طرز تهیه کیک یزدی در توستر با پف عالی و طعم بازاری

به گزارش مجله حقوق، کیک یزدی که طعم و مزه آن به شهر خشتی یزد برمی گردد نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورها هم توجه افراد را به خود جلب نموده است. این کاپ کیک های خوشمزه به روش های مختلفی در شهرهای ایران تهیه می گردد اما اگر در پی بافت و طعم سنتی آن هستید حتما طرز تهیه کیک یزدی با شیر را در مطالب قبلی ما بخوانید. راحتی این دستور علاوه بر مواد اولیه اش پخت آن در فر، قابلمه و توستر است که ما در این جا طرز تهیه کیک یزدی در توستر را برایتان خواهیم گفت. با ما همراه باشد.

طرز تهیه کیک یزدی در توستر با پف عالی و طعم بازاری

مواد لازم برای تهیه کیک یزدی

  • آرد دو لیوان و نصف
  • شکر یک لیوان
  • ماست غلیظ یک لیوان
  • روغن مایع یک لیوان
  • تخم مرغ سه عدد
  • گلاب سه قاشق غذاخوری
  • پودرهل یک قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
  • عسل یک قاشق غذاخوری
  • جوش شیرین یک دوم قاشق چای خوری
  • کنجد به اندازه لازم

طرز تهیه کیک یزدی در توستر

1. تخم مرغ و شکر را مخلوط کنید

آماده کردن مواد اولیه یک ساعت قبل از انجام طرز تهیه کیک یزدی مهم ترین کاری است که باید آن را انجام دهید. با این کار موادی مانند تخم مرغ و ماست به دمای محیط می رسند و بهتر عمل می نمایند. حال ظرف مناسبی انتخاب کنید تا تخم مرغ ها و شکر را در آن بریزید. مواد را با هم زن برقی پنج دقیقه کامل بزنید. بعد از پنج دقیقه زدن باید کش دار و به رنگ کرمی دربیایند. طرز تهیه کیک یزدی با ماست را با این روش هم می توانید امتحان کنید.

2. روغن مایع را اضافه کنید

بعد از آماده کردن مخلوط تخم مرغ و شکر، در ادامه طرز تهیه کیک یزدی در توستر نوبت به روغن مایع می رسد. آن را اضافه نموده و کمی هم بزنید. در این جا مواد باید کامل یک دست شده باشند. در ظرفی جداگانه ماست و جوش شیرین را با یکدیگر مخلوط کنید. ظرف را کنار بگذارید. مراحل را طبق دستور پیش ببرید تا مسئله ای پیش نیاید. طرز تهیه کیک اسفنجی با ماست هم مراحلی مشابه این دستور دارد، آن را هم حتما امتحان کنید.

3. مخلوط ماست و جوش شیرین را اضافه کنید

در ادامه طرز تهیه کیک یزدی با توستر مخلوط ماست و جوش شیرین را به ظرف تخم مرغ و شکر اضافه کنید. برای یک دست شدن مواد احتیاج است که آن ها را برای یک ساعت با هم زن خوب بزنید. حال پودر هل، گلاب و عسل را هم اضافه کنید. ترکیب را برای یک دقیقه مجدد با هم زن بزنید. عسل علاوه بر طعم، رنگ کاپ کیک ها را هم خوش رنگ تر می نماید. با وجود توستر به راحتی طرز تهیه نون خامه ای را هم می توانید امتحان کنید.

3. توستر را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه کیک یزدی به سراغ توستر بروید و دو المنت بالا و پایین آن را با دمای 200 درجه سانتی گراد روشن کنید. سینی خود توستر را در پایین ترین طبقه و توری توستر را در طبقه وسط بگذارید. 15 دقیقه زمان دهید تا توستر برای پخت کیک ها گرم گردد. تا گرم شدن توستر، آرد و بیکینگ پودر را با یکدیگر مخلوط کنید. قبل از اضافه کردن آرد به دیگر مواد، آن را سه بار الک کنید تا حباب های اضافه آن گرفته گردد. با اضافه کردن اندازهی پودرکاکائو به مواد به راحتی می توانید کیک کاکائوی اسفنجی داشته باشید.

4. مایه کیک را داخل قالب بریزید

در این مرحله از طرز تهیه کیک یزدی با توستر ، آرد را روی مخلوط الک نموده و با دست دیگر به آرامی آن را هم بزنید. مواد باید کامل یک دست باشند پس آن را به آرامی و دورانی هم بزنید. برای راحتی کار خود می توانید خمیر را به آرامی در قیف پلاستیکی بریزید. کپسول های مخصوص کیک یزدی را داخل مافین ها قرار دهید. اگر از کپسول استفاده نمی کنید بهتر است کمی داخل قالب را چرب کنید اما دور قالب را زیاد روغن نزنید که کیفیت کیک ها پایین می آید. سپس به آرامی مافین ها را تا نیمه پر کنید و روی آن ها کمی کنجد بپاشید. از آن جا که کیک یزدی هنگام پخت بسیار پف می نماید پس تنها سه چهارم مافین ها را پر کنید. طرز تهیه کیک اسفنجی بدون هم زن برقی و فر را هم در برنامه تان بگذارید تا امتحانش کنید.

5. قالب را داخل توستر بگذارید

در آخرین مرحله از طرز تهیه کیک یزدی با توستر سینی کاپ کیک ها را روی توری گذاشته و المنت بالایی آن را خاموش کنید. برای پخت کیک ها احتیاج است که دمای توستر در 10 دقیقه اول روی 200 درجه سانتی گراد باشد و بعد از 10 دقیقه روی 160 درجه سانتی گراد گذاشته گردد. چیزی حدود 35 دقیقه طول می کشد تا کیک ها پخته و روی آن ها طلایی گردد. در این مدت در توستر را باز و بسته نکنید که پف کیک ها از بین می رود. این پخت دو مرحله ای منجر به تَرَک های زیبایی روی آن ها می گردد. کیک ها را از قالب خارج نموده و اجازه دهید که خنک شوند. دقت داشته باشید هنگامی که کیک ها داغ هستند آن ها را روی هم نچینید که بافت خمیری پیدا می نمایند. برای تزئین کیک های می توانید از سس شکلاتی، گل محمدی و خلال پسته یاری بگیرید.

نکات تکمیلی تهیه کیک یزدی

کیک یزدی به علت شباهت مواد اولیه اش به کیک اسفنجی در منزل به راحتی آماده می گردد اما بهتر است نکاتی را برای پخت آن رعایت کنید. در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

علت پف نکردن کیک ها

مهم ترین علت پف نکردن کاپ کیک ها استفاده بیش از حد از روغن در خمیر و چرب کردن قالب ها است که کیفیت آن را تا حدممکن پایین می آورد. علت دیگر آن که دمای توستر در پخت دومرحله ای اشتباه تنظیم شده است. از سویی باز و بسته کردن در توستر هم هنگام پخت می تواند یکی دیگر از دلایل پف نکردن کیک یزدی باشد. برای تهیه کیک اسفنجی با مواد کیک یزدی می توانید دستور کیک اسفنجی ساده را با تمام فوت و فو هایش بخوانید.

پخت کیک یزدی بدون تخم مرغ

برای پخت این کیک خوشمزه به جای تخم مرغ می توانید آب ولرم را جایگزین و دو قاشق عسل به مخلوط اضافه کنید. برای تهیه آن می توانید طرز تهیه کیک یزدی با آب ساده و خوشمزه را در کتاب کاله بخوانید.

روش های دیگر پخت کیک یزدی

مواد لازم و روش تهیه کیک یزدی بسیار شبیه کیک اسفنجی است پس به راحتی می توانید با همین مواد کیک دورنگ شکلاتی و ساده و طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس را امتحان کنید. فر و توستر تنها روش پخت کیک یزدی نیست و شما پخت آن را در قابلمه هم می توانید امتحان کنید.

سفت نشدن کیک

تخم مرغ ها را با توجه به تعداد گفته شده در دستور بهره ببرید. از سویی دیگر استفاده بیش از حد از شیرین نماینده ها مانند شکر، بافت کیک یزدی را سفت می نماید. کیک ها نباید خیلی در توستر بمانند. با طولانی تر شدن زمان پخت، رطوبت خود را از دست می دهند و بافت شان خشک می گردد. بهتر است فوت و فن های پخت کیک را در طرز تهیه کیک اسفنجی در توستر بخوانید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1543

به "طرز تهیه کیک یزدی در توستر با پف عالی و طعم بازاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک یزدی در توستر با پف عالی و طعم بازاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید