گوترش خواهان خاتمه فوری درگیری های بین باکو و ایروان شد

به گزارش مجله حقوق، دبیر کل سازمان ملل در گفت وگوی ویدئوکنفرانسی با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواهان آتش بس فوری و انتها درگیری های نظامی بین دو کشور شد.

گوترش خواهان خاتمه فوری درگیری های بین باکو و ایروان شد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرگزاری تاس، سخنگوی آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل بامداد سه شنبه گفت که او به صورت ویدئوکنفرانسی با الهام علی اف رییس جمهوری کشور جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت وگو نموده است.

استفان دوژاریک اضافه نمود که دبیر کل سازمان ملل در گفت وگوهای جداگانه خود با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان از آن ها خواسته است که فورا به درگیری ها پایان و تنش ها را کاهش داده و به در چارچوب گروه مینسک بدون پیش شرط و بدون فوق وقت به مذاکرات معنادار بازگردند.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل همچنین گفت که گوترش بر حمایت کامل خود از نقش مهم سازمان امنیت و همکاری اروپا و ضرورت به کارگیری ناظران این سازمان در منطقه تاکید مجدد نموده است.

دوژاریک همچنین با اشاره به گزارش بعضی رسانه ها و ادعای مقام های ارمنستان مبنی بر دخالت ترکیه در درگیری های میان آذربایجان و ارمنستان، تاکید نمود که سازمان ملل امکان تایید این ادعا ویا ادعاهای دیگری که مطرح می گردد، ندارد.

درگیری بین نیروهای نظامی آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ که روز یکشنبه بار دیگر از سر گرفته شد، تا به امروز واکنش های منطقه ای و جهانی گسترده ای به دنبال داشته است؛ در این میان سازمان ملل و بسیاری از کشورها از جمله ایران خواهان برقراری آتش بس میان دو طرف و حل تنش از راه دیپلماتیک شده اند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 430

به "گوترش خواهان خاتمه فوری درگیری های بین باکو و ایروان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش خواهان خاتمه فوری درگیری های بین باکو و ایروان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید