نقشه خاک شناسی در قوچان تهیه می شود

به گزارش مجله حقوق، خبرنگاران/خراسان رضوی با انجام طرح های اجرایی امور خاک سال 1400 نقشه خاک شهرستان قوچان تهیه خواهد شد.

نقشه خاک شناسی در قوچان تهیه می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قوچان گفت: طبق اعلام نهایی طرح های اجرایی امور خاک سال 1400 از طریق سازمان 125 سهمیه تخصیصی تا سرانجام سال جاری برای شهرستان تعیین شده بود که با تلاش همکاران همه آن ها اجرا شده است.

مهران حیاتی افزود: در این نقشه شرایط حاصلخیزی و شوری خاک و آب بسته به اطلاعات حاصله در GIS ثبت و قابل بهره برداری خواهد بود.

بر اساس گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قوچان زهرا شریفی کارشناس آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قوچان نیز گفت: ضمن اعلام منطقه ها مشکوک به آلاینده های خاک و همچنین طرح تهیه بانک اطلاعات خاک شناسی و تهیه نقشه های پهنه بندی خاک های زراعی و باغی حوزه عمل شهرستان طبق تصمیمات اتخاذ شده در سطح استان طرح های اداره امور خاک برای سال جاری به صورت سه طرح انجام خواهد شد.

شریفی افزود: این سه طرح اجرایی شامل طرح تهیه بانک اطلاعات آزمایش های خاک و آب اراضی زراعی و باغات، طرح دوم شامل مکان یابی و شناسایی فرسایش خاک و در طرح سوم نیز مکان یابی و شناسایی آلودگی خاک شناسایی خواهد شد که در این سه طرح نمونه خاک محل زمین و منبع آبی آن تهیه و نقاط جغرافیایی آن ثبت خواهد شد.

وی بیان نمود: سهمیه اختصاصی و حجم عملیات اجرایی هر یک از طرح ها در شهرستان با همکاران کارشناسان این مدیریت و اداره امور فنی و زیربنایی به انجام رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1290

به "نقشه خاک شناسی در قوچان تهیه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه خاک شناسی در قوچان تهیه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید