معرفی چند میان وعده سالم برای بچه ها

به گزارش مجله حقوق، میان وعده های مفید و مغذی به رفع گرسنگی بچه ها کمک کرده و در عین حال مواد مغذی مورد نیاز برای بدن های در حال رشد و فعال بچه ها را فراهم می کنند. به عنوان مثال، از بین این میان وعده های سالم می توان به ماست، میوه و سبزیجات خام اشاره کرد. در صورتی که کودک در وعده های اصلی خود به میزان کافی ویتامین مصرف نمی کند، انتخاب میان وعده های مفید می تواند فواید مختلفی از جمله افزایش مصرف ویتامین ها و مواد معدنی را به همراه داشته باشد. در این مقاله به چند میان وعده سالم برای بچه ها که ارزش غذایی بالایی دارند و می توانند به صورت روزانه در برنامه غذایی بچه ها گنجانده شوند، اشاره می کنیم.

معرفی چند میان وعده سالم برای بچه ها

میان وعده سالم برای بچه ها

یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که میان وعده های مفید می توانند کیفیت کلی رژیم غذایی کودک را افزایش دهند. این میان وعده ها سرشار از مواد مغذی بوده و حاوی چربی، قند یا نمک کمی هستند. به عنوان مثال، میوه ها و سبزیجات، غذاهای غنی از مواد مغذی هستند و می توانند میان وعده های عالی و سریعی باشند. از جمله میان وعده های پرخاصیت می توان به این موارد اشاره کرد:

  • ساقه کرفس
  • برش های خیار
  • گوجه گیلاسی
  • برش های هویج

از دیگر میان وعده های سالم می توان این موارد را نام برد:

  • کره بادام زمینی، نخود یا لوبیای سویا
  • لبنیات فاقد شیرین کننده مانند شیر، پنیر، پنیر کاتیج و ماست

غذاهای حاوی غلات سبوس دار

میان وعده هایی که باید اجتناب شود شامل غذاهای فرآوری شده هستند. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که میان وعده های فرآوری شده در چاقی بچه ها موثر هستند، زیرا حاوی مقادیر زیادی قند و نمک اضافه شده بوده و مواد مغذی و فیبر کمی دارند. میان وعده هایی که باید اجتناب شود شامل غذاهای فرآوری شده است.

مثال هایی از میان وعده های ناسالم:

  • چیپس
  • انواع نان تهیه شده با آرد سفید
  • کوکی
  • آبنبات
  • کیک

آکادمی تغذیه و رژیم غذایی (AND) گزارش می دهد که بیشتر بچه ها برای رفع نیازهای جسمی و تامین انرژی مورد نیاز خود باید هر 3-4 ساعت غذا بخورند. این بدان معناست که جدا از سه وعده غذایی در روز، بچه ها خردسال حداقل به دو میان وعده و بچه ها بزرگتر حداقل به یک میان وعده نیاز دارند.

میان وعده های سالم برای مدرسه

میان وعده های مدرسه نیازی به یخچال ندارند و می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • میوه هایی با پوست های محکم، مانند پرتقال، سیب، موز، انگور و آلو
  • سبزیجاتی مانند بچه هویج (بیبی کروت) و گوجه فرنگی گیلاسی
  • نان غلات کامل
  • پروتئین بار
  • نخودچی

میان وعده های سالم برای خانه

برخی از گزینه های مناسب برای اوقاتی که بچه ها در خانه هستند، می تواند شامل این موارد باشند:

  • کراکر غلات کامل با پنیر
  • سیب
  • کرفس همراه با کره بادام
  • برش های سیب همراه با کره بادام
  • انواع مختلف ماست کم چرب، تکه های میوه و غلات سبوس دار

کارشناسان توصیه می کنند بچه ها به جای اینکه جلوی تلویزیون باشند، حتی الامکان سر میز غذا بخورند. به طور کلی، تحقیق در مورد الگوهای میان وعده در بچه ها مشخص کرد که افزایش ساعات تماشای تلویزیون با کاهش کیفیت مواد غذایی مرتبط است.

میان وعده های سالم و محبوب بچه ها

بچه ها در حال رشد اغلب بین وعده های غذایی گرسنه می شوند. با این حال، بسکمک از میان وعده های بسته بندی شده برای بچه ها بسیار ناسالم هستند. آن ها اغلب مملو از آرد تصفیه شده، قندهای اضافه شده و مواد مصنوعی هستند. میان وعده یک فرصت عالی برای قرار دادن برخی مواد مغذی اضافی در رژیم غذایی کودک شما است. به جای میان وعده فرآوری شده، سعی کنید از خوراکی های مغذی که انرژی و مواد مورد نیاز فرزندتان را تأمین کنند. در اینجا به برخی از این خوراکی ها اشاره می کنیم.

ماست

ماست یک میان وعده سالم برای بچه ها است، زیرا منبع خوبی از پروتئین و کلسیم محسوب می شود. کلسیم به ویژه برای رشد استخوان در بچه ها مهم است. برخی از ماست ها همچنین حاوی باکتری های زنده هستند که به نفع دستگاه گوارشند. سعی کنید از ماست های ساده و بدون شکر افزوده استفاده کنید.

آجیل

آجیل ها همراه با فیبر و آنتی اکسیدان سرشار از چربی های سالم هستند. چربی رژیم غذایی برای حمایت از رشد بچه ها مهم است. پزشکان قبلا به دلیل خطر واکنش آلرژیک، توصیه می کردند به بچه ها آجیل داده نشود، اما شواهد اخیر نشان می دهد که خوراندن آجیل در سنین پایین این خطر را کاهش می دهد.

اوت میل

بلغور جو دوسر یک صبحانه سالم برای بچه ها است، اما می تواند یک میان وعده عالی نیز باشد. از انواع طعم دار بلغور جو دوسر که سرشار از قند هستند، صرف نظر کنید. برای تهیه اوت میل می توانید مقداری پرک جو را با کمی آب یا شیر، حدود 8/1 قاشق چای خوری دارچین و مقداری سیب خرد شده مخلوط کرده و میل کنید. اگر اوت میل را به جای آب با شیر درست کنید، مقداری پروتئین و کلسیم به آن اضافه می شود.

اسموتی میوه

اسموتی میوه راه خوبی برای دریافت بسکمک از مواد مغذی در یک میان وعده کوچک است. همچنین، می توانید از سبزیجات هم برای تهیه اسموتی استفاده کنید. از میوه های تازه استفاده کنید و از مصرف آبمیوه های پاکتی که حاوی مقدار زیادی قند هستند، خودداری کنید.

تخم مرغ آب پز

تخم مرغ بسیار مغذی و میان وعده ای عالی برای بچه ها است. تخم مرغ پروتئین با کیفیت بالا و چندین ویتامین و مواد معدنی از جمله ویتامین B12، ریبوفلاوین و سلنیوم را فراهم می کنند. این ماده غذایی همچنین حاوی لوتئین و زیگزانتین، دو کاروتنوئید مفید برای سلامت چشم هستند. علاوه بر این، تخم مرغ یکی از بهترین منابع غذایی کولین است، ویتامینی که برای رشد مناسب مغز ضروری است.

زیتون

زیتون سرشار از چربی های سالم و سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمند است که بدن شما را در برابر مولکول های آسیب رسانی به نام رادیکال های آزاد محافظت می کند. قبل از سرو کردن، مطمئن شوید که زیتون ها بدون هسته باشند.

پنیر

پنیر بیشتر از پروتئین و چربی تشکیل شده و منبع خوبی از کلسیم است. مطالعات نشان می دهد که خوردن پنیر و سایر محصولات لبنی با بهبود کیفیت رژیم غذایی ارتباط دارد. غذاهای لبنی پرچربی به طور قابل توجهی به نیازهای غذایی کودک به کلسیم، منیزیم و ویتامین های A و D کمک می کنند. پنیر پروتئین با کیفیت بالا را برای بچه ها فراهم می کندکه برای رشد مناسب آن ها ضروری است. پروتئین همچنین به آن ها کمک می کند تا بین وعده های غذایی احساس سیری کنند.

نتیجه گیری

بسکمک از بچه ها بین وعده های غذایی گرسنه می شوند. یک میان وعده سالم می تواند انرژی بچه ها را تأمین کرده و مواد مغذی مورد نیاز روزانه آن ها را تامین کنند. به جای خوراکی های صنعتی و فرآوری شده، غذاهای کامل و تازه را به عنوان میان وعده ای سالم برای بچه هاتان در نظر بگیرید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1321

به "معرفی چند میان وعده سالم برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی چند میان وعده سالم برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید