تنیس روی میز در سال 98؛ قدرت نمایی تازه نفس ها!

به گزارش مجله حقوق، تنیس روی میز در سالی که گذشت شاهد کسب افتخارات تاریخی توسط ورزشکاران نوجوان و جوان بود.

تنیس روی میز در سال 98؛ قدرت نمایی تازه نفس ها!

به گزارش خبرنگاران، تنیس روی میز در سال 1398 شاهد خودنمایی نوجوانان و جوانان بود؛ پینگ پنگ بازانی همچون امیرحسین هدایی، امین احمدیان، نوید شمس و تارا سوری با حضور پیروز در عرصه های بین المللی و کسب عناوین تاریخی نشان دادند که در صورت توجه نسلی طلایی در تنیس روی میز ایران در حال تربیت است. علاوه بر این اتفاقات مهم دیگری نیز رقم خورد که از جمله آن می توان به برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون و ریاست دوباره مهرداد علی قارداشی اشاره نمود.

در ادامه مهمترین اتفاقات تنیس روی میز در سال 98 را مرور می کنیم.

انتها کاپ آسیا با یک باخت!

نیما عالمیان و مهشید اشتری فروردین ماه و با دعوت کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا در کاپ آسیا شرکت کردند که در انتها دور گروهی حذف شدند. هر دوی آنها با دو پیروزی و یک شکست از صعود به دور دوم بازماندند.

حذف زودهنگام از قهرمانی دنیا!

ندا شهسواری، مهشید اشتری، نیما و نوشاد عالمیان، امیرحسین هدایی و میعاد لطفی به عنوان نمایندگان ایران به قهرمانی دنیا اعزام شدند و در دو بخش انفرادی و دوبل به مصاف حریفان خود رفتند اما در نهایت هیچ کدام از آنها پیروز نشد به مرحله یک چهارم نهایی رقابت ها صعود نمایند.

خداحافظی نوجوانان و جوانان بدون مدال از آسیا

در این مسابقات تیم ملی جوانان پسر نتیجه ای بهتر از شمشی آسیا کسب نکرد و جوانان دختر نیز هشتم شد. علاوه بر این نوجوانان پسر در مرحله یک چهارم اصلی جدول تیمی و نوجوانان دختر در انتها مرحله گروهی حذف شدند. تیم های اعزامی ایران در بخش دوبل و انفرادی هم به رقابت با دیگر پینگ پنگ بازان پرداختند اما در مراحل ابتدایی مغلوب شدند و کاری از پیش نبردند.

دست خالی ایران در آسیا

هشت پینگ پنگ باز ایران در دو بخش زنان و مردان شهریور ماه راهی رقابت های قهرمانی بزرگسالان آسیا شدند که در انتها مرحله تیمی، مردان در صندلی هفتم قرار دریافتد و زنان نیز با یک پله صعود نسبت به دور قبل یازدهم شدند. ملی پوشان ایران در دو بخش دوبل و انفرادی هم مسابقه دادند که بانوان و تیم دو نفره مردان در همان مراحل ابتدایی حذف شدند.

پینگ پنگ بازان مرد تا یک شانزدهم نهایی مسابقات انفرادی پیش رفتند اما در این مرحله مغلوب شدند و حذف شدند. به این ترتیب قهرمانی آسیا بدون دستیابی به مدال برای نمایندگان ایران به انتها رسید.

طلای تاریخی نوید شمس

نوید شمس تنها نماینده ایران در قهرمانی نوجوانان دنیا بود که در بخش تیمی و به همراه هم تیمی ژاپنی خود در فینال جدول دو نفره برابر حریف خود به رجحان رسید و به مدال طلا دست پیدا کرد.

مسابقات قهرمانی دنیا در بخش جوانان نیز یک ماه بعد (آذر 98) به میزبانی تایلند برگزار گردید و امین احمدیان به عنوان نماینده ایران در دور نخست جدول انفرادی مقابل حریف ژاپنی خود مغلوب شد و حذف شد.

رفت و آمد قارداشی در پست ریاست

دوره چهار ساله ریاست مهرداد علی قارداشی 16 آبان به انتها رسید و وزارت ورزش و جوانان در حکمی بهنام حبیب زاده را به سرپرستی این فدراسیون منصوب کرد. در ادامه و پس از آنکه زمان ثبت نام نامزدهای انتخاباتی این فدراسیون به اتمام رسید 9 نفر کاندیدا شدند اما تنها قارداشی و فاطمه کیوانی(نایب رئیس بانوان فدراسیون) تایید صلاحیت شدند.

هر چند دیگر نامزدها درخواست آنالیز مجدد دادند اما نتیجه تایید همان دو نفر بود تا اینکه بیستم بهمن ماه انتخابات برگزار گردید و در حالی که کیوانی بدون حضور در مجمع و به صورت مکتوب انصراف خود را اعلام نموده بود، قارداشی با کسب 41 رای برای بار دوم رئیس این فدراسیون شد.

وداع با سهمیه تیمی المپیک

مسابقات تیمی کسب سهمیه المپیک بهمن ماه به میزبانی پرتغال برگزار گردید و تیم ایران در گام نخست به مصاف اسلوونی رفت اما سه بر یک مغلوب شد و ادامه رقابت ها را از دست داد. در نتیجه با سهمیه تیمی المپیک هم وداع کرد.

دردسرهای شیوع کرونا

مسابقات ورزشی مختلف با شیوع ویروس کرونا تحت تاثیر قرار دریافتد به گونه ای که با اعلام کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا، کاپ آسیا در چین به تعویق افتاد؛ قرار بود نوشاد عالمیان به عنوان نماینده ایران به این مسابقات اعزام گردد. علاوه بر این رقابت های قهرمانی تیمی دنیا در کره جنوبی و رقابت های انتخابی المپیک توکیو نیز به زمان دیگری موکول شد.

همچنین لیگ تنیس روی میز فرانسه هم لغو شده است و براداران عالمیان که در این لیگ بازی می نمایند و اکنون در ایران حضور دارند، مجبور نیستند فعلا به فرانسه برگردند.

ممانعت از حضور ایران در مسابقات قطر و عمان

شیوع ویروس کرونا در ایران باعث شد تا قطر به برادارن عالمیان به عنوان نمایندگان ایران اجازه شرکت در مسابقات خود را که 13 تا 18 اسفند برگزار گردید، ندهد. علاوه بر این عمان هم با ارسال نامه ای به فدراسیون ایران، اعلام نمود که به دلیل شیوع کرونا بازیکنان ایران نمی توانند در رقابت های این کشور شرکت نمایند. قرار بود نیما و نوشاد عالمیان، امیر حسین هدایی، ندا شهسواری، شیما صفایی و مهشید اشتری با هزینه فدراسیون و امین احمدیان با هزینه شخصی به عمان اعزام شوند.

دیگر اتفاقات مهم تنیس روی میز در سال 98:

دعوت از سیمین رضایی برای قضاوت در المپیک توکیو؛ این اتفاق برای اولین بار رقم خورد

قرار دریافت تاریخی امیرحسین هدایی در رنکینگ نخست رده سنی زیر 21 سال دنیا

خارج شدن نیما عالمیان از رنکینگ زیر 100 دنیا

دعوت از نصیبه دلیرهروی برای قضاوت در انتخابی تیمی المپیک توکیو

کسب برنز هوپس آسیا توسط تارا سوری و دعوت او به مسابقات هوپس دنیای برای اولین بار

تنیس روی میز در یک نگاه

مهمترین اتفاق: ریاست دوباره مهردادعلی قارداشی

تاریخ سازی: دعوت از سیمین رضایی برای قضاوت در المپیک

بهترین ورزشکار: امیرحسین هدایی برای قرار دریافت در رنکینگ نخست زیر 21 ساله های دنیا

مهمترین اتفاق: مسابقات انفرادی کسب سهمیه المپیک

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 189

به "تنیس روی میز در سال 98؛ قدرت نمایی تازه نفس ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنیس روی میز در سال 98؛ قدرت نمایی تازه نفس ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید