روزنامه سوری از کوشش عربستان برای نزدیک شدن به دمشق اطلاع داد

به گزارش مجله حقوق، روزنامه سوری الوطن به نقل از منابع مطلع در آمریکا، از کوشش عربستان برای نزدیک شدن به دمشق اطلاع داد.

روزنامه سوری از کوشش عربستان برای نزدیک شدن به دمشق اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه سوری الوطن به نقل از منابع دیپلماتیک غربی در نیویورک اطلاع داد که بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در یک مراسم ویژه که توسط فهد بن عبدالله المبارک وزیر مشاور سعودی به منظور تمهید ریاست عربستان بر نشست آینده گروه بیست برگزار شده بود، شرکت کرد.

منابع الوطن گفتند: الجعفری به دعوت خاص عبدالله بن یحیی المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل در این مراسم حضور یافت و المعلمی و المبارک در حین مراسم به دیدار الجعفری رفتند؛ چیزی که باعث جلب توجه حضار و تعجب و غافلگیری آنها شد. مقامات سعودی هم در این دیدار این گونه بیان داشتند که آنچه بین دو کشور رخ داد باید به گذشته سپرده گردد. آنها همچنین بر روابط برادرانه دیرینه خود میان سوریه و عربستان تاکید کردند.

الوطن به نقل از بعضی پایگاه های خبری درباره این دیدار آورده است که مقامات سعودی از دوستی و محبت خود به سوریه و این که این کشور در قلبشان جای دارد حرف زدند. آنها همچنین روابط میان دو کشور در مقطع اخیر را مثال ابر گذرای تابستان توصیف کردند.

الوطن نوشت: قبل از عربستان، امارات گامی مشابه برای نزدیک شدن به سوریه برداشته و عبدالحکیم ابراهیم النعیمی کاردار امارات در دمشق روابط کشورش با سوریه را محکم، ممتاز و قوی خواند.

او در مراسم عید ملی امارات در سفارت این کشور در دمشق ابراز امیدواری کرد که ثبات و امنیت سرتاسر سوریه را تحت رهبری بشار اسد رئیس جمهور دانشمند و بزرگ این کشور فراگیرد. النعیمی همچنین از دولت سوریه و وزارت خارجه آن برای برطرف موانع در راستا افزایش عمق روابط میان دو کشور برادر تمجید و تشکر نموده بود.

امارات و عربستان در طول جنگ سوریه از گروه های شبه نظامی مخالف دمشق و گروه های تروریستی حمایت کردند. امارات یک سال پیش در ماه دسامبر سفارت خود را در سوریه باز کرد و سعی نموده است که به وسیله ایجاد نزدیکی در روابط خود با دمشق به مقابله با نفوذ ایران و ترکیه در سوریه رود.

در این مدت تاجران اماراتی هم با مشارکت در نمایشگاه ها وفعالیت هایی در سوریه از آمادگی خود برای تجارت و معامله با دولت سوریه اطلاع دادند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 39

به "روزنامه سوری از کوشش عربستان برای نزدیک شدن به دمشق اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه سوری از کوشش عربستان برای نزدیک شدن به دمشق اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید