خبرنگاران ادعای سوریه الآن : تروریست ها از مناطق تحت کنترل ترکیه به ارتش سوریه حمله نموده اند

به گزارش مجله حقوق، تهران - خبرنگاران - شبکه سوریه الآن روز سه شنبه با اشاره به حمله بامداد یکشنبه گذشته نیروهای تروریستی به مواضع ارتش سوریه در شمال غرب شهر حماه، ترکیه را مسئول این حمله دانست و اضافه کرد در این ارتباط آنکارا به باز کردن راه برای تروریست ها جهت انجام حمله به ارتش سوریه متهم است.

خبرنگاران ادعای سوریه الآن : تروریست ها از مناطق تحت کنترل ترکیه به ارتش سوریه حمله نموده اند

این شبکه خبری در گزارشی به این نکته اشاره نمود که به رغم توافق اجرا شده بین روسای جمهوری روسیه و ترکیه برای متوقف کردن درگیری ها در شمال سوریه، گروه های تروریستی اول هفته جاری به نیروهای ارتش سوریه در منطقه الغاب در شمال غرب شهر حماه حمله کردند.

استان حماه در جنوب استان حلب و شمال استان حمص واقع شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: این گروه های تروریستی که از شاخه های القاعده هستند بامداد یکشنبه با استفاده از بزرگراه بین المللی حلب - لاذقیه در امتداد پل شغور در غرب ادلب حملات گسترده ای را در جاده شهر الطنجره در دشت الغاب در شمال غرب حماه علیه نیروهای ارتش سوریه تدارک دیدند.

در این حملات گروه های تروریستی حراس الدین، انصار التوحید و حزب اسلامی ترکستانی حضور داشتند و بر اساس توافق اجرا شده بین روسیه و ترکیه مقرر بود ترکیه آن ها را از مناطق کنترل شده بویژه از بزرگراه حلب - لاذقیه (ام 4) دور کند.

در این پیوند منابع شبکه المیادین گزارش دادند که کاروان گروه های تروریستی القاعده از اصلی ترین جاده های تحت نظارت ارتش ترکیه و از بزرگراه بین المللی یاد شده برای کوتاه کردن راستا از سمت دشت الغاب برای انجام حمله به مواضع ارتش سوریه استفاده کردند.

این گروه های تروریستی در حملات خود علیه ارتش سوریه از انواع سلاح ها از جمله سلاح های سنگین برای پشتیبانی از نیروهای پیاده نظام خود استفاده کردند و در این راستا از بمب گذاران انتحاری برای باز کردن راستا و پیشروی به سمت مواضع ارتش سوریه استفاده کردند که به همین دلیل در جاده روستای الطنجره به دلیل شدت حملات موشکی و خمپاره ای، شماری از نیروهای ارتش سوریه کشته و یا زخمی شده اند.

در همین حال ارتش سوریه با دفع حملات گروه های تروریستی که سعی در پیشروی به مکان های جدید داشتند، با حمله به مواضع آن ها مانع از استقرار این گروه های تروریستی در نقاط جدید مورد نظر آن ها در محور الطنجره شدند.

حمله مزبور در حالی انجام شد که ارتش سوریه هفته ها پس از اعلام آتش بس به آتش بس مورد اتفاق سوریه و ترکیه به طور کامل متعهد شده بود و همزمان کوشش های مکرری را برای انجام گشت های مشترک روسی و ترکی در بزرگراه حلب لاذقیه (ام 4) انجام داد.

این گروه ها پیش از این اعلام نموده بودند که به توافق روسیه و ترکیه برای بازگشایی بزرگراه بین المللی حلب - لاذقیه پایبند نیستند زیرا بیشتر مناطق مجاور این بزرگراه به ویژه دشت الغاب و حومه غربی ادلب که انصار التوحید و حزب ترکستانی و خانواده هایشان در آن حضور دارند، تحت کنترل آن ها است.

حملات اخیر گروه های تروریستی نشان داد که ترکیه توانایی کنترل این گروه ها را ندارد که از آن ها حمایت می نماید و ناقض بندهای توافق با روسیه و توافقنامه سوچی شده است و کوشش برای انجام گشت های مشترک که برای تامین امنیت و بازگشایی بزرگراه بین المللی حلب - لاذقیه را با شکست روبرو نموده است.

به گفته منابع میدانی، آنکارا مسئول حملات گروه های تروریستی القاعده به پایگاه های ارتش سوریه است زیرا اجرای آتش بس و عدم پیشروی نیروهای تروریستی در منطقه را متعهد شده است.

ناظران سیاسی با اشاره به اینکه حملات بامداد یکشنبه تروریست ها به ارتش سوریه از محور بزرگره حلب - لاذقیه (ام 4) انجام شد و بر اساس توافق اجرا شده با روسیه کنترل آن به صورت مشترک به ترکیه و روسیه واگذار شده است، آنکارا را مسئول این حملات می دانند.

ادلب 11 درصد از خاک سوریه را در شمال غرب این کشور و نزدیک مرزهای ترکیه تشکیل می دهد.

این استان در سال 1394 از سوی تروریست ها با حمایت همسایه شمالی سوریه اشغال شد و در ماه های گذشته ارتش سوریه پیروز شد تا بخش های زیادی از آن را تا نزدیک شهر ادلب مرکز استان از اشغال تروریست ها خارج کند ولی ترکیه با اعزام نیرو مانع از پیشروی های ارتش سوریه شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 289

به "خبرنگاران ادعای سوریه الآن : تروریست ها از مناطق تحت کنترل ترکیه به ارتش سوریه حمله نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ادعای سوریه الآن : تروریست ها از مناطق تحت کنترل ترکیه به ارتش سوریه حمله نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید