جوانسازی پوست با باکتری ها

به گزارش مجله حقوق، گفته شده علاوه بر پری بیوتیک ها، لوازم آرایشی که حاوی اسید لاکتیک فراوری شده به وسیله باکتری ها هستند، به علت خاصیت ضد خستگی و توانایی آن در لایه برداری برای پوست مفید هستند.

جوانسازی پوست با باکتری ها

براساس تحقیقات دانشمندان، باکتری های مفید موجود در بدن به جوان سازی پوست یاری می نمایند.

باکتری ها جاندارانی هستند که در پوست انسان زندگی می نمایند و در جوانسازی آن نقش به سزایی دارند. به همین علت سازندگان لوازم آرایشی و بهداشتی برای فروش بیشتر از این نوع جانداران در محصولات خود استفاده می نمایند.

به گزارش سایت alarabiya؛ طبق تحقیقات دانشمندان دو نوع باکتری در سطح پوست وجود دارد که به جوانسازی آن یاری می نمایند البته بعضی از باکتری ها نیز باعث آسیب رساندن به پوست می شوند. در ادامه به اهداف باکتری های مفید برای حفظ زیبایی و جوانسازی پوست می پردازیم.

رسیدگی به پوست: براساس گزارش ها، بعضی از باکتری های مسئول آکنه در منافذ پوست و مجاری ترشحات سبوم پنهان هستند. تغییرات هورمونی در بدن، علاوه بر استرس روانی، ممکن است منجر به افزایش فراوری سبوم پوست و در نتیجه تکثیر باکتری ها و بروز آکنه گردد.

مواجهه با این مشکل منوط به انتخاب محصولات مراقبتی حاوی پری بیوتیک (نوعی فیبر که بدن نمی تواند هضمش کند) است که به افزایش باکتری های مورد احتیاج بدن یاری می نماید. محصولات مراقبتی مذکور شامل موادی مانند Actibiom و Bioecolia است. بعلاوه لوازم دارای پری بیوتیک باعث حفظ تعادل پوشش اپیدرمی باکتری ها و کاهش ناخالصی ها می گردد.

گفته شده علاوه بر پری بیوتیک ها، لوازم آرایشی که حاوی اسید لاکتیک فراوری شده به وسیله باکتری ها هستند، به علت خاصیت ضد خستگی و توانایی آن در لایه برداری برای پوست مفید هستند.

مقاومت در برابر حساسیت: هنگامی که زیست بوم بدن بنا به دلایلی مختل گردد، پوست نقش ضدالتهابی خود را ایفا نمی نماید و این امر باعث افزایش باکتری مضر در بدن و حساسیت بیش از حد می گردد.

به همین علت پزشکان به افراد توصیه می نمایند برای افزایش باکتری مورد احتیاج بدن علاوه بر عصاره های گیاهی تسکین دهنده مانند آلوئه ورا، گل همواره بهار و زنبق، کرم های مراقبتی غنی از پری بیوتیک ها مانند Bioecolia استفاده نمایند.

تاخیر در علائم پیری: التهاب یکی از عوامل اصلی پیری زودرس پوست و نتیجه مستقیم سبک زندگی پر استرس و قرار گرفتن در معرض انواع آلودگی ها است. میکروبیوتا یکی از سپر های نامرئی پوست در نظر گرفته می گردد و از پوست در برابر پیری زودرس محافظت می نماید.

بنابراین، پروبیوتیک ها در بسیاری از کرم های ضد پیری گنجانده شده اند، به ویژه در بیوفیدوس، که با سایر مواد تقویت نماینده جوانی مانند آنتی اکسیدان ها، اسید هیالورونیک یا حتی کافئین ترکیب می گردد که نتایج موثری بر روی ناحیه دور چشم دارد.

مبارزه با خشکی پوست: تحقیقات نشان داده که افراد دارای پوست خشک فاقد تنوع باکتریایی هستند که در افراد دارای پوست معمولی وجود دارد، بنابراین می توان برای حفظ رطوبت پوست و افزایش تنوع باکتری، افراد می توانند از محصولات مراقبتی با فرمول های تسکین دهنده که حاوی آب حرارتی غنی از مواد معدنی مغذی مانند سلنیوم هستند، استفاده نمایند.

افزایش درخشندگی: بعضی از باکتری ها دارای اثر آنتی اکسیدانی هستند و به پوست اجازه می دهند دفاع ایمنی طبیعی پوست را فعال نمایند و توانایی آن را برای بازسازی سریع تر و بازیابی درخشندگی پوست افزایش دهند. در این زمینه، مراقبت از میکروبیوتا می تواند به یک مزیت اضافی برای یاری به پوست در بازیابی شادابی خود در فضای شهر هایی که آلودگی زیادی وجود دارد تبدیل گردد.

برای افزایش درخشندگی می توان از مایعات و سرم های غنی از پروبیوتیک ها مانند لیزات لاکتوباسیلوس پنتوس برای تقویت دفاع ایمنی پوست استفاده کرد.

منبع: فرادید
انتشار: 2 شهریور 1401 بروزرسانی: 2 شهریور 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1382

به "جوانسازی پوست با باکتری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوانسازی پوست با باکتری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید