راضی ترین مردمان جهان را کجا می توان یافت؟

به گزارش مجله حقوق، هر سال موسسه U.N. Sustainable Development Solutions Network فهرستی از راضی ترین کشورهای جهان منتشر می نماید.

این فهرست بر اساس 6 فاکتور تهیه می گردد:

راضی ترین مردمان جهان را کجا می توان یافت؟

سرانه فراوری ناخالص داخلی، امید به زندگی، حمایت اجتماعی، اعتماد و آزادی. بعلاوه مردم می توانند به کیفیت زندگی خود از 0 تا 10 نمره بدهند.

10- سوئد

سوئد از رتبه هشتم در سال گذشته به رتبه دهم سقوط نموده است اما هنوز در ده کشور اول واقع شده است. سرانه فراوری ناخالص داخلی بسیار بالاست که با همسایه های شمالی تقسیم می گردد. البته این تنها علت نیست. قانون 6 ساعت کار در روز، مرخصی برای مادران و پدران با پرداخت حقوق، و مراقبت رایگان از بچه ها نشان می دهد که سوئدی ها تعادل خوبی بین زندگی و کارشان ایجاد نموده اند.

9- استرالیا

علاوه بر تعادل خوب بین زندگی و کار و مقدار پایین استرس، استرالیایی ها یکی از بالاترین امید به زندگی ها را دارند: 83 سال. در سیستم آموزشی این کشور تاکید زیادی بر ورزش از سنین پایین می گردد.

8- نیوزلند

نیوزلند بخش اعظم این رتبه را مدیون حمایت اجتماعی است. اینکه کسی را داشته باشید که موقع مسائل بتوانید روی او حساب کنید نقش مهمی در مقدار خشنودی شما دارد. بعلاوه جاذبه های طبیعی استرالیا از جمله ساحل ها، باغ های انگور و کوه ها نیز در این رتبه بی تاثیر نبوده اند.

7- هلند

علاوه بر رتبه هفتم در این فهرست، هلند در خصوص انحراف خشنودی نیز در مقام اول واقع شده است. معنی این عبارت این است که بین مقدار رضایت خشنود ترین و ناراحت ترین مردم این کشور کمترین اختلاف در جهان وجود دارد.

6- کانادا

تنها کشور قاره آمریکا که در این فهرست قرار گرفته کانادا است و این که پول همه چیز نیست از اینجا ثابت می گردد. چون سرانه فراوری ناخالص داخلی در کانادا ده هزار دلار از آمریکا کمتر است.

5- فنلاند

فنلاند همواره در فهرست برترین نظام های آموزشی جهان واقع شده است. معمولا فقط کره جنوبی، ژاپن و سنگاپور بالاتر از آن قرار دارند. در این کشور احترام زیادی برای معلم ها وجود دارد و معلم ها باید حتما فوق لیسانس داشته باشند. سیستم آموزشی این کشور بیشتر بر اساس یادگیری تجربی است. بعلاوه اگر شما دانشگاه را تمام نموده و بیکار باشید دولت به شما تا زمانی که کار پیدا کنید یاری می نماید.

4- نروژ

در بین کشورهای این فهرست نروژ بالاترین سرانه فراوری ناخالص داخلی را دارد. پس پول هم بی تاثیر نیست!! اما در این کشور چیزهای دیگری وجود دارد که به آن این رتبه را داده است. دولت بسیار یکپارچه و اقتصاد پر رونق که بر پایه منابع طبیعی نروژ بنا شده است، حمایت اجتماعی و اعتماد به دولت، همه و همه در این رتبه تاثیر داشته است.

3- ایسلند

گزارش مربوط خشنود ترین کشورهای جهان در خصوص ایسلند توضیحات مفصلی داده است. شاید به خاطر اینکه خیلی ها انتظار ندارند آن را در این فهرست ببینند، به خصوص بعد از فروپاشی مالی در سال 2007. اما رویارویی ایسلند با بحران مالی و بعلاوه حمایت اجتماعی از عوامل معین این رتبه بوده اند. بیشتر ایسلندی ها گفته اند در دوران بحران دوستان و خانواده تکیه گاه آنها بوده اند. و این، به گفته گزارش، در خشنودی مردم ایسلند تاثیر زیادی داشته است. بعلاوه این کشور از لحاظ جاذبه های طبیعی مانند یک سیاره جداگانه است.

2- سوئیس

در سوئیس همه چیز به رفراندوم گذاشته می گردد از تعداد روزهای مرخصی در سال گرفته تا اینکه چه تعداد مهاجر باید در کشور وجود داشته باشد. سالانه تعداد زیادی همه پرسی در این کشور برگزار می گردد. این سیستم دموکراسی مستقیم باعث شده که سوئیسی ها حس مشارکت بالای در سرنوشت کشورشان داشته باشند. از مسائل محیط زیست گرفته تا حقوق بشر، حتی نصب چراغ راهنما در خیابان همه به همه پرسی گذاشته می گردد. سوئیسی ها به درونگرا بودن معروف اند و این ممکن است برای گردشگرانی که بار اول به سوئیس می فرایند جالب نباشد. اما این احساس که صدای همه شنیده می گردد نقش زیادی در خشنود دارد. این سیستم سیاسی بعلاوه باعث شده زوریخ و ژنو جز قابل زندگی ترین شهرهای جهان باشند.

1- دانمارک

در فهرست 2016 دانمارک خشنود ترین کشور جهانست چون در همه معیارهای مورد بحث رتبه بالایی دارد، امید به زندگی، عایدی، تحصیلات، اما مهمتر از همه این کشور به فراوری انرژی های سبز بسیار متعهد است. (در سال 2014، 39.1 در صد انرژی این کشور از باد به دست آمده است.) در این کشور بیشترین مقدار استفاده از دوچرخه وجود دارد. بخش قابل توجهی از خشنودی در این کشور قطعا به علت احترام به سیاره ای است که روی آن واقع شده است. بعلاوه فاکتورهای دیگر از جمله: اعتماد، امنیت مالی، آزادی، مشارکت مدنی و تعادل بین کار و زندگی موثر بوده اند. پس اگر برای شما این سوال پیش آمده که چقدر خشنودید، از فکر کردن به آن دست بردارید و به دوچرخه سواری بروید!

منبع: الی گشت
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1272

به "راضی ترین مردمان جهان را کجا می توان یافت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راضی ترین مردمان جهان را کجا می توان یافت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید