خبرنگاران اتصال شبکه برق ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه تا چند ماه آینده

به گزارش مجله حقوق، تهران - خبرنگاران - وزیر نیرو گفت: ظرف چندماه آینده پروژه مطالعاتی سنکرون سازی (اتصال شبکه برق) سیستم برق ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه به اتمام خواهد رسید و پس از آن عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

خبرنگاران اتصال شبکه برق ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه تا چند ماه آینده

رضا اردکانیان روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار مالی خبرنگاران اضافه کرد: شبکه برق کشورمان برای سنکرون شدن(اتصال) با سیستم برق فدراسیون روسیه دو راستایکی به وسیله جمهوری آذربایجان و یکی هم به وسیله ارمنستان و گرجستان پیش رو دارد.

وی ادامه داد: براین اساس هرکدام از این دوراستا زودتر عملی گردد از آن استقبال خواهیم کرد.

وزیر نیرو گفت: در راستا ایران، جمهوری آذربایجان، روسیه سه کشور توافق کردند که یک شرکت مهندس مشاور ایرانی مسوول این پروژه باشد که این مشاور انتخاب شده و کار خود را نیز آغاز نموده است.

وی اضافه کرد: اتصال سیستم های برق ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان، طرح بسیار مهم و مورد احتیاج است.

به گزارش خبرنگاران رضا اردکانیان وزیر نیرو پانزدهم اسفندماه 97 در ملاقات با شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت: شبکه برق ایران به وسیله آذربایجان به روسیه متصل می گردد.

وی اضافه کرد: به وسیله جمهوری آذربایجان امکان ارتباط با روسیه را در دست آنالیز داریم که به سنکرون (متصل) شدن سیستم برق ایران با روسیه یاری خواهد نمود.

محمود رضا حقی فام معاون وقت هماهنگی توزیع شرکت فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران نیز 12 اردیبهشت سال 98 به خبرنگاران گفته بود که توافق هایی بین کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه انجام گرفته و اقدام هایی نیز توسط شرکت مدیریت شبکه ایران درحال انجام است.

وی اضافه کرد: سنکرون کردن شبکه برق از یک طرف احتیاج به فراهم کردن یک سری ملزومات فنی در کشورمان دارد و از طرف دیگر کشوری مانند روسیه که شبکه ای بسیار عظیم دارد، وقتی بخواهد با شبکه ای متوسط مانند شبکه ایران مرتبط گردد، هر دو کشور باید مطمئن شوند که این اتصال چه پیامدهایی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگاران، 6 شهریورماه سال جاری وزیر امور خارجه روسیه در ملاقات با همتای آذربایجانی خود در مسکو از عزم کشورش برای اتصال سیستم برق ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان اطلاع داد. سرگئی لاوروف در ملاقات با جیحون بایرام اف با بیان این مطلب اضافه کرد: مسکو و باکو، مصمم به اجرای طرح اتصال شبکه برق روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 472

به "خبرنگاران اتصال شبکه برق ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه تا چند ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اتصال شبکه برق ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه تا چند ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید