خبرنگاران درخواست سناتورهای آمریکایی برای یاری به یمن

به گزارش مجله حقوق، تهران- خبرنگاران- گروهی متشکل از سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات از وزارت خارجه آمریکا درخواست کردند تا یاری کنندگان بین المللی را برای کاهش بحران انسانی در یمن و جبران کمبود یاری های اقتصادی ترغیب کند.

خبرنگاران درخواست سناتورهای آمریکایی برای یاری به یمن

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، این سناتورها سه شنبه در نامه ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نوشتند: آمریکا حدود 50 هزار نفر یمنی در شرایط شبیه قحطی و پنج میلیون نفر دیگر در وضعی وخیم تر زندگی می نمایند. جمله بین المللی بر خلاف سال 2018 تا به امروز نتوانسته است با این چالش مقابله نموده و منابع اقتصادی قوی به منظور جلوگیری از این فاجعه را تامین کند.

در این نامه که توسط کریس مورفی و جین شیهان سناتورهای دموکرات و تاد یانگ و جف موران سناتورهای جمهوری نگاشته شده، آمده است که سازمان ملل متعهد شده بود که در سال 2020 حدود 3.4 میلیارد دلار برای این مساله یاری کند اما تا به امروز تنها پنجاه درصد آن تامین شده است. سال جاری نیز فقط 34 درصد تعهدات اقتصادی تامین شده است.

این سناتورها با اشاره به اینکه سوئیس و سوئد خواهان برگزاری کنفرانس دیگری برای یاری به یمن شده اند، از بلینکن خواستند تا تامین نمایندگان اقتصادی عظیم را برای تحقیق این امر ترغیب کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 884

به "خبرنگاران درخواست سناتورهای آمریکایی برای یاری به یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درخواست سناتورهای آمریکایی برای یاری به یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید