نحوه برگزاری امتحانات سرانجام ترم دانشگاه ها اعلام شد

به گزارش مجله حقوق، تهران (پانا) - وزارت علوم با ارسال نامه ای به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی بر کاهش سهم آزمون در ارزشیابی امتحانات سرانجام ترم دانشجویان و برگزاری امتحانات حضوری در مناطق کم خطر تاکید نمود.

نحوه برگزاری امتحانات سرانجام ترم دانشگاه ها اعلام شد

به گزارش ایسنا، معاونت آموزشی وزارت علوم تاکید نمود؛ جهت گیری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی به سمت آموزش الکترونیکی به منزله بهترین راه برای حفظ و استمرار آموزش در دوره همه گیری بیماری کووید 19 از سال گذشته به مرحله اجرا گذاشته شد.

از جمله آثار و پیامدهای این نوع آموزش موضوع نحوه ارزشیابی از میزان و کیفیت یادگیری دانشجویان بوده است، بر این اساس در حالی که فرصت مناسبی تا خاتمه ترم دانشجویان وجود دارد، انتظار می رود در دانشگاه ها به نحوی برنامه ریزی گردد که با فرض استمرار شرایط اضطراری در همه مناطق کشور تا خاتمه نیم سال دوم تحصیلی 1400-1399 برنامه ریزی و اقدامات لازم برای ارزشیابی مستمر از دانشجویان صورت پذیرد تا سهم آزمون خاتمه نیم سال در معین نمره نهایی دانشجو به میزان حداقلی تخفیف پیدا کند.

بر اساس تاکید وزارت علوم، در مناطق کم خطر از نظر همه گیری بیماری زمینه حضور دانشجویان برای شرکت در آزمون خاتمه ترم آنالیز و مقدمات برگزاری امتحان حضوری در نظر گرفته گردد.

همچنین تدبیر دانشگاه ها در برگزاری امتحانات حضوری باید با حفظ و مراعات دقیق همه پروتکل های بهداشتی و آخرین دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هماهنگ باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 815

به "نحوه برگزاری امتحانات سرانجام ترم دانشگاه ها اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه برگزاری امتحانات سرانجام ترم دانشگاه ها اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید