دادستان آمریکایی: فلوید در آخرین نفس خود درخواست کمک داشت

به گزارش مجله حقوق، دادستان پرونده قتل مرد سیاه پوست آمریکایی که به دست پلیس سفیدپوست کشته شد، گفت فلوید در آخرین نفس خود فقط درخواست کمک داشت.

دادستان آمریکایی: فلوید در آخرین نفس خود درخواست کمک داشت

به گزارش به نقل از خبرگزاری فرانسه، استیو اشلایکر، دادستان پرونده قتل جورج فلوید، سیاه پوست آمریکایی گفت فلوید در آخرین نفس خود درخواست کمک داشت و تهدیدی برای هیچ کسی محسوب نمی شد.

او این اظهارات را در سخنان نهایی در محاکمه درک چاوین، افسر پیشین پلیس آمریکا عنوان کرد که فلوید را به قتل رساند.

اشلایکر در گفت وگو با هیئت منصفه در دادگاه مینیاپولیس گفت: جورج فلوید برای کمک خواهش می کرد تا جایی که دیگر نتوانست سخن بگوید. همه آن چیزی که مورد نیاز بود فقط کمی لطف و مرحمت بود و آن روز هیچ لطف و مرحمتی نشان داده نشد.

جلسه دادگاه درک چاوین افسر پلیس قاتل جورج فلوید در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا ادامه دارد و امروز (دوشنبه) هیئت منصفه دفاعیات او را می شنود.

جلسه نهایی دادگاه این پلیس متهم به قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی که پنجم خرداد 1399 به دست این مامور پلیس به قتل رسید، تحت تدابیر شدید امنیتی در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا برگزار شد.

مرگ جورج فلوید موجی از اعتراض ها و راهپیمایی های سراسری در آمریکا علیه رفتار نژادپرستانه نهادینه شده در میان نیرو های پلیس سفیدپوست آمریکا را موجب شد. این مساله به یک بحران سیاسی و امنیتی برای دولت قبلی آمریکا و چالشی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا تبدیل شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 864

به "دادستان آمریکایی: فلوید در آخرین نفس خود درخواست کمک داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادستان آمریکایی: فلوید در آخرین نفس خود درخواست کمک داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید