هند با وجود اخطار سازمان جهانی بهداشت از داروی مالاریا استفاده می نماید

به گزارش مجله حقوق، یک روز پس از آنکه سازمان جهانی بهداشت آزمایش داروی هیدروکسی کلروکین (داروی ضد مالاریا) را بر روی بیماران مبتلا به ویروس کرونا متوقف کرد، شورای تحقیقات پزشکی هند اظهار داشت که استفاده از این دارو به عنوان یک داروی پیشگیری، در هند ادامه خواهد داشت.

هند با وجود اخطار سازمان جهانی بهداشت از داروی مالاریا استفاده می نماید

به گزارش نشریه تایمز او ایندیا، شورای تحقیقات پزشکی هند که وظیفه مدیریت مقابله با ویروس کرونا در هند را بر عهده دارد، گفت: تحقیقات و نظارت ها بر روی این دارو در هند نشان داد که استفاده از آن به عنوان یک روش درمانی پیشگیری دارای عوارض عمده نیست.

بالرام بارگاوا رییس این شورا گفت: حالت تهوع، استفراغ و تپش قلب در استفاده از این دارو مشاهده شده است. با در نظر دریافت فواید و همچنین ریسک استفاده از این دارو، ما به این نتیجه رسیدیم که کادر درمانی هند می توانند از هیدروکسی کلروکین استفاده نمایند. با این وجود کادر درمان باید همچنان تجهیزات محافظتی خود را با دقت بپوشند.

این شورا هفته گذشته اعلام نمود که همه کارکنان بخش های بهداشتی در بیمارستان ها و بعضی پرسنل در خط مقدم مقابله با کرونا، اکنون می توانند این دارو را به مدت چند هفته تحت نظارت دقیق پزشکی مصرف نمایند.

سازمان دنیای بهداشت روز دوشنبه اعلام نمود پس از انتشار چند تحقیق که امن بودن استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین را زیر سوال می برد و همچنین در مواردی خطر مرگ بیماران را افزایش می دهد، استفاده از آن بر روی بیماران مبتلا به کرونا را متوقف نموده است.

با این وجود، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هفته گذشته طی اظهاراتی اعلام نمود که وی در حال مصرف هیدروکسی کلروکین به عنوان یک داروی پیشگیری است.

سازمان های کنترل دارو و غذای آمریکا، کنترل دارویی اتحادیه اروپا و وزارت بهداشت کانادا در مورد اثرات منفی استفاده از این دارو مانند ضربان قلب غیر طبیعی و بسیار سریع اخطار داده اند.

هند عظیم ترین فراوری نماینده قرص هیدروکسی کلروکین در دنیا است. این کشور ماه گذشته صادرات این دارو را ممنوع نموده بود اما پس از درخواست آمریکا، هند مجبور به لغو ممنوعیت صادرات آن شد.

اکنون هند این دارو را به بیش از 50 کشور دنیا صادر می نماید.

وزارت بهداشت هند تجویز هیدروکسی کلروکین 400 میلی گرم برای یک روز و هیدروکسی کلروکین 200 میلی گرم برای دو روز به همراه مصرف پنج روزه داروی ازیترو مایسین 500 میلی گرم را برای بیماران کرونایی که حال آن ها بسیار وخیم باشد، توصیه نموده است. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 299

به "هند با وجود اخطار سازمان جهانی بهداشت از داروی مالاریا استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند با وجود اخطار سازمان جهانی بهداشت از داروی مالاریا استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید