خبرنگاران 36 سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در یزد شناسایی شد

به گزارش مجله حقوق، یزد- خبرنگاران- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تا به امروز 36 سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در استان شناسایی شدند که یک مورد آن در شبانه روز گذشته مربوط به اردکان است .

خبرنگاران 36 سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در یزد شناسایی شد

ابراهیم سلمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: کرونای جهش یافته در شهرستان های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، تفت و خاتم به ثبت رسیده و طی 24 ساعت گذشته 2 بیمار مبتلا به ویروس فوت کردند.

وی به اهمیت رعایت نکات بهداشتی و استفاده ار ماسک در رفت و آمدها اشاره نمود و ادامه داد: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 57 بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

این مسوول با اشاره به قرمز بودن شرایط شهرستان خاتم یادآور شد: با توجه به میزان سرایت پذیری زیاد ویروس جدید، مردم باید از دید و بازدید در ایام تعطیلات عید نوروز به جد پرهیز نمایند.

سلمانی اعلام کرد: برگزاری هرگونه دورهمی و انجام سفرهای غیر ضروری سبب چرخش ویروس کرونا و افزایش میزان ابتلا در بین مردم خواهد شد و باید همه تابع مقررات باشند .

وی گفت: در حال حاضر 167 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 37 نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات دریافت می نمایند.

ستاد استانی پیشگیری مقابله با کرونا یزد در اطلاعیه ای آورده: برابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرایط شهرهای استان یزد از منظر بیماری به نقطه نسبتا خوبی رسیده، اگرچه این شرایط بسیار شنماینده بوده و هر آن امکان اوج گیری بیماری به خصوص ویروس جهش یافته وجود دارد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده: از همراهی، همدلی، همکاری و عنایت ویژه آحاد مردم عزیز صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم که بار دیگر مسئولان و خادمان خود را در عرصه مدیریت بیماری کووید 19 تنها نگذاشته تا شاهد روزهای تلخ و تاسف آور بیش از این نباشیم.

هر ساله فرا رسیدن نوروز و بهار طبیعت شروع یک جنبش زیبا در ایرانیان بوده که با برپایی آداب و رسوم سنتی و تکریم شعایر دینی و اخلاقی همراه بوده است و سال جاری اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و مخاطرات جدی آن بر سلامت تک تک شهفرایندان، این رویداد زیبا و عظیم را با چالش جدی روبرو نمود.

اگرچه شرایط بیماری در شهرهای استان فرایند مطلوبی پیدا کرده اما با توجه به وجود ویروس جهش یافته در 29 استان، این شرایط بسیار شنماینده می باشد

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 800

به "خبرنگاران 36 سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در یزد شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 36 سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در یزد شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید