25 کشته در فرار 200 زندانی در هائیتی خبرنگاران

به گزارش مجله حقوق، شورش و فرار 200 زندانی در هائیتی حداقل 25 کشته بر جا گذاشته و یکی از کشته شدگان مدیر زندان است.

25 کشته در فرار 200 زندانی در هائیتی خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال شورش و فرار زندانیان در هائیتی حداقل 25 نفر از جمله رئیس زندان کشته شدند و گزارش شده است که بیش از 200 زندانی نیز فرار نموده اند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که حدود 400 زندانی فرار نموده بودند که جسد حداقل سه نفر از آن ها بیرون از زندان دیده شده و برخی از آن ها نیز از سوی نیرو های مسلح بازداشت و به زندان بازگردانده شدند.

فرانس سانتوس وزیر ارتباطات هائیتی درباره فرار دست جمعی زندانی از این زندان که در حومه پورتو دو پرینس پایتخت این کشور است گفت: 25 نفر از جمله پائول هکتور که مدیر زندان بود کشته شده اند.

در میان کشته شدگان همچنین شهروندان عادی نیز هستند که توسط زندانیان در طول فرار کشته شده اند.

سانتوس در ادامه اضافه نمود: در حال حاضر 200 زندانی همچنان فراری هستند، اما پلیس در جستجوی آنهاست. برخی از آن ها دستبند به دست هستند و نمی توانند زیاد دور شوند.

یکی از کشته شدگان آرنل جوزف سردسته باند های زندان بود که در یک ایستگاه پلیس در 120 کیلومتری شمال زندان به رگبار بسته شده است.

زندان کروئیکس دو بوکتس در سال 2012 و توسط کانادا ساخته شده و گفته میشود دارای امنیت بالایی است و ظرفیت 872 زندانی را دارد، اما بسیار بیشتر از ظرفیتش زندانی در آن وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 828

به "25 کشته در فرار 200 زندانی در هائیتی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 کشته در فرار 200 زندانی در هائیتی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید