طرز تهیه کیک ساده وانیلی؛ همراه با عکس مرحله به مرحله

به گزارش مجله حقوق، کیک یکی از دسرهای خوشمزه است که هیچ کس از درست کردن و خوردن آن سیر نمی گردد. کیک ها انواع مختلفی دارند. از کیک شکلاتی و کیک اسفنجی برای کیک تولد گرفته تا کیک ساده! اونم کیک ساده وانیلی خوشمزه. منظور از کیک ساده در این طرز تهیه کیک ساده، ابتدایی ترین مواد لازم در کیک است. همه کیک ها در طرز تهیه خود، تخم مرغ، آرد، شیر و شکر را دارند. در این کیک ساده از همه این مواد استفاده شده و با کمی اضافه کردن وانیل به کیک ساده وانیلی تبدیل شده است. بنابراین امروز در خبرنگاران بلاگ روش تهیه ساده ترین و کاربردی ترین کیک رو براتون میذاریم. این کیک در عین سادگی بسیار پرکاربرد است. کیکی بسیار ساده با بافتی نرم و لطیف!

طرز تهیه کیک ساده وانیلی؛ همراه با عکس مرحله به مرحله

برای طرز تهیه کیک بدون فر اینجا کلیک کنید.

مواد لازم جهت تهیه کیک ساده وانیلی:
آرد2 پیمانه
شیر 1 پیمانه
تخم مرغ 3 عدد
شکر1 پیمانه سرخالی
روغن مایع 1/2 پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری
جوش شیرین 1/4 قاشق چایخوری
وانیل 1 قاشق چایخوری
زست پرتقال (رنده پوست پرتقال) در صورت تمایل

طرز تهیه کیک ساده:

1- تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید و با وانیل مخلوط نموده و با همزن بزنید تا کرم رنگ و حجیم گردد. شکر را اضافه کنید.

2- مجدد هم بزنید تا مایه ای کشدار و کرم رنگ حاصل گردد. یک پیمانه روغن مایع را اضافه کنید. یک دور هم بزنید و یک پیمانه شیر هم دمای محیط را اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

3- آرد، بکینگ پودر و جوش شیرین را باهم مخلوط نموده و الک کنید. کم کم و در دو یا سه مرحله آرد را به مخلوط تخم مرغ، شکر، روغن و شیر اضافه کنید. دراین مرحله در صورت تمایل، رنده پوست پرتقال را هم میتوانید اضافه کنید.

4- مواد کیک آماده است و باید به قالب منتقل کنید. میتوانید از قالب گرد 23 سانت بهره ببرید یا مانند تصویر از قالب میان تهی.

کف قالب کاغذ روغنی بیاندازید یا اگر مثل من از قالب میان تهی استفاده میکنید با تکه ای کره نرم شده، تمام سطح قالب را پوشش داده و چرب کنید. همه سطح و دیواره های قالب را کره بمالید.

5- و بعد یک یا دو قاشق آرد روی کره ها بریزید به طوری که تمام سطح قالب و روی کره با آرد پوشیده گردد. با اینکار از چسبیدن کیک به کف قالب جلوگیری می کنید. مواد کیک را به قالب منتقل کنید و قالب را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید. مدت زمان پخت این کیک بین 40 تا 50 دقیقه است. البته این زمان در فرهای مختلف متغیر است.

6- بعد از چهل دقیقه کیک را تست کنید و از پختش مطمئن شوید به این صورت که یک خلال دندان یا چاقو در کیک فرو کنید و خارج کنید اگر در زمان خارج شدن، تمیز بیرون آمد و از خمیر کیک به آن نچسبید، یعنی کیک کاملا پخته و آماده است.

کیک را از فر خارج کنید. اجازه دهید سرد گردد و بعد با کارد خشک، کیک را از دیواره های قالب جدا کنید.

7- کیک را از قالب برگردانید و اجازه دهید سرد گردد. کیک شما آماده ست. به هر طریقی که دوست دارید میتوانید تزیین نموده و میل کنید.

نکات کلیدی در طرز تهیه کیک ساده وانیلی:

  1. به جای شیر از آب پرتقال یا آبمیوه های مختلف میتوان استفاده کرد.
  2. میتوایند برای خامه کشی هم از این کیک بهره ببرید.
  3. به راحتی میتوانید طعم و مزه های مختلفی به این کیک بدهید. از رنده پوست پرتقال و لیمو بهره ببرید. یک یا دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو به این دستور اضافه کنید تا تبدیل گردد به کیک شکلاتی مجذوب کننده!
  4. از کشمش، زعفران و گلاب دراین کیک میتوانید بهره ببرید و کیکی فوق العاده خوش طعم ومطابق سلیقه خود برای اعضای خانواده آماده کنید.
  5. در هر صورت دستور این کیک بسیار ساده ست و به راحتی با انواع سس، خامه، کرم های مختلف، میوه های خوش رنگ فصل، شکلات های رنگی مختلف و غیره این کیک را سرو کنید.
  6. یا اینکه در زمان انتقال به قالب برای پخت، پودر نارگیل یا کنجد روی کیک بپاشید تا خوشمزه تر گردد.
  7. البته که به سادگی و بدون هیچ کرم و سسی هم بسیار خوش طعم ولطیف است و برای پذیرایی گزینه بسیار مناسبی است. میتوانید در مهمانی ها این کیک ساده وانیلی را تهیه کنید و از خوردنش لذت ببرید.
  8. سعی کنید از وانیل مایع به جای وانیل شکری در تهیه کیک بهره ببرید عطر و کیفیت بهتری خواهد داشت.
منبع: اُکالا
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1155

به "طرز تهیه کیک ساده وانیلی؛ همراه با عکس مرحله به مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک ساده وانیلی؛ همراه با عکس مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید