راهنمای انتخاب شومینه برقی[

به گزارش مجله حقوق، شومینه برقی نمونه ای از المان های مدرن است که امروزه بسیاری افراد علاقمند به استفاده از آن هستند. مزایای این مدل سبب جایگزینی آن ها با نمونه های سنتی در خانه ها شده است. در این مطلب از ما تصمیم داریم به بیان جزئیات در این زمینه و معرفی مزایا و معایب آن بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

راهنمای انتخاب شومینه برقی[

شومینه برقی

شومینه های برقی کارایی بالاتری نسبت به سایر نمونه ها داشته و امنیت آن نیز بیش تر می باشد. امروزه در بسیاری از خانه های مدرن از این المان استفاده می شود. اگرچه شومینه های سنتی به واسطه سوخت طبیعی چوب حس و حال بهتری ایجاد می کنند، اما استفاده از آن ها در هر خانه ای امکان پذیر نیست و البته تا اندازه زیادی به سلیقه افراد بستگی دارد.

مزایای استفاده از این المان مدرن

  1. شومینه های برقی از طراحی زیبایی برخوردار هستند و امکان ساخت آن ها در طرح و مدل های متفاوت وجود دارد. از این رو می توان متناسب با دکوراسیون داخلی منزل نمونه ای مناسب از آن را سفارش و طراحی کنید.
  2. نصب این المان آسان بوده و برای انجام این کار نیاز به شرایط خاصی نیست. بنابراین می توان آن را در هر نقطه دلخواه نصب کرد.
  3. این نمونه نسبت به مدل های سنتی از دوام و طول عمر بالاتری برخوردار می باشد. از جمله دلایلی که سبب این امر شده است، عدم وجود هرگونه محفظه احتراق در آن و عدم استفاده از سوخت هایی نظیر چوب و گاز می باشد. جنس بدنه بیرونی آن ها نیز به گونه ای طراحی شده است که از طول عمر بالایی برخوردار باشد.
  4. اغلب این شومینه ها مجهز به سیستم کنترل از راه دور می باشند و شما می توانید به راحتی از راه دور میزان شعله و روشن و خاموش کردن آن را تنظیم کنید.
  5. این وسیله می تواند گرمای محیط را به راحتی و بدون هدر رفت هرگونه گرما تامین کند.
  6. این المان از ایمنی بالایی برخوردار می باشد. این گونه شومینه ها بر خلاف نمونه های سنتی که گازهای دی اکسید کربن وارد هوا می کنند، هیچ گونه گازی از خود ساطع نمی کنند و گزینه ای بسیار مناسب برای افرادی که بیماری تنفسی دارند، می باشد.
  7. شومینه های برقی تا اندازه زیادی از هدر رفت گرما جلوگیری می کنند. چرا که 99 درصد از میزان برق را به گرما تبدیل کرده و از این رو هدر رفت انرژی ندارند.
  8. نگهداری از این المان آسان بوده و تنها در فواصل زمانی ممکن است به سرویس نیاز داشته باشند.
  9. از پشت این دستگاه هیچ گونه گرمایی خارج نمی شود، بنابراین به دیوار پشتی آسیب وارد نمی کند.

معایب استفاده از شومینه های برقی

  1. به طور کلی می توان گفت لذت استفاده از شومینه های سنتی نسبت به نمونه های مدرن بیش تر می باشد. چرا که در آن ها می توانید از گرمای طبیعی ناشی از سوخت چوب ها لذت ببرید. اما این امکان در نمونه های سنتی وجود ندارد.
  2. از آن جایی که این مدل با استفاده از برق کار می کند، در صورت قطع شدن برق امکان استفاده از آن ها وجود ندارد. بنابراین بهتر است علاوه بر آن ها به فکر استفاده از یک وسیله گرمایشی دیگر نیز باشید.
  3. از آن جایی که این المان دارای تجهیزات مختلف می باشد، حمل آن ها تا محل نصب کمی سخت می باشد.
  4. بد نیست بدانید مدل های سنتی می توانند تا اندازه ای بر قیمت خانه تاثیرگذار باشند. اما در مورد نمونه های مدرن این گونه نیست.
  5. مصرف برق این گونه شومینه ها بالا می باشد. بنابراین بهتر است قبل از خرید به این نکته توجه نمایید.

نکات مهم در انتخاب و یک خرید ایده آل

  • همان گونه که می دانید شومینه های برقی از تبدیل برق به گرما انرژی حرارتی تولید می کند. در استفاده از این مدل حتما جوانب ایمنی را رعایت کنید. نمونه های استاندارد این محصول می توانند گرمای لازم برای اتاقی در ابعاد 40 متر مربع را فراهم کنند. البته این میزان به اندازه زیادی به شرایط محیطی خانه نیز بستگی دارد. برای مثال هرچه پنجره ها باز و بسته شوند، از میزان گرمای اتاق نیز کاسته می شود.
  • یکی دیگر از فاکتورهایی که در ساخت شومینه های برقی مورد استفاده قرار می گیرند، استفاده از سیستم ال ای دی برای نمایش شعله می باشد. حتی در برخی موارد امکان انتخاب رنگ شعله نیز وجود دارد. اما بهتر است برای انتخاب این محصول از نمونه هایی که فاقد این ویژگی هستند استفاده نمایید. چرا که در ساختار این سیستم ها از ال ای دی استفاده شده و مصرف انرژی بالایی دارند.
  • اگر به دنبال خرید محصولی منطبق با آخرین تکنولوژی هستید، می توانید نمونه هایی که به سیستم وای فای متصل شده و از طریق گوشی های هوشمند، تبلت و کامپیوتر قابل کنترل هستند خریداری نمایید. این نمونه ها از قابلیت تنظیم زمان روشن و خاموش شدن نیز برخوردار می باشند.

نکات ایمنی استفاده از شومینه مدرن

قبل از استفاده از شومینه های برقی بهتر است با نکات ایمنی آن آشنا بوده و آن ها را رعایت کنید.

  • بهتر است این المان در مکانی نصب شود که از وسایلی که امکان آتش دریافت آن ها وجود دارد دور باشد.
  • قبل از تمیز یا تعمیر کردن این وسایل، دوشاخه را از برق بکشید.
  • زمانی که شومینه روشن است، سطح آن بسیار داغ می باشد. بنابراین از لمس کردن آن جدا خودداری کرده و مراقب بچه ها نیز باشید.
  • اگر متوجه شدید، شومینه به درستی کار نمی کند، از آن استفاده نکنید و در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.
  • از استفاده این المان در مکان هایی نزدیک به مواد قابل اشتعال پرهیز کنید.
  • هرگز سیم برق آن را از زیر فرش یا مکان هایی که رفت و آمد زیاد بوده و امکان دارد پای افراد به آن گیر کند، رد نکنید.
  • توجه داشته باشید که قسمت های ورودی و خروجی هیتر، مسدود نباشد.
  • برای وصل کردن دوشاخه از پریزهایی که ارت دار شده و دارای فیوز می باشد و فاز آن مشخص است استفاده نمایید.
  • تا آن جایی که امکان دارد از سیم های سیار استفاده نکنید.
  • در بسیاری از این شومینه های برقی هیتر در قیمت پایین قرار گرفته است. بنابراین در هنگام نصب باید توجه داشته باشید که شومینه حداقل 40 سانتی متر با سطح مورد نظر فاصله داشته باشد.
  • بهتر است از نصب این دستگاه در محیط های مرطوب خودداری کنید.
  • توجه داشته باشید که پریز برق به طور مستقیم در زیر هیتر دستگاه قرار نگرفته باشد.

انتخاب مکان مناسب برای نصب

از آن جایی که این المان می تواند جنبه تزئینی نیز داشته باشد، بهتر است آن را در مکانی که نقطه کانونی اتاق می باشد، نصب کنید. انجام این کار می تواند زیبایی بی اندازه ای به همراه داشته باشد.

برخی نمونه های این محصول امکان جا به جایی نیز دارند و می توان در مکان های مورد نیاز از آن استفاده کرد. به طور کلی می توان گفت امکان استفاده از این المان در هر سطح و مکانی با رعایت نکات ایمنی وجود دارد.

شومینه برقی، المانی تزئینی در دکوراسیون خانه

همان گونه که در بالا نیز اشاره شد، این المان می تواند در زیبایی دکوراسیون داخلی نیز نقش مهمی ایفا کند. بازی آتش و شیشه بدون شک منظره چشم نوازی در خانه ایجاد می کند. برای زیبایی هرچه بیش تر این محصول می توانید از دیوارپوش هایی هم چون دیوار کاذب در پشت آن استفاده نمایید.

اجرای این کار تا اندازه زیادی به سلیقه و سبک دکوراسیون خانه نیز بستگی دارد. برای مثال استفاده از دیوارپوش سنگی در پشت آن نیز می تواند باعث ایجاد فضایی زیبا در خانه شود.

این المان در طرح و رنگ های مختلف وجود دارد و تمام سلایق را پاسخگو می باشد. نمونه ای از این محصول شومینه های برقی دو طرفه می باشند که می توانند در زیبایی فضای مورد نظر تاثیرگذاری فراوانی داشته باشند. برای مثال نمونه های دو طرفه می توانند گزینه ای مناسب برای انتخاب به منظور جداسازی فضای اتاق باشند.

نگهداری و تمیز کردن شومینه های برقی

از آن جایی که در ساخت این گونه شومینه ها از سوخت پاک استفاده می شود، نگهداری و تمیز کردن آن ها کار سختی نیست. نکته مهم برای انجام این کار این است که دستگاه را خاموش کرده و اجازه دهید کامل خنک شود و سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب آن را تمیز نمایید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 290

به "راهنمای انتخاب شومینه برقی[" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب شومینه برقی["

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید