نانوزیست ذرات به درمان سرطان حنجره یاری می نماید

به گزارش مجله حقوق، یک تیم تحقیقاتی، نانوذرات مشتق از غشای سلولی را توسعه داده است که قادر به حفظ حنجره در سرطان حنجره است.

نانوزیست ذرات به درمان سرطان حنجره یاری می نماید

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، یک تیم تحقیقاتی در بیمارستان سورنس (Severance)، نانوذرات مشتق از غشای سلولی (CMNP) را توسعه داده است که قادر به حفظ حنجره در سرطان حنجره است. این تیم تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور سونگ هاک جون در دانشکده پزشکی دانشگاه یونسی، نانوذره ای از غشای سلولی را فراوری نموده است که قادر به حفظ حنجره در سرطان حنجره است.

آن ها اعلام کردند که برهم کنش های بین سلولی به رشد، تمایز و بازسازی بافت ها یاری می نماید و بر رشد و متاستاز سرطان تأثیر می گذارد. بنابراین، نانوذرات مشتق از غشای سلولی به اسم ماده ای که در برهم کنش های سلول-سلول نقش مهمی دارد، یک موضوع داغ تحقیقاتی است. با این حال، در حالی که مطالعات زیادی در خصوص تجزیه و تحلیل ویژگی های نانوذرات مشتق از غشای سلولی اجرا شده است، مطالعات کمی رابطه بین سلول ها و نانوذرات مشتق شده از غشای سلولی را نشان داده است.

برای ارائه پاسخ ها، تیمی به رهبری پروفسور سونگ هاک جون از گروه مهندسی پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه یونسی، نانوذرات مشتق از غشای سلولی را توسعه داده است که عوارض جانبی، از جمله عود مجدد سرطان را به حداقل می رساند، در حالی که آثار مثبت مانند رشد سلول و بازسازی بافت و اثر درمانی آن در سرطان حنجره را تأیید کرد.

پروفسور سونگ می گوید: در سرطان حنجره، بیمارستان ها حنجره را به وسیله جراحی خارج می نمایند و احیای غضروف هایی مانند غضروف شیلد و غضروف تیروئید اطراف حنجره پس از عمل ضروری می گردد. در این مرحله، برهم کنش بین سلولی به وسیله نانوذرات مشتق شده از غشای سلولی برای بازسازی غضروف لازم است.

سونگ اضافه نمود: تیم تحقیقاتی ما سلول های سرطانی حنجره و سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان را با نانوذرات مشتق از غشای سلولی تحت درمان قرار دادند و آن ها را برای نشان دادن نقش نانوذرات مشتق از غشای سلولی در افزایش تعاملات سلول با سلول آشکار کردند.

در خصوص درمان با CMNP که در آن پروتئینی که چسبندگی بین سلول ها را بهبود می بخشد، حفظ شد، این تیم تأیید کرد که چسبندگی بین سلول ها 1.5 برابر گروه کنترل افزایش یافته است، بنابراین تمایز غضروف به وسیله بازسازی و تمایز سلولی افزایش می یابد.

پروفسور سونگ می گوید: با این حال، بیان عامل ایجاد نماینده هیپوکسی عامل سرطان 1.8 برابر افزایش یافته است. این تیم تحقیقاتی تأیید کرد که بیان بیشتر عامل ایجاد نماینده هیپوکسی، رشد سلول های سرطانی را افزایش می دهد.

برای کاهش رشد سلول های سرطانی، محققان نانوذره ای نو مشتق از غشای سلولی ایجاد نموده است که از رشد و متاستاز سرطان جلوگیری می نماید.

سونگ می گوید: تیم ما آپتامری که سیگنال دهی Notch 1 را انجام می دهد را به نانوذرات مشتق از غشای سلولی متصل کردند تا با این کار، مرگ سلول های سرطانی تسریع گردد. سیگنال Notch 1 با ایجاد عروق خونی نو باعث رشد سرطان می گردد و با دخالت در فراوری کلاژن در مراحل اولیه رشد غضروف، تمایز غضروف را مهار می نماید.

برای تأیید اثر ضد سرطانی نانوذرات نو، این تیم تحقیقاتی سلول های سرطانی حنجره را به مدت سه روز با نانوذرات درمان کردند. سپس بیان ژن مربوط به مرگ سلول های سرطانی را با آزمایش تقویت ژن در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کرد. محققان تأیید کردند که گروه تحت درمان با نانوذرات 4.9 برابر بیشتر از ژنی که سلول های سرطانی را از بین می برد نسبت به گروه کنترل بیان کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1085

به "نانوزیست ذرات به درمان سرطان حنجره یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوزیست ذرات به درمان سرطان حنجره یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید