تایوان: آینده جزیره در دست مردم آن است

به گزارش مجله حقوق، دفتر ریاست جمهوری تایوان گفت آینده این جزیره در دست مردم آن و نظر افکار عمومی درباره حاکمیت چین بر تایوان روشن است.

تایوان: آینده جزیره در دست مردم آن است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از جروزالم پست، دفتر ریاست جمهوری تایوان امروز (شنبه) اعلام کرد آینده جزیره در دست مردم آن است و افکار عمومی در رد مدل چین به نام یک کشور ، دو سیستم بسیار واضح است.

بر اساس گزارش جروزالم پست، شورای امور سرزمین اصلی تایوان در بیانیه ای جداگانه از چین خواست تا اقدامات تحریک آمیز خود برای نفوذ، آزار، اذیت و تخریب را کنار بگذارد.

همچنین شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز گفت: اتحاد مجدد دو ملت باید تحقق یابد و قطعاً محقق خواهد شد. این اتحاد مجدد به صورت مسالمت آمیز شکل خواهد گرفت و مطابق با منافع کلی ملت چین و هموطنان تایوانی است.

شی جین پینگ اضافه نمود: تجزیه طلبی تایوان بزرگترین مانع برای اتحاد سرزمین مادری است. کسانی که از استقلال تایوان حمایت می کنند در تاریخ محکوم خواهند شد.

این اظهارات رئیس جمهور چین تنها چند روز پس از اعزام هواپیما های جنگنده، بمب افکن و هشداردهنده ارتش چین به تایوان است که 149 بار به سمت تایوان روانه شدند و بزرگترین مانور این کشور در آسمان تایوان را رقم زدند.

همچنین آلن ریچارد، وزیر دفاع سابق فرانسه و سناتور فعلی در سفر به تایپه خواستار به رسمیت شناخته شدن تایوان به نام یک کشور مستقل شد.بر این اساس، ریچارد در دیدار با تسای اینگ ون در این باره گفت: دفتر کنندگی تایوان در پاریس در کنندگی از کشور شما بسیار عملکرد خوبی داشته است.

دولت پکن بعد از این سخنان در بیانیه ای اعلام کرد این اظهارات مقام سابق دولت فرانسه نقض آشکار اجماع جهانی در مورد تایوان و نقض حاکمیت چین است.

تایوان بعد از یک کودتای نظامی در سال 1911 از چین جدا شد، اما چین همچنان این جزیره را متعلق به خود می داند و اعلام کرده است غربی ها در صورت سفر به تایوان باید با پکن هماهنگی انجام دهند، اما کشور های غربی و آمریکا با شیطنت های مداوم همواره بر اختلافات میان چین و تایوان اضافه کرده اند. دولت پکن معتقد است ریشه اصلی تمامی این اختلافات دخالت های واشنگتن است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1096

به "تایوان: آینده جزیره در دست مردم آن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان: آینده جزیره در دست مردم آن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید