سامانه آموزش مجازی دانشگاه بجنورد خارج از دسترس ، دانشجویان فعلا سرگردان بمانند!

به گزارش مجله حقوق، دانشجویان و اساتید دانشگاه بجنورد سعی می کردند هر طور شده خود را با شرایط سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه وفق دهند؛ اما در نهایت با شروع امتحانات این سامانه رسما از دسترس خارج شد.

سامانه آموزش مجازی دانشگاه بجنورد خارج از دسترس ، دانشجویان فعلا سرگردان بمانند!

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ثبت نام در کالج های انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران از بجنورد؛ اوایل اسفند ماه بود که با شیوع کرونا در ایران، دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه بجنورد آموزش حضوری خود را تعطیل کردند. بعضی از دانشگاه های خراسان شمالی از همان ابتدا رسما اعلام کردند که تا پس از عید کلاس ها تعطیل است، اما دانشگاه هایی این امر را مقطعی اعلام می کردند.

با عدم امکان حضور دانشجویان در دانشگاه ها، مسئولان به سرعت مقدمات آغاز کلاس های مجازی را پیگیری کردند و بسیاری از دانشگاه ها تا اواسط اسفند ماه به این مهم دست یافتند. اما دانشگاه بجنورد که از مسائل ساختاری بیشتری رنج می برد، نتوانست کلاس های مجازی خود را پیش از عید آغاز کند.

پس از تعطیلات نوروز سامانه آموزش مجازی تحت عنوان lms راه اندازی شد تا دانشجویان دانشگاه بجنورد پس از حدود 2 ماه دوری از درس و کلاس، تحصیل را پیگیری نمایند؛ اما این نه تنها انت های کار و آسودگی خیال دانشجویان نبود، بلکه خود تبدیل به یک بحران شد. قطعی و سرعت کند سامانه به حدی بود که عملا استفاده از آن را غیر ممکن می کرد.

این خرابی ها به حدی بود که بسیاری از اساتید دانشگاه بجنورد کلاس و آزمون های خود را در شبکه های اجتماعی خارجی برگزار کردند. اقدامی که از سوی وزارت علوم ممنوع اعلام شده و از دانشگاه ها خواسته بر طبق قوانین با اساتیدی که در این حوزه تخلف می نمایند برخورد حدبیشتری داشته باشند.

سامانه آموزش مجازی از دسترس خارج شد/ دانشجویان با اساتید هماهنگ شوند!

با این حال دانشجویان و اساتید دانشگاه بجنورد هر طور شده خود را با شرایط وفق می دادند، اما در نهایت با آغاز امتحانات سامانه lms رسما از دسترس خارج شد. دانشگاه بجنورد طی اطلاعیه ای که در هفته گذشته منتشر کرد با اعلام ایجاد مسائلی در زیرساخت های سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی، برگزاری آزمون به وسیله این سامانه را نشدنی دانست و از دانشجویان خواست نحوه و تاریخ امتحان را با اساتید هماهنگ نمایند.

به این ترتیب اساتید و دانشجویان دانشگاه بجنورد در یک دو راهی قرار گرفته اند؛ از سویی نمی توانند از سامانه مورد نظر استفاده نمایند و از جهتی استفاده از شبکه های مجازی ممنوع است. هرچند بعید به نظر می رسد اساتید به این مسئله توجه خاصی نمایند، زیرا هم اکنون بسیاری از دانشجویان در حال امتحان دادن در شبکه های اجتماعی خارجی هستند.

فایل های درسی نیز حذف شد

این تنها مشکل آموزشی دانشجویان دانشگاه بجنورد نیست. با از دسترس خارج شدن سامانه lms بسیاری از دانشجویان دسترسی به فایل ها و فیلم های آموزشی قرار داده شده در سایت را ندارند و این امر مسائلشان را دوچندان می نماید.

برای آنالیز بیشتر موضوع با دانشجویان دانشگاه مصاحبه کردیم. محمد علی، دانشجوی رشته مکانیک دانشگاه بجنورد در این خصوص به خبرنگار ما گفت: دانشگاه بجنورد از همان ابتدا جزو دانشگاه هایی بود که آموزش مجازی خود را دیرتر از همه آغاز کرد.

وی ادامه داد: بعضی اساتید معتقد بودند گروه زدن در شبکه های اجتماعی ممنوع است، اما بیشتر اساتید این کار را انجام دادند البته بسیاری از مواقع سامانه کار را راه نمی انداخت به طوری که برای بارگذاری یک فایل 10 مگابایتی باید نزدیک به نیم ساعت صبر می کردیم.

امتحانات آغاز مسائل بود / دانشگاه اطلاع رسانی ندارد!

این دانشجوی دانشگاه بجنورد آغاز امتحانات را نقطه آغاز مسائل اصلی دانست و اعلام کرد: در زمان امتحانات چندین کد می بایست در یک ساعت وارد سایت می شدند و این امر باعث می شد حتی باز شدن سابت مدت زیادی طول بکشد؛ حال اگر بنا بود که جوابی بر روی کاغذ نوشته و تصویرش ارسال شود مدت بیشتری طول می کشید به این ترتیب دانشجو و استاد برای یک امتحان ساده نیز بیش از 2 ساعت معطل می شدند.

وی افزود: بنا بود سایت توسعه یابد که کل اطلاعات و دروس نیز حذف شد و چند روز طول کشید تا دروس باز شود.

محمدعلی شرایط دروس عملی را نیز کاملا نامعلوم توصیف کرد و توضیح داد: متاسفانه مسئولان دانشگاه هیچ گونه اطلاع رسانی در این حوزه ندارند.

کیفیت پایین آموزش های مجازی در امتحانات بروز کرد

علی، دانشجوی رشته مهندسی شیمی دانشگاه بجنورد نیز در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران گفت: امتحان دادن با سامانه، مسائل زیادی داشت که اصلی ترین آن سرعت پایین و عدم امکان بارگزاری تصاویر بود و از آنجایی که دسترسی به بعضی اساتید صرفا در زمان امتحان و به وسیله همین سامانه ممکن بود، دانشجویان به بن بست می رسیدند و نمی دانستند چه نمایند.

علی با تاکید بر اینکه کیفیت آموزش ها بسیار ضعیف و ناکارآمد بود، افزود: ندریس بعضی از اساتید در کلاس های حقیقی نیز مشکل داشت که در آموزش مجازی سطح کیفی بسیار کاهش می یافت که این امر در امتحانات خود را نشان داد به طوری که سطح علمی دانشجویان در این ترم پایین تر از ترم های گذشته شد.

امتحانات دانشگاه بجنورد هنوز در نیمه های راه است و دانشجویان کاملا سردرگم هستند. پس از گذشت بیش از 4 ماه از تعطیلی دانشگاه مسئولان درخصوص معین تکلیف بسیاری از مسائل به جمع بندی خاصی نرسیده اند و اساتید و دانشجویان صرفا می توانند اعتراض خود را به وسیله شبکه های اجتماعی بیان نمایند تا مگر پاسخی دریافت شود.

گفتنی است، مسئولان دانشگاه بجنورد پس از پیگیری های خبرنگار خبرنگاران، پاسخی به سئوالات ارائه شده ندادند؛ اما خبرنگاران آماده دریافت نظرات مسئولان دانشگاه و انتشار آن می باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 350

به "سامانه آموزش مجازی دانشگاه بجنورد خارج از دسترس ، دانشجویان فعلا سرگردان بمانند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه آموزش مجازی دانشگاه بجنورد خارج از دسترس ، دانشجویان فعلا سرگردان بمانند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید