نمایشگاه های مجازی کتاب در سهولت دسترسی مردم به آثار نو نقش دارند

به گزارش مجله حقوق، حجت السلام والمسلمین محمد خلیل پور گفت: با توجه به اینکه کرونا بحث برگزاری نمایشگاه های فیزیکی را محدود نموده بود، نمایشگاه های مجازی می توانند نقش به سزایی در سهولت دسترسی مردم به کتاب های نو باشند.

نمایشگاه های مجازی کتاب در سهولت دسترسی مردم به آثار نو نقش دارند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حجت السلام والمسلمین محمد خلیل پور (رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه) ضمن بیان اینکه کتاب و کتابخوانی از ضروریات زندگی هر فرد به شمار می آید، اظهار کرد: برای اینکه انسان در جهانی امروز بتواند خود را با تمام این جهان همگن قرار دهد باید به بحث کتاب و کتابخوانی روی بیاورد و از مطالعه کتاب غفلت نکند.

وی در ادامه مطرح نمود: دسترسی به تازه های نشر یکی از ملزومات اصلی و با اهمیت در حوزه کتاب به شمار می رود و با توجه به اینکه کرونا بحث برگزاری نمایشگاه های فیزیکی را محدود نموده است نمایشگاه های مجازی کتاب می توانند نقش به سزایی در سهولت دسترسی مردم به آثار نو داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه های مجازی کتاب در شرایط امروز مطرح نمود: البته لذت قدم زدن در میان کتاب ها و تورق آثار تازه منتشر شده اهمیت زیادی دارد، اما با توجه به شرایط کرونا باید از فرصت نمایشگاه های مجازی بهره گرفت.

او درباره برنامه های پیش بینی شده حوزه کتاب در شورای شهر ارومیه نیز شرح داد: طبق قانون باید نیم درصد عایدی شهرداری ها به حساب نهاد کتابخانه ها برود و در شهر ما نیز سالانه مبالغ خوبی به نهاد پرداخت می گردد.

حجت السلام والمسلمین محمد خلیل پور در انتها گفت: شهرداری و شورای شهر در زمینه برگزاری طرح ها، جشنواره ها و برنامه های فرهنگی و کتابی نیز حمایت خواهد نمود و این حمایت ها در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب آذربایجان غربی نیز ادامه دارد و از هیچ تلاشی مضایقه نمی گردد.

هفدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی (نمایشگاه مجازی کتاب) از هشتم دی ماه شروع شده و تا چهاردهم دی ماه 1400 ادامه خواهد داشت. علاقه مندان به کتاب در این استان برای بازدید و خرید کتاب می توانند به ketab.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1222

به "نمایشگاه های مجازی کتاب در سهولت دسترسی مردم به آثار نو نقش دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه های مجازی کتاب در سهولت دسترسی مردم به آثار نو نقش دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید