خودرو دی ماه مقرون به صرفه می گردد؟

به گزارش مجله حقوق، تهران (پانا) - خودروهای داخلی در بازار گران شدند. این در حالی است که قدرت خرید مردم کاهش پیدا نموده است و مردم توان خرید خودروهای زیر 100 میلیون تومان را هم ندارد. آیا خودرو در هفته اول دی مقرون به صرفه تر می گردد؟

خودرو دی ماه مقرون به صرفه می گردد؟

به گزارش تجارت نیوز، بازار خودرو دوباره راکد شده است. با افزایش 18 درصدی قیمت خودروهای داخلی، خودروهای خارجی هم گران شد.

هر چند فاطمی امین، وزیر صمت وعده داده سال آینده فراوری خودرو 50 درصد زیاد می گردد اما فعالان بازار می گویند با بسته شدن پفراینده واردات خودرو اتفاق مثبتی در این بازار رخ نمی دهد.

آنالیز ها نشان می دهد در هفته اخیر قیمت ها فرایندی صعودی داشتند و در روز چهارشنبه (اول دی ماه 1400) خودروها گران شدند. قیمت پراید 111 در بازار به نرخ 185 میلیون تومان درحال معامله است. پراید 131 نیز با نرخ 164 میلیون تومان به فروش می رسد.

در همین مورد رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو کرج به تجارت نیوز گفت: بازار خودرو راکد است. خرید و فروش رونق ندارد. افزایش قیمت خودرو در هفته اول دی ماه معنایی ندارد و پیش بینی می گردد خودرو در این بازه زمانی دیگر گران نگردد.

حمید کریمی شرح داد: مردم منتظر ارزانی خودروها هستند. تا زمانی که فرایند قیمت خودروها پرنوسان باشد، خرید و فروش خودرو هم متوقف می گردد.

او ادامه داد: واردات خودرو عملا قفل است. حتی در این بازه زمانی نمایشگاه داران نیز توان خرید خودرو را ندارند. عده ای از مردم هم منتظر نتیجه مذاکرات هستند. بعضی دیگر با دامن زدن به شایعات اختلال به بازار وارد می نمایند.

بازار خودرو رونق می گیرد

در حالی فرایند خرید و فروش خودروهای ایرانی و خارجی متوقف شده است که فیروز نادری، یک نمایشگاه دار خودرو می گوید: با توجه به افزایش قیمت خودرو در آستانه عید نوروز بازار رونق می گیرد. خودروهای ایرانی از یک ماه گذشته تا به امروز فرایند افزایشی را حفظ نموده اند.

پیش تر سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو به باشگاه خبرنگاران گفته بود: بعید است تا انتها سال جاری افزایش قیمت در خودرو داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1352

به "خودرو دی ماه مقرون به صرفه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو دی ماه مقرون به صرفه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید