فراوری پری بیوتیک تقویت کننده سیستم ایمنی دام

به گزارش مجله حقوق، محسن نیکخواه مدیر عامل شرکت دانش بنیان فراوری کننده پری بیوتیک ها در صنعت دام، طیور و آبزیان در عرصه زیست فناوری در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: این شرکت با هدف فراوری پری بیوتیک ها برای دام، طیور و آبزیان تأسیس شده و طی این چند سال با تجهیز آزمایشگاه ها و پروتکل های فنی به فراوری بهینه مخمر هیدرولیز شده، دیواره سلولی مخمر و عصاره مخمر در مقیاس صنعتی پرداخته است.

فراوری پری بیوتیک تقویت کننده سیستم ایمنی دام

وی با بیان اینکه محصولات این شرکت در حوزه پری بیوتیک ها هستند، گفت: این محصولات منجر به تقویت سیستم ایمنی دام، طیور، آبزیان شده و می تواند با کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها در کاهش ابتلاء به بیماری های باکتریایی آنها نیز تأثیر گذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از این پری بیوتیک ها بر عملکرد حیوانات اثر مثبتی دارد، گفت: استفاده از این مواد غذایی در حیوانات از انتشار باکتری و آلودگی به ویژه سالمونلا جلوگیری می نماید و این چرخه نیز به انسان وارد نمی گردد.

وی با تاکید بر اینکه پروبیوتیک باکتری های زنده هستند اما پری بیوتیک ها غذاهای فراسودمند برای این باکتری ها هستند، گفت: این تغذیه هوشمند در دام، طیور و آبزیان تأثیر خوبی خواهد داشت.

نیکخواه با بیان اینکه این محصول به صورت پودر و مایع به دام، طیور و آبزیان بنا به چالش های منطقه ای تزریق یا خورانده می گردد، گفت: این پری بیوتیک ها مستقیماً در دستگاه گوارش، غذای پروبیوتیک ها یا باکتری های زنده را تأمین می نمایند و با اتصال به باکتری های بیماری زا دستگاه گوارش را ایمن تر خواهد نمود.

به گفته مدیر عامل این شرکت دانش بنیان پری بیوتیک ها راندمان فراوری در حیوانات را بهبود داده و ضمن یاری به درآمد فراورینمایندگان، فراوریات آنها با حداقل آلودگی های میکروبی فراوری خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه این پری بیوتیک ها برای تقویت سیستم ایمنی است، اضافه نمود: این محصول برای اولین بار در کشور به فراوری انبوه می رسد و واردات محصولات مشابه آن از فرانسه، آلمان و آمریکا واردات صورت می گرفته که به دلیل تحریم ها کمتر در حال حاضر وارد می گردد. بدلیل محدود بودن تنوع محصولات وارداتی یکی از ویژگی های فراوریات شرکت تنوع بر اساس حیوانات مختلف و احتیاج آن صنعت است.

وی اضافه نمود: این پری بیوتیک ها به صورت اختصاصی و بومی کشور متناسب با چالش های منطقه به فراوری می رسند؛ مثلاً در مناطق شمالی کشور دام درگیر بیماری های باکتریایی و آلودگی های زیرزمینی هستند که متناسب با آنها این پری بیوتیک ها فراوری می گردد.

نیکخواه با اشاره به صرفه جویی ارزی این پری بیوتیک ها برای دام گفت: بر اساس آمار چون این محصول در خانواده اضافه نمودنی هاست بر اساس اطلاعاتی که از بازار گرفتیم 300 تا 500 تن در سال وارد کشور می شد که اکنون به دلیل تحریم ها همین میزان هم وارد کشور نمی گردد. و این شرکت در فاز یک به ظرفیت 600 تن و تا سرانجام سال به ظرفیت 1200 تن در سال خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه فراوری این نوع پری بیوتیک مصرف آنتی بیوتیک را در حیوانات کاهش می دهد و همچنین در راستای کاهش انتقال بیماری ها مشترک نیز مفید است که این در چرخه مواد غذایی انسانی نیز تأثیرات مثبتی خواهد داشت.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به مزیت رقابتی این محصول گفت: اولین مزیت رقابتی این محصول 40-60 درصد ارزان تر از نمونه خارجی بوده و همواره در دسترس است که تداوم فراوری هم وجود دارد.

نیکخواه اضافه نمود: اکنون این محصول در مناطق اصلی دامپروری گاو شیری، صنعت طیور در اصفهان، تهران، قزوین و مازندران در حال استفاده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 812

به "فراوری پری بیوتیک تقویت کننده سیستم ایمنی دام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پری بیوتیک تقویت کننده سیستم ایمنی دام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید