مجیدی در آرامش بهتر تصمیم می گیرد ، دلال ها دیاباته را از راه به درنکنند! ، قایدی تحت استرس گل نمی زند

به گزارش مجله حقوق، محسن بیاتی نیا پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: فرهاد مجیدی با آرامشی که در دیدار با نساجی از خودش نشان داد ثابت کرد رفته رفته به درک بهتری از کار مربیگری دست پیدا می کند.

مجیدی در آرامش بهتر تصمیم می گیرد ، دلال ها دیاباته را از راه به درنکنند! ، قایدی تحت استرس گل نمی زند

گروه ورزشی خبرنگاران، استقلال در هفته های حساس پایانی لیگ برتر باز هم 2 امتیاز مشخص کننده خانگی را رودرروی نساجی مازندران از دست داد تا باز هم کار به اما و اگر با رسیدن به سهمیه آسیایی بینجامد.

محسن بیاتی نیا از پیشکسوتان استقلال در گفت و گو با دانشجو، درباره مصاف آخر استقلال، گل خوردن ها زودهنگام این تیم پس از به ثمر رساندن گل برتری و شرایط تغییر سیستم آبی پوشان به 2-4-4 حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ را در ادامه می خوانید:

* آقای بیاتی نیا! باز هم استقلال گل نزده دروازه اش را باز شده دید؟

- البته این نوع گلها هر چند سال یکبار به ثمر می رسد. گرچه نمی توان منکر شوت زیبای بازیکن نساجی (محمد میری) شد ولی از زیبایی های فوتبال همین است که به هیچ عنوان نمی توان یک لحظه بعد را پیش بینی کرد و اتفاقاتی در آن رخ می دهد که هرگز شبیه قبلی ها نبوده است. برای همین است که فوتبال به عنوان یک ورزش غیرقابل پیش بینی جذابیت های خودش را دارد.

* شرایط فنی تیم استقلال را چطور ارزیابی کردید؟

- پیش از بازی با صنعت نفت استقلال با سیستم 2-5-3 بازی می کرد ولی از آبادان با سیستم 2-4-4 وارد میدان شد و راحت تر کار کرد چون در این سیستم وظایف مشخص تر است بنابراین استقلال راحت تر بازی می کند. البته هنوز یک مقدار در خط هافبک توپ ها درست به مقصد نمی رسید.

* چطور؟

- مشخص است که پس از کرونا مهدی قایدی نسبت به روزهای اوجش فاصله گرفته و همه می خواهند به نوعی به او کمک کنند که بتواند گل بزند و برای همین قایدی کمی با استرس بازی می کند و دیدیم توپی که او مستقیم به سمت حقیقی زد شاید اگر مدتی پیشتر بود حتما آن را گل می کرد. البته فراموش نکنیم که علیرضا حقیقی هم دراین دیدار مثل روزهای اوجش بود و بهترین بازی اش در این مدت را ارائه کرد.

* یعنی از شرایط استقلال می توان به آینده اش امید داشت؟

- استقلال نشان داد بازی به بازی بهتر می شود و در حال عبور از مرحله آزمون خطاست. وقتی به انسان زمان بدهند و در آرامش کار کند می تواند بهتر فکر کند و این را می توان در رفتار فرهاد مجیدی هم حس کرد.

* این آرامش را در وجود سرمربی استقلال دیدید؟

- بله! به ویژه در صحنه خطای دقیقه 90 که روز زکی پور انجام شد مجیدی با آرامش بهتری رفتار کرد و حالا او می داند نبودنش کنار تیم چه تأثیر بدی روی اسقلال می گذارد و بودنش لب خط چه کمکی به استقلال محسوب می شود. این فرصت دادن ها باعث تثبیت تیم می شود.

* اما با وجود 4 بازی دیگر تا آخر فصل الان زمان فرصت دادن نیست؟

- آرمش در هر شرایطی باعث تصمیم گیری بهتر می شود. به ویژه در این قبیل موقعیت ها که تیم ناخودآگاه وارد شرایط اضطرابی می شود. الان باید به فرهاد مجیدی آرامش داد و او قطعا با این شرایط بهتر تصمیم می گیرد.

* نساجی را چطور دیدید؟

- آنها در خط هافبک خیلی خوب کار کردند و مشخص بود برای ضربان دادن به بازی برنامه داشتند. به موقع به بازی سرعت می دادند و به موقع از سرعتش کم می کردند.

* بازیکن شاخصی در تیم استقلال دیدید؟

- دیاباته فراتر از انتظار ظاهر شد. او در این چند بازی نشان داده که بازیکن چطور باید حس مسئولیت داشته باشد. در فوتبال امروز دو اصل داریم که اصل حمله و دفاع است. وقتی تیم حمله می کند همه با هم در حمله شرکت می کنند و وقتی تیم دفاع می کند همه باید دفاع کنند. او این حس مسئولیت پذیری را به شکل خوب اجرا می کند. البته امیدوارم او را از راه به در نکنند.

* از چه مسیری؟

- معمولا در این روزهای پایانی فصل دلال ها با طرح این موضوع که با این تعداد گل زده دیاباته می تواند با 10 برابر قیمت راهی لیگ های امارات و قطر شود بازیکن را هوایی می کنند و مهاجم هم دیگر اینگونه با حس مسئولیت پذیری بالا در تیم کار نمی کند. مبادا که از نظر فیزیکی مصدوم شود. البته یک نکته دیگر هم درباره دیاباته باید بگویم.

* چه نکته ای؟

- بازیکنی مثل دیاباته که زود مصدوم می شود را یا می توان در دیدارهای حساس بازی داد یا پس از هر بازی یکی دو روز استرحت مطلق به آنها داد تا ریکاوری کامل شوند که البته کادر فنی استقلال به این مسایل واقف هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 404

به "مجیدی در آرامش بهتر تصمیم می گیرد ، دلال ها دیاباته را از راه به درنکنند! ، قایدی تحت استرس گل نمی زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجیدی در آرامش بهتر تصمیم می گیرد ، دلال ها دیاباته را از راه به درنکنند! ، قایدی تحت استرس گل نمی زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید