کنگره ونزوئلا امروز آغاز به کار می نماید

به گزارش مجله حقوق، حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا امروز (سه شنبه) کنگره ای را که از سوی متحدان ریاست جمهوری کنترل می گردد، منصوب می نماید؛ تغییری که بسیاری از کشورهای غربی آن را در نتیجه انتخاباتی متقلبانه می دانند.

کنگره ونزوئلا امروز آغاز به کار می نماید

به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه اپوزیسیون، انتخابات مجلسی ونزوئلا در ششم دسامبر 2020 را بایکوت کردند، حالا به دنبال تشکیل کمیته ای از قانونگذاران به رهبری خوآن گوآیدو هستند که هدفش رقابت با مجمع ملی تحت کنترل سوسیالیست هاست.

اما این تغییر در قدرت و اختیارات مجلس یک تحکیم صندلی دیگر برای نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلاست.

تشکیل جلسه کنگره ونزوئلا تحت کنترل حزب حاکم و متحدانش یک خاتمه نمادین برای چالش پنج ساله ای است که هدفش تضعیف دولت مادورو پس از پیروزی در انتخابات 2015 مجلسی بود.

کنترل مجلس به سوسیالیست های حاکم ظرفیتی محدود برای بهبود مالی ناشی از وضع تحریم ها می دهد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تمدید یکساله کنگره تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا را به رسمیت شناخته اما سایر حامیان بین المللی گوآیدو از جمله اتحادیه اروپا هنوز درباره این تصمیم نظری نداده اند؛ اقدامی که باعث ایجاد تفرقه در ائتلاف اپوزیسیون این کشور آمریکای لاتین شده است.

مادورو، بارها و بارها گوآیدو را دست نشانده و عروسک خیمه شب بازی در دست آمریکا خوانده است. واشنگتن به همراه ده ها کشور دیگر گوآیدو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت می شناسند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 687

به "کنگره ونزوئلا امروز آغاز به کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره ونزوئلا امروز آغاز به کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید