تأکید بلاروس بر آمادگی برای میزبانی موشک های اتمی روسیه

به گزارش مجله حقوق، وزیر امور خارجه بلاروس گفت، درصورت تداوم اقدامات تحریک آمیز ناتو در لهستان، بلاروس نیز آماده میزبانی از موشک های اتمی روسیه خواهد بود.

تأکید بلاروس بر آمادگی برای میزبانی موشک های اتمی روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر ماکی وزیر امور خارجه بلاروس روز شنبه گفت، کشورش آمادگی میزبانی موشک های اتمی روسیه را دارد.

به نوشته خبرگزاری تاس، ماکی در مصاحبه ای گفت: آنچه رئیس جمهور آلکساندر لوکاشنکو گفت، اینکه ما احتمال استقرار تسلیحات اتمی در قلمرو بلارس را داریم، یکی از پاسخ های احتمالی در صورت اقدامات اتحاد آتلانتیک شمالی در قلمرو لهستان خواهد بود.

اظهارات وزیر امور خارجه بلاروس در حالی صورت می گیرد که امروز (شنبه) ارتش این کشور گفت روسیه بمب افکن های راهبردی Tu-22M3 خود را برای گشت زنی مشترک با جنگنده های بلاروسی به این کشور فرستاده اند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس دهم آذر ماه گفته بود، در صورتی که موشک های اتمی ناتو در لهستان مستقر گردد، وی نیز از استقرار تسلیحات اتمی روسیه در بلاروس استقبال می نماید.

پیش تر نیز ویکتور خرنین وزیر دفاع بلاروس هشدار داد، نیروهای ناتو در حال افزایش توان بالقوه تهاجمی خود در مرزهای این کشور هستند.

خرنین در این نشست که با حضور لوکاشنکو برگزار گردید گفت، یگان های نو نظامی در مرزها مستقر و تسلیحات نو نیز مهیا شده اند.

او در ادامه گفت، مینسک به طور ویژه ای درباره تجهیز شدن کشورهای همسایه به تانک های آبرامز، سیستم های دفاع هوایی پاتریوت، سامانه های پرتاب موشکی چندگانه و جنگنده های اف-35 مجهز به موشک های کروز نگران است.

به نوشته تاس، لوکاشنکو نیز در این نشست گفت، بلاروس تمام قابلیت های لازم برای واکنش به هرگونه تشدید تنش در مرزها را دارد.

رئیس جمهور بلاروس اضافه کرد: ستاد کل ارتش باید همیشه باید این را بدانند که این حرامزاده ها از چه جهتی علیه ما اقدام می نمایند و چگونه باید به آن پاسخ داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1193

به "تأکید بلاروس بر آمادگی برای میزبانی موشک های اتمی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید بلاروس بر آمادگی برای میزبانی موشک های اتمی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید