گذرتان به این پارک خورد، حتما از آنها نیز دیدن کنید.

کاونت گاردن

اگر بدنبال بازار و منطقه ای برای خرید سوغات هستید، بهترین مکان، بازار کاونت گاردن است. کاونت گاردن در واقع جزیی از بازار قدیمی گل بوده که در آن چندین مغازه و فروشگاه عظیم و کوچک وجود دارند. در این مغازه ها انواع اجناس و سوغاتی ها به فروش می رسند. موزه حمل و نقل لندن نیز در کاونت گاردن قرار گرفته است. در این موزه ترامواها، اتوبوس ها و ترولی های قدیمی به نمایش گذاشته شده اند.

ریجنت پارک

این مورد از جاذبه های دیدنی لندن فضای بسیار زیبایی دارد و از انواع گل رز در باغچه هایش استفاده شده است. ریجنت پارک در ابتدا مکانی برای شکار هنر پنجم بود که بعد به عنوان تفریحگاه سلطنتی در سال 1811 میلادی توسط جان نش طراحی شد. 34 سال بعد، این پارک برای افراد عادی نیز باز شد و مردم به راحتی می توانستند در آن رفت و آمد داشته باشند.

منطقه داکلندز

در کنار رودخانه تیمز، منطقه ای به نام داکلندز قرار گرفته است که این منطقه به تجارت و تفریحات شهرت بسیاری دارد. از جمله جاذبه های این منطقه، موزه داکلندز لندن در یک انباری قدیمی است. رستورانهای بسیار شیک و زیبایی را می توان در این منطقه پیدا کرد. از سال 1759 میلادی این باغ ها ساخته و چندین سال بعد، در سال 1841 میلادی تبدیل به یک ملک دولتی شدند. در این باغ رخدادهای موسیقی و همچنین فرهنگی بسیار برگزار می شوند که بدون پرداخت ورودی می توانید به دیدن آنها بیایید و لذت ببرید.

ورزشگاه ومبلی

در سال 1923 میلادی در لندن ورزشگاه ورزشی ساخته شد که تا به امروز اتفاقات ورزشی بسیار مهم انگلیس در آن اتفاق افتاده اند. اگر زمانیکه به لندن سفر می کنید، مسابقه ورزشی یا کنسرتی در ورزشگاه ومبلی برگزار می شود، به راحتی می توانید هم از این برنامه و هم از دیدن ورزشگاه لذت ببرید. اما در غیر این صورت، می توانید از تورهای بازدید این ورزشگاه استفاده کنید. در این تورها اطلاعات کاملی در خصوص ورزشگاه و اتفاقات مهم ورزشی آن از ابتدا تا به امروز در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می گیرد و در ادامه از بخش های مختلفی مانند رختکن، سالن کنفرانس های مطبوعاتی، تونل و صندلی ویژه دیدن می نمایند.

تئاتر ملی سلطنتی

از جمله عظیمترین و مهمترین سالن های تئاتر در کل دنیا، تئاتر ملی سلطنتی در لندن است. در این تئاتر 4 اودیتوریوم با نامهای متفاوت وجود دارند. معماری این بنای با ارزش به سبک بروتالیست بوده و از آن به عنوان یکی از بهترین بناهای این شهر یاد می شود. در بازسازی که در سال 2014 بر روی این بنا صورت گرفت، قسمت های دیگری مانند رستوران به آن اضافه شدند.

رویال آلبرت هال

اگر بدنبال نمایش یا کنسرت کلاسیک در لندن هستید، حتما به تالار رویال آلبرت هال بروید. همواره در این تالار باشکوه و جذاب، کنسرت های کلاسیک، سیرک و نمایش های کمدی برگزار می شوند. درون این تالار با رنگ های طلایی و قرمز روبرو می شویم. این رنگ ها باعث باشکوهتر شدن این تالار شده اند. رویال آلبرت هال در سال 1871 به عنوان یادبودی از همسر ملکه ویکتوریا ساخته شد.

خانه اپرای سلطنتی

اگر به باله علاقه داشته باشید، بازدید از عظیمترین خانه اپرای دنیا را به شما پیشنهاد می کنیم. این خانه اپرا (ROH) در دنیا بسیار معروف است و در آن نمایش های بسیار جذاب باله برگزار می شوند. با توجه به آنکه در سال های گذشته قسمت های جدید به این بنا اضافه شدند، معماری آن ترکیبی از سنت و مدرنیته است.

خانه سامرست

یکی دیگر از مکانهایی که برای هنر دوستان، جذاب خواهد بود، خانه سامرست است. در ابتدا خانه سامرست یک بنای اداری بود که بعدا تغییر کاربری داد. امروزه در این بنا گالری و نمایشگاه های هنری وجود دارند که در آنان آثار هنری باارزشی در زمینه معماری، نقاشی و طراحی به نمایش گذاشته می شوند. رستوران و کافه نیز جزیی از این مکان است. تابستانها در اینجا پرده نمایشی برپا می شود که می توانید به تماشا فیلم بپردازید. همچنین، آبنمای موزیکال بچه ها شما را سرگرم می نماید. پیست اسکیت روی یخ زمستانها جز جاذبه های این مکان است. قبل از آنکه خانه سامرست ساخته شود، در این مکان بنای دیگری به نام کاخ تودور قرار داشت که در سال 1775 آن را تخریب کردند و بعد از آن خانه سامرست ساخته شد.

کشتی کوتی سارک

این کشتی 963 تن وزن دارد که در زمان خودش جز عظیمترین و همچنین سریعترین کشتی های دنیا بود. کوتی سارک حدود 3 متر از زمین بالاتر قرار گرفته است که به راحتی می توانید از آن بازدید کنید. توجه داشته باشید که بعضی روزها و مناسبت ها در این کشتی مراسم و اتفاقاتی صورت می گیرند. در سال 2007، آتش سوزی این منطقه را در برگرفت که به این کشتی نیز رسید. به همین خاطر، بعضی از قسمت های آن دچار تخریب شدند که در همان سال مورد بازسازی قرار دریافتد.

باغ وحش لندن

یکی از پارک های لندن، ریجنت پارک است. در این پارک یک باغ وحش وجود دارد که اگر کودکی همراه خود دارید، حتما به این باغ وحش سری بزنید. البته، این باغ برای همه افراد با هر سن و سالی جذاب خواهد بود. نکته قابل توجه در خصوص این باغ وحش این است که کارکنان و مسئولانش هر روز برای نزدیک کردن این باغ وحش به طبیعت زندگی هر حیوان بیشتر کوشش می نمایند، نتیجه این فعالیت ها نشان می دهند که چقدر در این کار پیروز بوده اند. به همین خاطر، در این باغ قسمت های مختلفی با طبیعت و آب و هوای متفاوت وجود دارند مانند حیات وحش آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا. این باغ وحش شامل گونه های مختلفی از حیوانات و جانوران است که سال به سال گسترش پیدا می نماید.

آکواریوم سی لایف لندن

در سال 1997 میلادی در منطقه ساوت بانک لندن آکواریم سی لایف ساخته شد. این آکواریم شامل گونه های مختلفی از جانوران آبزی و دریایی در بخش های مختلفی است. از جاذبه های این آکواریوم، غذا دادن به جانوران، تونل اقیانوسی، آبهای استوایی، ری لاگون، دایو دیسکاوری هستند. در بین اینها بخشی به نام مهاجمان اقیانوس وجود دارد که با عروس های دریایی بیشتر آشنا می شوید. این بخش به تازگی به این آکواریوم اضافه شده است.

کتابخانه بریتانیا

بیش از 150 کتاب در این کتابخانه وجود دارند که هر سال 3 میلیون کتاب به آن اضافه می شود. در واقع، هر کتابی که در ایرلند و بریتانیا چاپ شده، یک نسخه اش وارد این کتابخانه می شود. گردشگران می توانند با ثبت نام در این کتابخانه از کتابهای آن استفاده نمایند. در غیر این صورت، می توانند در نمایشگاه های موجود بچرخند و از کتابهای این نمایشگاه ها دیدن نمایند.

در ادامه بخوانیدراهنمای سفر به لندن | الماس دنیای گردشگریمنبع: همگردی
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 347

به "دانستنی های سفر به لندن؛ پایتخت اسرارآمیز انگلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های سفر به لندن؛ پایتخت اسرارآمیز انگلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید