قفسه فروشگاه ها در انگلیس دوباره خالی شد

به گزارش مجله حقوق، بحران کمبود بنزین، افزایش قیمت مواد غذایی و الکتریسیته، نوید دهنده زمستانی بسیار سخت برای انگلستان است.

قفسه فروشگاه ها در انگلیس دوباره خالی شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، شهروندان انگلیسی بار دیگر با وحشت به خرید از فروشگاه ها رو آورده و قفسه ها را خالی کردند. بحران کمبود بنزین، افزایش قیمت مواد غذایی و الکتریسیته نوید دهنده زمستانی بسیار سخت برای این کشور است.

کمبود شدید راننده کامیون باعث شده است تحویل سوخت و کالاها به موقع انجام نشود.

پاول شولی، وزیر شرکت های خرد انگلستان در مصاحبه با آی تی وی گفت: این یک زمستان بسیار سخت برای شهرواندان انگلیس خواهد بود. ما می دانیم با چالش بزرگی روبرو خواهیم بود و به همین دلیل اصلاً این شرایط را دست کم نگرفته ایم با این حال نیازی نیست مردم وحشت زده به خرید بپردازند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم با ادعای اینکه هیچ کمبود سوختی در انگلیس وجود ندارد از مردم خواست به مقدار معمول بنزین بخرند.

او البته تأیید کرد بعضی از شرکت های موجود در زنجیره غذای انگلیس با مشکلاتی روبرو شده اند و دولت با نمایندگان آنها برای حل مشکل ملاقات نموده است.

این در حالی است که کمبود بعضی کالاهای اساسی باعث شده است قفسه های فروشگاه ها به سرعت خالی شوند و صف های طولانی خودروها در صندلی های سوخت به چشم می خورند.

غول انرژی انگلستان، بی پی، روز آدینه تأیید کرد به دلیل نرسیدن بنزین و گازوئیل به بعضی از صندلی های سوخت آنها را فعلاً تعطیل نموده است.

بعضی از شرکت های تأمین مواد غذایی انگلیس هم اعلام نموده اند به دلیل کمبود شدید نیروی کار ارسال کالاهای آنها با اختلالات جدی روبرو شده است. بعضی کارشناسان بازگشت کارکنان با ملیت اتحادیه اروپا به کشورهای خود در طول قرنطینه کرونا و بازنگشتن آنها به انگلستان را دلیل اصلی کمبود نیروی کار می دانند.

در روزهای اخیر جهش شدید 250 درصدی قیمت گاز طبیعی اروپا باعث شده است بعضی صنایع مانند شرکت های فراوری کود تعطیل شوند. این صنایع فراوریکننده اصلی گاز دی اکسید کربن به اسم یک محصول جانبی هستند. این گاز در فراوری مواد غذایی کاربردهای فراوانی دارد و حالا کمبود شدید آن باعث بالا رفتن قیمت مواد غذایی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1071

به "قفسه فروشگاه ها در انگلیس دوباره خالی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قفسه فروشگاه ها در انگلیس دوباره خالی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید