فروش بیش از 1300 تومان ماسک از امروز مصداق گرانفروشی است

به گزارش مجله حقوق، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: از امروز ماسک های سه لایه در داروخانه ها با قیمت مصوب 1300 تومان در اختیار مردم قرار می گیرد و فروش ماسک با قیمت بیش از این رقم مصداق گرانفروشی است و با گرانفروشان برخورد می شود.

فروش بیش از 1300 تومان ماسک از امروز مصداق گرانفروشی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمدرضا شانه ساز روز سه شنبه در نشست خبری که در محل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو برگزار گشت، افزود: از حدود 90 روز پیش قیمت ماسک به نرخ 1300 تومان تعیین شده اما اجرا نشده بود و در این مدت نیز شاهد بودیم که ماسک سه لایه با قیمت های بیشتر به دست مردم می رسد اما از امروز توزیع ماسک در داروخانه ها شروع می شود و طبق دستور رئیس جمهوری از امروز رعایت قیمت 1300 تومانی ماسک برای عرضه به مردم باید اجرا شود.

وی ادامه داد: توان تولید روزانه ماسک در کشور حدود 21 میلیون ماسک است و اکنون روزانه بین 5 تا 6 میلیون ماسک در کشور تولید و در داروخانه ها توزیع می شود وحدود 60 میلیون ماسک برای توزیع در داروخانه ها آماده توزیع است بنابراین هیچ نگرانی از نظر تامین ماسک مورد نیاز مردم وجود ندارد.

شانه ساز گفت: مردم بدانند نه در داروخانه نه در هیچ جای دیگر نباید ماسک سه لایه را بیش از 1300 تومان بخرند البته قیمت ماسک های دیگر ماسک N95 که بیشتر مصرف صنعتی دارد، متفاوت است. از همه مردم می خواهیم قیمت 1300 تومانی برای هر ماسک از فروشندگان مطالبه کنند و اگر داروخانه یا فروشگاهی در گذشته ماسک را به قیمت بالاتر خریداری کرده باید مرجوع یا فاکتور را اصلاح کند و فروش گرانتر از 1300 تومان ماسک تخلف است.

وی ادامه داد: از قبل برای توزیع ماسک به قیمت 1300 تومان در ستاد لجستیک ستاد ملی کرونا برنامه ریزی شده بود و همه اعضای ستاد و ریاست جمهوری بر عرضه ماسک به قیمت مصوب اصرار دارند به خصوص اینکه استفاده از ماسک در بیرون از خانه برای همه مردم اجباری است و باید ماسک با قیمت مصوب به راحتی در دسترس مردم باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بعد از تامین ماسک در داروخانه ها، ماسک سه لایه در فروشگاههای لوازم و تجهیزات پزشکی و فروشگاههای زنجیره ای معتبر نیز به قیمت مصوب توزیع و در اختیار مردم قرار می گیرد و تا زمان اشباع بازار فرایند افزایش تولید ماسک در کشور ادامه پیدا می کند.

وی افزود: بازرسی های وزارت بهداشت، معاونت های غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی بر عرضه ماسک به قیمت مصوب نیز با جدیت انجام می شود و مردم نیز می توانند در صورت مشاهده تخلف موارد را به معاونت های غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی یا شماره 190 وزارت بهداشت، نیروی انتظامی یا مراجع قضایی اطلاع دهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 512

به "فروش بیش از 1300 تومان ماسک از امروز مصداق گرانفروشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش بیش از 1300 تومان ماسک از امروز مصداق گرانفروشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید