خبرنگاران میزگرد بررسی تحولات قفقاز در نخجوان برگزار گشت

به گزارش مجله حقوق، باکو - خبرنگاران - همزمان با دیدار روز پنجشنبه مجتبی ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان همراه از جمهوری خودمختار نخجوان ، میزگرد بررسی تحولات قفقاز در سالن اجتماعات سرکنسولگری ایران در نخجوان برگزار شد.

خبرنگاران میزگرد بررسی تحولات قفقاز در نخجوان برگزار گشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از سرکنسولگری ایران در نخجوان، در این میزگرد که با تمرکز بر آثار و پیامدهای ناشی از پایان جنگ در قره باغ برگزار شد، ابتدا سید احمد حسینی سرکنسول ایران در جمهوری خودمختار نخجوان گزارشی از آخرین تحولات و رخدادهای ناشی از پایان جنگ در قره باغ و آزادسازی سرزمین های جمهوری آذربایجان و پیامدهای این امر به خصوص از نظر ابعاد اقتصادی و مطرح شدن کریدورهای ارتباطی و حمل و نقلی ریلی و جاده ای از طریق نخجوان را ارایه کرد.

سپس رییس و نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نظرات و دیدگاه های خود درخصوص موضوعات فوق را بیان داشتند.

در بخش پایانی این نشست دیپلماسی ایران در قبال این تحولات و نیز نتایج دیدار اخیر وزیر خارجه ایران از کشورهای قفقاز ، روسیه و ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان تشریح شد.

همچنین بر ضرورت مشارکت جمعی دستگاه دیپلماسی ، مجلس شورای اسلامی ، استان های منطقه شمال غرب و همراهی نهادهای مدنی و شرکت های خصوصی و تجاری برای مشارکت فعال ایران در روندهای این منطقه تاکید شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 779

به "خبرنگاران میزگرد بررسی تحولات قفقاز در نخجوان برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میزگرد بررسی تحولات قفقاز در نخجوان برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید