روسیه قطعنامه ارسال یاری به سوریه بدون هماهنگی با دولت مرکزی را وتو کرد

به گزارش مجله حقوق، روسیه در نشست بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ارسال یاری به سوریه بدون هماهنگی با دولت مرکزی این کشور را وتو کرد.

روسیه قطعنامه ارسال یاری به سوریه بدون هماهنگی با دولت مرکزی را وتو کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مسکو بامداد چهارشنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را که طی آن به دنبال تمدید ارسال یاری های بشردوستانه به سوریه بدون هماهنگی با دولت مرکزی است را وتو کرد.

چین نیز به این قطعنامه که حق حاکمیت سوریه را خدشه دار می نماید رای منفی داد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز روز سه شنبه تلفنی با هایکو ماس همتای آلمانی خود درباره مسائل مختلف خاورمیانه و در راس آن تحولات سوریه گفت وگو کرد.

در این تماس تلفنی مسائل مربوط به ارائه یاری های بشردوستانه به همه سوری ها در همه خاک این کشور بدون سیاسی کاری یا تبعیض و طرح پیش شرط ها مورد آنالیز نهاده شد.

وزیران روسیه و آلمان دیدگاه های مورد بحث در شورای امنیت درباره افق های ساز و کار انتقال یاری ها به وسیله مرز به سوریه مورد آنالیز قرار دادند و لاوروف بر ضرورت تطابق یاری های بشردوستانه به سوریه با واقعیت اوضاع میدانی و رعایت موازین حقوق بشری که مستلزم هماهنگی همه این عملیات ها با دمشق است، تاکید نمود.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 373

به "روسیه قطعنامه ارسال یاری به سوریه بدون هماهنگی با دولت مرکزی را وتو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه قطعنامه ارسال یاری به سوریه بدون هماهنگی با دولت مرکزی را وتو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید