آمریکا گفتگوهای راهبردی با مصر را در واشنگتن شروع کرد

به گزارش مجله حقوق، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه با سامح شکری همتای مصری خود در واشنگتن ملاقات و گفت وگو کرد.

آمریکا گفتگوهای راهبردی با مصر را در واشنگتن شروع کرد

این خبر را وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام نموده و در این بیانیه گفته است: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و سامح شکری وزیر امور خارجه مصر، گفت وگوی راهبردی ایالات متحده و مصر را افتتاح کردند، که اولین گفت وگوی دوجانبه از سال 2015 است و دو طرف از این فرصت پیش آمده برای تعمیق مشارکت قوی بین دو کشور استقبال کردند.

بعلاوه گفته شده در این نشست دوجانبه، وزیر خارجه آمریکا از نقش مصر در حمایت از ثبات منطقه ای، از جمله ادامه کار برای تنش زدایی در نوار غزه و کوشش برای حمایت از مأموریت پشتیبانی سازمان ملل در لیبی، قدردانی کرد.

براساس گزارش منتشر شده، دو طرف در این نشست توافق کردند که گفت وگوی راهبردی فرصتی برای پیشبرد همکاری ها است و هماهنگی نزدیک در خصوص این موضوعات در آینده ادامه یابد.

وزیرخارجه آمریکا نیز در حساب توئیتری خود به این ملاقات اشاره نموده و گفته است: در افتتاحیه گفت وگوی راهبردی آمریکا و مصر با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر ملاقات کردم. آمریکا عمیقاً متعهد به تقویت شراکت خود با مصر، همکاری با یکدیگر برای حمایت از ثبات منطقه ای و ادامه گفت وگوهایمان در خصوص حقوق بشر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1148

به "آمریکا گفتگوهای راهبردی با مصر را در واشنگتن شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا گفتگوهای راهبردی با مصر را در واشنگتن شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید