سیستان و بلوچستان به کارگاه راه سازی تبدیل شده است

به گزارش مجله حقوق، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تا به امروز در شمال و جنوب استان راه های دوبانده افتتاح و تعدادی نیز تا خاتمه سال به بهره برداری خواهند رسید که این امر استان را به کارگاه راه سازی تبدیل نموده است.

سیستان و بلوچستان به کارگاه راه سازی تبدیل شده است

روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در نشست با وزیر کشور در ارتباط با پروژه های راه و مسکن استان گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تا به امروز در شمال سیستان و بلوچستان 73 کیلومتر راه دوبانده افتتاح و تا انتها سال نیز 70 کیلومتر دیگر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی گفت: بعلاوه در منطقه جنوب استان نیز تا شهریور ماه سالجاری 70 کیلومتر جاده 2 بانده تحویل خواهد شد و 70 کیلومتر دیگر نیز تا انتها سال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه نمود: تکمیل و بهره برداری از پل بزرگ نهراب در منطقه سیستان و احداث هشت پل در جنوب استان از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری از جمله دستاورد های دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان است.

وی اعلام کرد: در طرح جهش ملی مسکن به لحاظ پیشرفت پروژه، رتبه اول کشور متعلق به سیستان و بلوچستان است و یک هزار واحد مسکونی قبل از نیمه دوم سال آماده تحویل می گردد.

مدرس خیابانی گفت: با تکمیل فرودگاه سراوان در آینده نزدیک شاهد انجام پرواز تهران - سراوان و برعکس از این فرودگاه خواهیم بود.

وی اضافه نمود: به منظور سهولت در تردد تجار و مسافران، مقدمات راه اندازی خط مسافربری دریایی چابهار به عمان نیز اجرا شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان اعلام نمود: 16 هزار و 806 نفر در طرح جهش ملی مسکن این استان اشتغال پیدا کردند که در صورت اجرای مداوم این طرح هیچ فرد متخصصی در این زمینه بیکار نخواهد ماند.

وی گفت: این طرح به عنوان اولویت نخست دولت سیزدهم در این استان رونق صنعت و ایجاد اشتغال را به همراه داشته است.

مدرس خیابانی با تاکید بر پیشتازی طرح جهش ملی مسکن استان در کشور اضافه نمود: واگذاری و سنددار شدن اراضی مازاد دستگاه های دولتی استان به نام طرح جهش ملی مسکن موجب سرعت بیشتر این طرح می گردد.

وی گفت: فعال بودن تنها 52 واحد تولیدی سیستان و بلوچستان از مجموع 470 واحد در حوزه صنعت ساختمان مصالح تولیدی مورد احتیاج واحد های مسکونی در دست ساخت این طرح استان را تامین نمی کند لذا باید در کنار توسعه رشته های فنی و حرفه ای مرتبط به سمت توسعه واحد های تولیدی این حوزه رفت.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مرداد 1401 بروزرسانی: 26 مرداد 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1379

به "سیستان و بلوچستان به کارگاه راه سازی تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستان و بلوچستان به کارگاه راه سازی تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید