بازگشت آرام و اقتضایی به سمت آموزش های حضوری

به گزارش مجله حقوق، تهران (پانا) - سخنگوی آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس گفت برای بازگشایی مدارس، شعار بازگشت آرام، تدریجی و اقتضایی به سمت آموزش حضوری به استان ها ارسال شده است.

بازگشت آرام و اقتضایی به سمت آموزش های حضوری

علیرضا کمرئی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور درباره اقدامات صورت گرفته درخصوص آمادگی مدارس برای آموزش حضوری اظهار کرد: مهمترین هنر مدیران مدارس در جریان بازگشت به آموزش های حضوری، طراحی و اجرای یک برنامه با کیفیت با حداکثر بهره وری در یادگیری است.

وی ضمن اشاره به سیاست بازگشت آرام، تدریجی، ایمن و اقتضایی مدارس به فعالیت های حضوری آموزشی و تربیتی مدارس گفت: اقتضایی بودن به معنای آن است که با توجه به شرایط و اقتضائات مدارس دوره های تحصیلی و شرایط جامعه برنامه ریزی می گردد و در صورت لزوم فعالیت ها تعدیل، تسریع یا کند خواهد شد.

کمرئی گفت: تا به امروز بخش مهمی از هدف الگوی بازگشایی مدارس در سال 1400 محقق شده است و خوشبختانه 4 و نیم میلیون دانش آموز که عمدتاً در منطقه ها روستایی و عشایری هستند، فرصت یادگیری در شرایط حضور را پیدا نموده اند که جمعیتی معادل 31 درصد کل دانش آموزان کشور را تشکیل می دهد.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تا تاریخ 12 مرداد بیش از 103 هزار مدرسه به ارزیابی بهداشتی مطابق چک فهرست پرداخته اند که از این تعداد تا 26 مهرماه برای بیش از 60 هزار مدرسه مجوز فعالیت ها صادر شده و مجاز به فعالیت حضوری شده اند.

سخنگوی آموزش و پرورش در زمینه بازگشایی مدارس با تحلیل آماری سامانه نظارت بر اجرای ابعاد الگوی بازگشایی، گفت: هنوز حدود 8 درصد از مدارس در ارزیابی بهداشتی مدرسه در زمینه کیفیت، چک فهرست های بهداشتی را تکمیل ننموده اند و تعدادی از مدارس در منطقه ها روستایی هنوز فعال نشده اند که باید از طرف استان ها رسیدگی گردد.

وی گفت: در صورت صدور مجوز فعالیت حضوری مدارس دقت در مؤلفه های مشخص شده و شاخص ها اهمیت دارد و نباید در این زمینه تسامح داشت.

کمرئی مؤلفه های کلیدی چک فهرست را رعایت فاصله گذاری و تهویه کلاس ها خواند و گفت: این دو شاخص مهم یک مقوله مدیریتی هستند و مسائل آن با توجه به حدود انتظارات پروتکل های موج ششم کرونا قابل برطرف است.

وی ادامه داد: امروزه همه دانش آموزان در دوره دوم متوسطه در پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم از فرصت آموزش حضوری بهره خواهند گرفت.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین مسئله فاز دوم آغاز فعالیت های حضوری با رعایت دقیق الگو گروه بندی، روشن بودن مدل آموزشی مدرسه، آگاهی دانش آموزان از ابعاد بهداشت فردی و التزام به رعایت آن و تعهد خانواده ها در همکاری بیشتر با مدارس است.

کمرئی گفت: مدیران مدارس باید سه روز آینده را به تبیین دقیق روش اداره مدرسه برای دانش آموزان تحت پوشش اختصاص دهند تا معلمان دقیقا محدوده عمل و وظیفه خود را در شرایط آموزش حضوری، ترکیبی بدانند و خانواده ها همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در الگوی بازگشایی مدارس اضافه نمود: در دوره گذار منطقه ها و مدارس از آموزش های کاملاً غیر حضوری به راهبردهای ترکیبی یا حضوری، باید ابهام در زمان حضور نحوه حضور، نحوه ارائه خدمات، طراحی یک برنامه مطلوب با بالاترین بهره وری، نحوه ترکیب آموزش های حضوری و غیر حضوری، و ... از مواردی که باید به سرعت در کانون تمرکز قرار گرفته و شفاف گردد.

وی گفت: مهمترین هنر مدیران مدارس در جریان بازگشت به آموزش های غیرحضوری طراحی یک برنامه با کیفیت و بهره وری بالا برای مدرسه است و در این زمینه اختیارات کافی از نظر تدوین برنامه اجرایی و عملیاتی برای مدارس وجود دارد و تنوع برنامه های مدارس به شرط رعایت اصول کلی مطرح شده در الگو کاملاً مورد پذیرش است.

این عضو شورای معاونین گفت: در الگوی بازگشایی امسال واحد تحلیل و تصمیم گیری مدرسه است و منطقه ها و استان ها پشتیبان مدارس هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1136

به "بازگشت آرام و اقتضایی به سمت آموزش های حضوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت آرام و اقتضایی به سمت آموزش های حضوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید