جراحی کاهش وزن احتمال ابتلا به سرطان را به نصف می رساند

به گزارش مجله حقوق، تحقیقات تازه نشان می دهد بیمارانی که اسلیو معده، بای پس معده یا روش های باند معده انجام داده اند، طی یک دوره پیگیری 10 ساله کمتر دچار سرطان مرتبط با چاقی می شوند.

جراحی کاهش وزن احتمال ابتلا به سرطان را به نصف می رساند

این مطالعه نشان داد که حدود 4 درصد به این سرطان ها مبتلا شده اند در حالی که 8.9 درصد کسانی که این جراحی را انجام نداده بودند به این نوع سرطان ها مبتلا شدند.

دکتر ویبو چیتجالو، متخصص گوارش در دانشگاه کیس وسترن رزرو شیکاگو، می گوید: فایده اولیه ای که مردم در خصوص جراحی چاقی در نظر می گیرند، کاهش وزن و فواید جسمی و روانی همراه با آن، مانند بهبود فشار خون و دیابت است.

او در ادامه اضافه کرد: این مطالعه نشان می دهد که کاهش وزن قابل توجه مرتبط با جراحی چاقی ممکن است یک اثر محافظتی در برابر ابتلاء به سرطان نیز داشته باشد.

محققان برای مطالعه خود، بیش از 55700 بیمار مبتلا به چاقی را که این جراحی ها را انجام داده بودند، با همان تعداد بیمار مشابه که جراحی نکرده بودند، مقایسه کردند. آن ها عوامل خطری را که در ابتلاء به سرطان نقش دارند، از جمله سابقه سیگار کشیدن، مصرف الکل، بیماری قلبی، هورمون درمانی و سایر مسائل بهداشتی در نظر گرفتند.

در مجموع، بیش از 2200 نفر از بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار گرفتند در طول 10 سال پیگیری به سرطان مبتلا شدند، در حالی که نزدیک به 5000 نفر از بیمارانی که جراحی نکرده بودند به سرطان مبتلا شدند.

آن ها دریافتند افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، تعداد موارد نو ابتلاء به تقریباً همه انواع سرطان های مرتبط با چاقی در آن ها کمتر است.

سرطان های مرتبط با چاقی شامل سرطان سینه، سرطان روده بزرگ، سرطان کبد، سرطان پانکراس (لوزالمعده)، سرطان تخمدان و سرطان تیروئید هستند.

چیتجالو گفت: ما به تحقیقات بیشتری احتیاج داریم تا بفهمیم که چگونه جراحی چاقی بر خطر سرطان تأثیر می گذارد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1402 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1495

به "جراحی کاهش وزن احتمال ابتلا به سرطان را به نصف می رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جراحی کاهش وزن احتمال ابتلا به سرطان را به نصف می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید