انگلیس تمدید دوره انتقالی خروج از اتحادیه اروپا را رد کرد

به گزارش مجله حقوق، وزیر کابینه دولت بریتانیا به طور رسمی تأکید کرد دوره انتقالی خروج این کشور از اتحادیه اروپا تمدید نمی گردد.

انگلیس تمدید دوره انتقالی خروج از اتحادیه اروپا را رد کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایکل گوو وزیر کابینه دولت بریتانیا روز آدینه گفت، دوره انتقالی خروج این کشور از اتحادیه اروپا تمدید نخواهد شد.

گوو پس از نشستی با مقامات بروکسل در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: به طور رسمی تأیید کردم که بریتانیا دوره انتقالی را پس از فرارسیدن ضرب الأجل اتمام امسال میلادی تمدید نمی نماید و زمان تمدید این مهلت گذشته است.

وی اضافه نمود: از یکم ژانویه 2021 کنترل [کشور] را پس گرفته و استقلال سیاسی و مالی خود را باز می یابیم.

گوو این پیغام توئیتری را پس از آن منتشر کرد که نیکلا استورجن وزیر اول اسکاتلند و مارک دریک فورد همتای او در ولز در نامه ای خطاب به جانسون گفتند، با توجه به شیوع ویروس کرونا، اتمام دور مذاکرات پسابرگزیت در خاتمه امسال میلادی اقدامی فوق العاده بی ملاحظه خواهد بود.

امروز (آدینه) دومین نشست کمیته مشترک اتحادیه اروپا و مقامات بریتانیا به رهبری گوو با محور اجرای توافق برگزیت برگزار گردید. هدف این نشست تمرکز بر پروتکل ایرلند شمالی بود که به موضوعی تنش زا میان دو طرف تبدیل شده است.

روز دوشنبه بوریس جانسون و اورسولا فون در لاین ریاست کمیسیون اروپا به وسیله تماس ویدئویی در این خصوص صحبت خواهند کرد.

بروکسل معتقد است، بریتانیا باید در روابط تجاری آینده با کشورهای اروپایی، از قوانین و قواعد اتحادیه اروپا پیروی کند. اما دولت بریتانیا می گوید به عنوان کشوری مستقل، زیر بار این قوانین نخواهد رفت.

مردم بریتانیا در یک همه پرسی که سال 2016 برگزار گردید، به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا (برگزیت) رأی مثبت دادند. دولت انگلیس، در ابتدای امسال میلادی پس از کشمکش های فراوان توانست جهت اجرای برگزیت با بروکسل به توافق برسد.

اکنون روابط انگلیس و اتحادیه اروپا به مدت یک سال حالت گذار را سپری خواهد می نماید و دو طرف در این بازه زمانی فرصت دارند درخصوص نحوه روابط پسابرگزیت به توافق برسند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 342

به "انگلیس تمدید دوره انتقالی خروج از اتحادیه اروپا را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس تمدید دوره انتقالی خروج از اتحادیه اروپا را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید