7 ماده طبیعی برای برطرف سیاهی لب

به گزارش مجله حقوق، معمولا در برخورد با افراد مختلف اول به چشم ها و بعد به لب های آن ها توجه می کنیم. اما برخی افراد با مشکل سیاهی لب روبرو هستند. در اینجا چند راه ساده برای برطرف سیاهی لب به شما معرفی می گردد.

7 ماده طبیعی برای برطرف سیاهی لب

خبرنگاران | سرویس آرایش و زیبایی - داشتن لب های صورتی رنگ و نرم آرزوی هرکسی است. لب های خوش رنگ، لبخند شما را زیباتر نموده و صورت شما را شاداب تر نشان می دهد. اما برخی از افراد با مشکل سیاهی لب روبرو هستند و با دیدن لب های تیره خود حس بدی پیدا می نمایند. مصرف بیش از حد چای و قهوه، قرار دریافت در معرض آفتاب شدید و همچنین مصرف سیگار باعث تیره شدن لب ها می گردد. به جای استفاده از اسکراب یا لایه بردار های گران قیمت می توانید برای خود در منزل یک لایه بردار ساده و طبیعی آماده کنید و از شر سیاهی لب ها خلاص شوید. در اینجا چند راه ساده با استفاده از مواد طبیعی برای حل این مشکل به شما معرفی می کنیم.

چطور با استفاده از مواد طبیعی از شر سیاهی لب خلاص شویم؟

1. سرم لیمو و عسل درست کنید

این سرم بهترین درمان برای برطرف سیاهی لب هاست و می توانید به راحتی آن را در خانه آماده کنید. روش تهیه سرم لیمو و عسل بسیار ساده است. ابتدا به مقدار مساوی عسل و لیمو را با یکدیگر ترکیب کنید و بعد این ترکیب را روی لب ها بمالید و به مدت یک ساعت صبر کنید. سپس لب ها را با یک دستمال نرم مرطوب پاک کنید. این کار را به دفعات دلخواه می توانید انجام دهید تا زمانی که سیاهی لب های شما از بین برود. روش کار این سرم به این ترتیب است که ابتدا عصاره لیمو لایه های مرده پوست و رنگدانه های تیره را از بین می برد و بعداز آن عسل باعث صورتی شدن لب ها می گردد. می توانید این سرم را آماده نموده و در یخچال نگه دارید. از این راحت تر هم ممکن است؟

2. از گلیسیرین برای خوش رنگ شدن لب هایتان بهره ببرید

قرار دریافت بیش از حد در معرض آفتاب مستقیم باعث خشک شدن لب ها می گردد که خشک شدن لب منجر به سیاهی لب می گردد. شب ها قبل از خواب با یک تکه پنبه مقداری گلیسیرین روی لب های خود بمالید. گلیسیرین باعث حفظ رطوبت لب ها می گردد و از خشکی لب و نهایتا سیاهی لب جلوگیری می نماید.

3. آب کافی بنوشید

فقط به درمان های موضعی اکتفا نکنید. در کنار درمان های موضعی به سلامت کلی بدن نیز باید اهمیت داد. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز باعث می گردد که بدن از خطر کم آبی در امان بماند و لب ها به خاطر کمبود آب خشک نشوند. خشک شدن لب در اثر کم آبی نیز باعث سیاهی لب می گردد و شما با نوشیدن آب کافی از این اتفاق جلوگیری خواهید کرد.

4. از چغندر برای ماساژ دادن لب ها و برطرف سیاهی لب بهره ببرید

مقداری چغندر قرمز را به قطعات مختلف تقسیم کنید و داخل یخچال قرار دهید و در اوقات فراغت لب ها را با یک تکه چغندر آب انداخته ماساژ دهید. مثلا وقتی در حال تماشای تلویزیون هستید یک تکه چغندر را به لب ها بمالید. این یک ترفند عالی است چون مالیدن چغندر به لب ها نه تنها سیاهی لب را از بین می برد، بلکه به لب ها رنگ نیز می دهد. با این روش در طی چند روز به لب های صورتی رنگ مورد علاقه تان خواهید رسید.

5. از محصولات آرایشی تقلبی و ارزان قیمت استفاده نکنید

محصولات آرایشی ارزان قیمت ممکن است علاوه بر ایجاد حساسیت، به مرور زمان لب های شما را تیره نمایند. از خرید محصولات آرایشی از دست فروش ها و عمده فروش ها خودداری کنید. به جای استفاده از این محصولات نامرغوب از یک ترکیب گیاهی ملایم برای برطرف سیاهی لب ها بهره ببرید. می توانید برای این کار از پوره میوه های مختلف بهره ببرید. این کار به طرز معجزه آسایی در حفظ نرمی و رطوبت و برطرف سیاهی لب موثر است.

6. لب ها را با روغن بادام ماساژ دهید

یک راه ساده دیگر این است که شب ها قبل از خواب مقداری روغن بادام روی لب ها بمالید. روغن بادام تا صبح روی لب ها مانده و به روشن شدن رنگ لب ها و برطرف سیاهی لب یاری می نماید.

7. از آب خیار بهره ببرید

اگر هر روز مقداری آب خیار بهره ببرید بعد از مدتی تفاوت رنگ لب های خود را با قبل مشاهده خواهید کرد. نوشیدن آب خیار باعث برطرف سیاهی لب می گردد.

منبع: setare.com
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 748

به "7 ماده طبیعی برای برطرف سیاهی لب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ماده طبیعی برای برطرف سیاهی لب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید