چک لیست سفر و پیشنهاد غذا در مسافرت و طبیعت گردی

به گزارش مجله حقوق، پیشنهاد غذا در مسافرت

یکی از بهترین تجربه های زندگی قدم گذاشتن به درون طبیعت اطرافمان است. بسیاری از افراد در آخر هفته ها ترجیح می دهند که محیط خود را تغییر داده و به شاید به سفری یک روزه یا دو روزه در طبیعت بروند. طبیعت گردی برای زندگی ماشینی امروز از احتیاجهای اساسی انسان است و اگر می خواهید برای سفرهای طبیعت گردی خود برنامه ریزی کنید، باید آمادگی لازم را داشته باشید. یکی از این آمادگی ها و البته لذت های سفر طبیعت گردی، پیشنهاد غذا در مسافرت و طبیعت گردی است. برای تهیه غذا در طبیعت گردی بایستی وسایل مورد احتیاج آشپزی در طبیعت را داشته باشید؛ در غیر این صورت بهتر است از غذاهای آماده کنسروی و غذاهای بسته بندی شده بهره ببرید. مجله گردشگری خبرنگاران برای افرادی که می خواهند پا به درون طبیعت بگذارند، پیشنهاد غذا برای مسافرت و کمپینگی آماده کرده و لیستی از بهترین انتخاب های غذایی را پیش روی شما قرار می دهد.

چک لیست سفر و پیشنهاد غذا در مسافرت و طبیعت گردی

برای خواندن این مطلب، حدود 3 دقیقه زمان احتیاج دارید.

از سوال هایی که ذهن ما را قبل از سفر به درون طبیعت مشغول می نماید این است که در سفر چه غذایی بخوریم؟ در طبیعت چه غذاهایی می توانیم به همراه داشته باشیم یا چه غذاهایی را می توان در طبیعت پخت؟ چه مواد غذایی را با خود به همراه داشته باشید و از همه مهم تر، نحوه بسته بندی این مواد غذایی چگونه باشد؟ پاسخ تمام این سوالات را در ادامه این مطلب خواهید خواند. اگر شما هم تجربه آشپزی در طبیعت را دارید برای ما کامنت بگذارید. در انتهای مطلب چک لیستی از لوازم سفرهای طبیعت گردی و کمپینگ را برای آغاز سفر آماده کرده ایم که می تواند بسیار یاری نماینده باشد. اگر فکر می کنید، وسیله ای از قلم افتاده است، مسرور می شویم آن را به ما یادآوری کنید.

مواد غذایی همیشگی برای پخت غذا در مسافرت

  • ادویه ها

برای تهیه و پخت هر غذایی و البته طعم دار کردن غذاها، احتیاج ه ادویه دارید. با ادویه هر ماده غذایی را می توانید خوشمزه کنید. می توانید ادویه هایی مانند نمک، فلفل سیاه، دارچین، زردچوبه، آویشن و نعنا، رزماری و هر ادویه دیگری که می پسندید را درون کوله پشتی خود بگذارید. ادویه ها هم سبک وزن هستند و هم جای کمی در کوله پشتی اشغال می نمایند.

پیشنهاد می دهیم به جای ظرف های عظیم ادویه، از پلاستیک های زیپ دار بهره ببرید.

همینطوری در میان لوازم آشپزی در کوهنوردی می توانی ظرف ها و نمکدان های جذابی را بیابید که ادویه ها را درون آن ها بریزید. یادتان باشد پس از اینکه هر ادویه را در نایلون یا ظرفی کوچک ریختید، همه ادویه ها را با یکدیگر و در یک کیف (همانند کیف های لوازم آرایشی) بگذارید.

  • میوه ها
  • سبزیجات
  • پیاز و سیب زمینی

لوازم لازم برای آشپزی در طبیعت

  • فر و اجاق گاز کوچک

اگر انرژی لازم برای جمع آوری چوب و آتش روشن کردن در طبیعت را پس از یک پیاده روی طولانی ندارید، اجاق سفری کوچک راه حل شماست. برای آشپزی در طبیعت ترجیحا اجاق گازهای سفری تهیه کنید. مخصوصا اگر به تنهایی و با کوله پشتی به طبیعت آمده اید، برای تهیه غذا در مسافرت و طبیعت گردی، حتما اجاق گاز سفری به همراه داشته باشید. در غیر این صورت باید بیشتر انرژی بگذارید و با روش های تهیه آتش برای آشپزی در طبیعت هم آشنایی کامل داشته باشید.

  • یک کتری کوچک و وسایل جایگزین آن

در میان لوازم آشپزی که به همراه دارید، کتری کوچک و سبک وزنی هم قرار دهید. با کتری می توانید نوشیدنی های گرم و آب جوش تهیه کنید که برای پخت غذا در طبیعت بسیار اهمیت دارد.

  • چاقو، قاشق و چنگال

برای تیکه کردن و خرد کردن مواد غذایی احتیاج به چاقویی تیز دارید. همچنین برای خوردن غذا در مسافرت و طبیعت گردی به قاشق و چنگال احتیاج دارید. این دو وسیله بسیار اهمیت داشته و کاربردی هستند. دست ها در طبیعت گردی آلوده می شوند و شاید نتوانید به خوبی دست های خود را بشورید یا ضد عفونی کنید. به همین دلیل داشتن قاشق و چنگال برای خوردن غذا و سلامت شما در سفر بسیار اهمیت دارد. رنده ای کوچک هم اگر تهیه کنید، می توانید سبزیجات و مواد غذایی را برای تهیه غذاها رنده کنید. هر چند که اگر مهارت استفاده از چاقو را داشته باشید، احتیاجی به رنده و دیگر وسایل اضافه ندارید.

  • یک ماهیتابه یا قابلمه ای کوچک

برای گرم کردن یا سرخ کردن مواد غذایی خود، احتیاج به ماهیتابه یا قابلمه ای کوچک و سبک دارید. بسیاری از طبیعت گردها دوست دارند که در طبیعت آشپزی نمایند. برای پخت گوشت ها و مرغ هایی که به همراه دارید یا گرم کردن کنسروها، داشتن یک ماهیتابه سبک یاری نماینده خوبی خواهد بود.

  • لیوان و بشقاب

هر چند که بسیاری از افراد ترجیح می دهند که ظروف اضافه با خود به همراه نداشته باشند اما داشتن لیوان و بشقابی نشکن با جنس های محکم و سبک مطمئن باشید که لازم می گردد. برای خوردن نوشیدنی گرمی همانند چای یا خوردن غذا در مسافرت و طبیعت، به این دو وسیله احتیاج خواهید داشت.

خلاقیت در تهیه لوازم آشپزی در طبیعت

بسیاری از افرادی که به صورت حرفه ای طبیعت گردی می نمایند، از قید بسیاری از وسایل آشپزی در طبیعت می زنند. این افراد به جای چندین قابلمه و ماهیتانه تنها از یک قابلمه در دار و کوچک استفاده می نمایند. خلاقیت به شما اجازه می دهد تا از طبیعت به بهترین نحو ممکن بهره ببرید. برخی از افراد، تخته سنگ های صاف را پیدا کرده، آن ها را شسته و تمیز می نمایند تا به عنوان میز آشپزی برای تهیه غذا در مسافرت و یا تخته گوشت استفاده نمایند. درب بسیاری از فلاسک ها، لیوان دارد.

اگر کتری برای جوشاندن آن و تهیه چای و دمنوش در طبیعت ندارید، می توانید از یک بطری پلاستیک بهره ببرید.

آب را درون بطری ریخته و درب پلاستیکی آن را محکم ببندید و روی زغال های داخل بیاندازید یا اینکه درب بطری را باز گذاشته و آن را روی آتش یا زغال داغ، آویزان کنید تا آب به جوش آید.

  • برای آبپز کردن تخم مرغ حتی می توانید از پلاستیک و کمی آب بهره ببرید و احتیاجی به ظروف فلزی ندارید.

اگر با روش های آتش روشن کردن در طبیعت و ساخت اجاق آشنایی دارید، می توانید اجاق گاز سفری را هم حذف کنید. البته اگر به طبیعت هایی سفر می کنید که می دانید چوب خشک لازم برای تهیه آتش را دارید و در آخر هم، قبل از ترک محیط طبیعی کاملا از خاموش بودن آتش و زغال ها مطمئن شوید. با این حال، به گردشگران و طبیعت گرد ها برای حفظ محیط طبیعی توصیه می کنیم حتما اجاق گاز سفری با خود به همراه داشته باشند.

در هر صورت چک لیست لوازم سفر را در انتهای مطلب بسیار مفید خواهد بود.

می توانید از فویل برای پختن سیب زمینی ها یا دیگر مواد غذایی درون آتش بهره ببرید.

پیشنهاد غذا برای صبحانه در طبیعت

انواع املت مانند املت تخم مرغ با ژامبون

برای صبح روز اول، بهترین پیشنهاد غذا در مسافرت تخم مرغ نیمرو یا آب پز است. پیشنهاد می دهیم که از قبل آغاز سفر تخم مرغ ها را آب پز نمایید و پس از حداقل دو ساعت آن ها را بخورید. با خود مواد غذایی دیگری مانند گوجه فرنگی، پیاز، سبزی خوردن و ادویه برای طعم دادن به صبحانه تان داشته باشید. اگر می خواهید در طبیعت املت درست کنید، تخم مرغ های خام را نشورید و همانطور که هستند، درون نایلون فریزری قرار داده و در ظرفی دربسته بگذارید تا نشنمایند. ژامبون ها، سبزی ها و هر ادویه را که می خواهید را درون نایلون فریزر دیگری قرار داده و با کره ای قالبی صبحانه خود را در طبیعت آماده کنید.

انواع صبحانه با تخم مرغ که می توانید بپزید:

  • تخم مرغ نیمرو
  • املت تخم مرغ و گوجه
  • املت تخم مرغ با سوسیس
  • املت ژامبون گوشت و فلفل دلمه

نکته پیشنهادی برای مواد غذایی سبزیجات کنسروی

پیشنهاد می دهیم که اگر برای یک روز یا دو روز می خواهید در طبیعت باشید، سبزیجاتی مانند ذرت، نخود سبز و چنین سبزیجاتی را از کنسروها خارج کرده و در ظروف پلاستیکی در داری قرار دهید. در این صورت به راحتی برای هر وعده تهیه غذا در مسافرت تنها به اندازه دلخواه می توانید از آن ها بردارید. برداشتن ظروف کنسروی چنین موادی، نه تنها وزن و فضای اضافه در کوله پشتی اشغال می نماید بلکه پس از باز کردن در کنسرو باید تمام مواد درون آن ها را بهره ببرید و باقی مواد غذایی را در پلاستیک بریزید. همچنین زباله قوطی کنسرو را باید تمام مدت تا زمان بازگشت با خود حمل کنید.

تهیه پنکیک برای صبحانه

می توانید کمی بیشتر خلاقیت به خرج داده و برای تهیه صبحانه و غذا در مسافرت پنکیک درست کنید. تهیه پنکیک در طبیعت یکی از آسان ترین صبحانه هاست به شرطی که مواد پنکیک را از قبل درست کرده باشید و با خود به همراه داشته باشید. مایع تهیه پنکیک را می توانید در یک فلاسک یا بطری با خود داشته باشید و هنگام گرم شده ماهیتابه آن را به راحتی درون ماهیتابه داغ بریزید.

در کنار پنکیک، می توانید از انواع سبزیحات و ژامبون ها بهره ببرید.

  • غلات های صبحانه

یکی از مقوی ترین صبحانه ها غلات ها و سریال های صبحانه هستند که می توانید به عنوان غذا در مسافرت و طبیعت به همراه داشته باشید.

پیشنهاد غذا برای ناهار یا شام در طبیعت

  • انواع کنسروها مانند کنسرو لوبیا و قارچ یا کنسرو خاویار بادمجان

یکی از ساده ترین و راحت ترین غذاها برای طبیعت گردی و کمپینگ کنسروها هستند. بسته به سلیقه خود می توانید انواع کنسرو ها را تهیه کنید. برای تهیه کنسرو بسیار دقت کنید و حتما به تاریخ انقضای آن توجه داشته باشید. حتی کنسروهای سبزیجات و لوبیا را هم بجوشانید. یک نکته مهم که برای استفاده از کنسروها باید مد نظر داشته باشید، این است که حتما آن ها را در طبیعت برای مدت 20 دقیقه کانل بجوشانید. جوشاندن کنسروها قبل از سفر چندان اهمیت ندارد و بایستی دوباره قبل از مصرف آن ها را بجوشانید. بنابراین انرژی هدر ندهید و این کار را در سفر و به هنگام تهیه ناهار یا شام یا صبحانه، انجام دهید.

  • یادتان باشد هنگامی که درب قوطی کنسرو را باز کردید، باید تمام مواد غذایی آن را بهره ببرید. در غیر این صورت، بهتر است باقی لوبیاها و بادمجان ها را به ظرف دیگری مانند فلاکس یا ظروف پلاستیکی در دار دیگری منتقل کرده تا در نهایت در وعده غذایی بعدی بهره ببرید. هیچ گاه برای تن ماهی چنین کاری را انجام ندهید.
  • تن ماهی

هر چند که در میان غذاهای سالم در سفر و طبیعت به گردشگران تن ماهی را پیشنهاد نمی دهیم اما اگر از تاریخ انقضا و خرید تن ماهی خود راضی هستید، برای یک وعده غذایی مانند ناهار می تواند غذایی خوشمزه باشد. تن ماهی را حداقل به اندازه 20 دقیقه در آب جوش 100 درجه بجوشانید. اگر در ارتفاعات هستید، درون آب نمک بریزید تا به این دما برسد و دیرتر جوش بیاید. در کنار تن ماهی نان، سبزیجاتی مانند زیتون، ترب و گوجه فرنگی می تواند وعده غذا در مسافرت فوق العاده ای برای شما بسازد.

  • نودل ها و غذاهای آماده

یکی از راحت ترین و سریع ترین غذاها برای تهیه در طبیعت، نودل ها و دیگر غذاهای آماده هستند. به اندازه زمان سفر خود، نودل تهیه کنید و هنگام استفاده و تهیه غذا در مسافرت تنها کافیست که برای 3 دقیقه آن را درون آب جوش بریزید تا وعده غذایی شما آماده گردد.

  • انواع ساندویچ ها

می توانید تهیه غذا را قبل از سفر انجام دهید. اگر برنامه سفر شما به گونه ای است که در طبیعت فرصت آشپزی ندارید، می توانید انواع ساندویچ ها را برای خود درست کنید. برای صبحانه به راحتی هر ساندویچی که دوست دارید، بردارید. غذاهایی که می توان آن ها را سرد خورد مانند انواع سالادهای الویه و سیب زمینی، انواع کوکوها یا ژامبون ها را می توانید ساندویچ کرده و با خود بردارید. برای سالادهای الویه، بهتر است سس را در ظرفی جداگانه بردارید.

چک لیست وسایل طبیعت گردی و مسافرت

استفاده از نرم افزارهای سفری مانند Google Keep

یکی از خوبی ها و مزیت های گوشی های همراه و اینترنت وجود نرم افزارهای کابردی برای سفر و طبیعت گردی است. با داشتن جی پی اس و موقعیت یاب در طبیعت می توانید از گم شدن در مناطق بدون دسترسی مانند جنگل ها، دشت و کویر از گم شدن جلوگیری کنید و مکان خود را بیابید. تنها کافیست که اینترنت داشته باشید. همچنین اگر به صورت حرفه ای طبیعت گردی می کنید، دستگاه ردیاب یا جی پی اس داشته باشید.

یکی از نرم افزارهایی که برای تهیه چک لیست سفر می توان از آن استفاده نمود، نرم افزار گوگل کیپ است که به شما اجازه می دهد گروهی از آن بهره ببرید. تنها کافیست که چک لیست بالا را در این نرم افزار کپی کرده و دوستان و همسفران خود را به لیست اضافه کنید. برای تهیه غذا در مسافرت اگر دوستی یکی از وسایل را داشته باشد، آن را تیک زده و شما هم متوجه خواهید شد. در نتیجه آوردن وسایل سفر به این شکل در میان گروه تقسیم شده و تمام بار سفر بر دوش شما نخواهد بود.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 236

به "چک لیست سفر و پیشنهاد غذا در مسافرت و طبیعت گردی" امتیاز دهید

2 کاربر به "چک لیست سفر و پیشنهاد غذا در مسافرت و طبیعت گردی" امتیاز داده اند | 3.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چک لیست سفر و پیشنهاد غذا در مسافرت و طبیعت گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید