کیپ تاون در یک نگاه

به گزارش مجله حقوق، کیپ تاون به واسطه جاذبه های متعدد گردشگری، منطقه ها بکر، سواحل چشم نواز، فرهنگ و تاریخ غنی و... از معروف ترین شهرهای آفریقای جنوبی برای گردشگری به شمار می آید.

کیپ تاون در یک نگاه

کیپ تاون، دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی، بعلاوه مرکز استان کیپ غربی (Western Cape) و محبوب ترین مقصد جهانگردان در قاره آفریقا است. مجلس آفریقای جنوبی در این شهر واقع شده است و در نتیجه مرکز قانون گذاری آفریقای جنوبی به شمار میرود. این شهر در ساحل خیلج تیبل (Table Bay) واقع شده است و قدیمی ترین منطقه شهری در آفریقای جنوبی به شمار می رود.

نام کیپ تاون از ابتدا کیپ تاون نبوده و از آن به عنوان سرزمین طوفان ها یاد شده است. در بسیاری از افسانه های محلی این شهر به عنوان شهری خروشان شناخته شده که دریای آن همواره مواج و بادهای سهمگین در حال وزش است. پس از گذشت چندین قرن کیپ تاون با نام شهر امید خوانده می شد و علت این نام گذاری وجود قلعه امید در قرن 17 بوده است.

این شهر ساحلی در سال 1795 تحت استعمار انگلیس نهاده شد و در سال 1803 هلند این شهر را استعمار کرد. انتها در دهه 1900 آفریقای جنوبی توانست استقلال کیپ تاون را به دست بیاورد. کیپ تاون اولین شهر خارج از اتحادیه اروپا است که به علت کیفیت بالای آب، امکانات مناسب سواحل، ایمنی و پاکیزگی نشان پرچم آبی رنگ بنیاد آموزش محیط زیست را دریافت کرد. این نشان در دسامبر 2016 به سواحل کیپ تاون اهدا شد.

جمعیتی بالغ بر 3.75 میلیون نفر در مساحت 2,454.72 کیلومتر مربع کیپ تاون زندگی می نمایند. زبان رسمی مردم، آفریکانس، زبان خوسایی و انگلیسی و واحد پول شان راند است. دین غالب مردم، مسیحیت است. در سال 2014، دهمین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی محسوب می شد و 64 درصد از جمعیت کیپ غربی در این شهر زندگی می کردند. در همین سال نیویورک تایمز و دیلی تلگراف، این شهر را به عنوان برترین نقطه جهان برای بازدید معرفی کردند.

کیپ تاون علاوه بر طبیعت، از نظر هنر و طراحی شهری هم بی نظیر است. ساختمان هایی با نماهای رنگارنگ و نقاشی های دیواری رستوران ها و کافه ها و طراحی های بی نظیر ساختمان ها و خیابان های مختلف شهر، همگی گواه این مدعا است. تنوع فرهنگی و فرهنگ بومی از دیگر دلایل جذابیت کیپ تاون است. در این شهر از هر دین و آیین و از هر نژادی از سراسر جهان، کسانی زندگی می نمایند که فرهنگ و آداب و سنن شان تاثیری غیرقابل انکار بر شهر گذاشته است.

کیپ تاون آب و هوای گرم مدیترانه ای دارد. زمستان های معتدل و مرطوب و تابستان های گرم و خشک از ویژگی های آب و هوایی آن است. برترین زمان سفر به کیپ تاون از اواخر ژانویه تا اوایل آوریل است و تقریبا زمانی که تابستان ها گرم و خشک شهر انتها می یابد. فاصله زمانی بین دسامبر و فوریه محبوب ترین زمان برای تعطیلات ساحلی است.

از تماشای های کیپ تاون می توان به کوه تیبل (Table)، آسیاب ماسترت (Mosterts Mill)، ساحل ویکتوریا و آلفرد (Victoria and Alfred Waterfront)، قلعه گودهپ، ساحل مویزنبرگ، باغ ملی گیاه شناسی کریستن بوش، چرخ و فلک کیپ ویل (Cape Wheel)، تالار اصلی کیپ تاون (Cape Town City Hall)، مزرعه کروکودیل ها (Crocodile Farm)، موزه دیسکریت سیکس (District six)، آکواریوم تو اوشنز (Two Oceans Aquarium)، ساحل کمپس بی (Camps Bay) و ساحل بلودرز (Boulders Beach) اشاره نمود که می توانید در تور کیپ تاون از آنها تماشا کنید.

در سفر به این شهر می توانید وسایلی نظیر اشیای منبت کاری شده چوبی با طرح های آفریقایی، تخم شترمرغ تزیین شده، هنرهای دستی سیمی، سنگ قیمتی تانزانیت، چای رویبوس (Rooibos) و کنسرو میبوس (Mebos) را به عنوان سوغاتی برای عزیزان خود بخرید.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org / کجارو
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1224

به "کیپ تاون در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیپ تاون در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید