راه اندازی 8 هزار شغل برکت در مرکز صنعتی ایران

به گزارش مجله حقوق، تعداد مشاغل ایجاد شده از طریق بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان مرکزی تا انتها امسال به 8 هزار شغل می رسد.

راه اندازی 8 هزار شغل برکت در مرکز صنعتی ایران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، تعداد مشاغل ایجاد شده از طریق بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان مرکزی تا انتها سال جاری به 8 هزار شغل می رسد.

معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت درباره فعالیت های این بنیاد در استان مرکزی توضیح داد: تا انتها سال جاری تعداد طرح های اشتغال زایی اجتماع محور بنیاد در استان مرکزی به بیش از 2 هزار و 600 طرح می رسد که ایجاد فرصت های شغلی برای 8 هزار نفر را در پی خواهد داشت.

مرتضی نیازی اضافه نمود: بنیاد برکت راه اندازی یک هزار و 370 طرح اشتغال زایی اجتماع محور را تا انتها سال جاری در منطقه ها روستایی و محروم استان مرکزی در دستور کار دارد که از این تعداد، تا به امروز 500 طرح به بهره برداری رسیده است.

وی درباره اقدامات اشتغال زایی بنیاد برکت در استان مرکزی در سال های گذشته نیز گفت: در سال های 98 و 99 به ترتیب 259 و یک هزار طرح اشتغال زایی در منطقه ها محروم به بهره برداری رسیده که با یک هزار و 370 طرح در دست اقدام سال جاری، در مجموع به 2 هزار و 600 طرح می رسد.

نیازی اضافه نمود: راه اندازی این طرح اشتغال زایی اجتماع محور باعث ایجاد 8 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در حوزه مشاغل خرد و خانگی در استان مرکزی می شود.

به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت، 8 مجری و تسهیل گر این بنیاد در منطقه ها محروم و روستایی استان مرکزی اقدام به شناسایی، اهلیت سنجی و معرفی متقاضیان اشتغال می کنند.

وی گفت: 90 روستا و پنج شهرستان خمین، زرندیه، اراک، ساوه و محلات در استان مرکزی تحت پوشش فعالیت ها و اقدامات اشتغال زایی بنیاد برکت قرار دارند.

نیازی با تاکید بر تمرکز بر حوزه پوشاک در مشاغل ایجادشده برای سال جاری گفت: با توجه به این موضوع که بیشترین واحد های تولید پوشاک در مرکز کشور قرار دارند و امکان توزیع محصولات به نقاط دیگر فراهم است، عمده مشاغل ایجاد شده در استان مرکزی به این حوزه اختصاص دارد.

معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت یادآور شد: علاوه بر حوزه پوشاک، در سال های گذشته مشاغل دیگری در رسته های کشاورزی، پرورش محصولات گلخانه ای و خدمات در منطقه ها محروم استان ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، ایجاد فرصت های شغلی در منطقه ها محروم را با هدف محرومیت زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی در این منطقه ها به عنوان اولویت اصلی در راس برنامه ها و فعالیت های خود قرار داده است.

نیازی در انتها گفت: بنیاد برکت تا به امروز 135 هزار طرح اشتغال زایی اجتماع محور را با حجم کل سرمایه گذاری 135 هزار میلیارد ریال و با ظرفیت اشتغال برای 405 هزار نفر در منطقه ها محروم و کم تر پیشرفته کشور راه اندازی کرده است.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام 4 هزار و 103 طرح در حوزه های توانمندسازی اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه گذاری 4 هزار و 286 میلیارد ریالی در منطقه ها محروم و کم برخوردار استان مرکزی به بهره برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1151

به "راه اندازی 8 هزار شغل برکت در مرکز صنعتی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 8 هزار شغل برکت در مرکز صنعتی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید