شرح محسن هاشمی درباره افزودن 5 هزار اتوبوس به ناوگان درون شهری

به گزارش مجله حقوق، تهران (پانا) - رئیس شورای شهر درباره مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر افزوده شدن 5 هزار اتوبوس به ناوگان درون شهری توضیحاتی داد.

شرح محسن هاشمی درباره افزودن 5 هزار اتوبوس به ناوگان درون شهری

محسن هاشمی در خاتمه دویست و پنجاه و پنجمین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه امروز شورا گفت: امروز جلسه هم اندیشی اعضای شورا با شهردار تهران و بعضی از معاونانشان برگزار گردید که حول دو موضوع بود.

وی اضافه نمود: موضوع اول حول مصوبه جدیدی بود که از سوی وزارت و راه شهر سازی در مورد منطقه جماران مطرح شده بود. آنالیز شبهات موجود و اینکه با این مصوبه چگونه باید برخورد شود، محور گفت و گوهای اعضا با شهردار و معاونانشان بود.

هاشمی اضافه نمود: ابهاماتی به نحوه این مصوبه وجود دارد و هنوز بعضی مسائل آن گنگ است. آنچه محرز است در این منطقه بلند مرتبه سازی صورت نمی گیرد و مصوبه ارسال شده تا حدود زیادی موافقت شهرداری را در پی داشته و همانطور که گفتم در بعضی مسائل شبهاتی وجود دارد که پس از آنالیز، نتیجه گیری نهایی از سوی شهردار تهران و رییس کمیسیون شهر سازی شورا اعلام خواهد شد.

محسن هاشمی در ادامه اضافه نمود: موضوع دوم بحث املاک بود که در چند روز اخیر سوء تفاهاماتی را پیش آورده البته باید توجه داشت در این گونه مسائل کسی هدف تخریب ندارد و دو طرف باید آرامش خود را حفظ نمایند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته شهرد اری تهران باید نظرش را نسبت به تک تک املاک، چه آنها که می خواهد پس بگیرد و چه آنها که نمی خواهد پس بگیرد و نظرش این است که این ها بر اساس ضوابط واگذار شده به شورا اعلام کند تا شورا در این خصوص تصمیم گیری بهتر و صریح تری داشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به تصویب الزامات بودجه سال 1400 شهرداری تهران گفت: همانطور که می دانید ما نزدیک به زمانی هستیم که شهرداری می بایست لایحه بودجه سال 1400 را به شورا ارسال نماید لذا قبل از آن باید الزامات بودجه را در قالب مصوبه به شهرداری ابلاغ کنیم که این امر با فوریت مطرح شد و به دلیل کمی وقت بیشتر پیشنهاد ها در صحن شورا مطرح شد.

هاشمی گفت: از قبل روال بر این بود که این مسائل در کمیسیون ها هم اندیشی شود اما به دلیل کمی وقت بیشتر پیشنهاد ها در صحن مطرح شد که از مرز 20 پیشنهاد هم گذشت. الزامات بودجه سال 1400 بیشتر سمت و سوی اجتماعی دارد و به سمت حمایت از کسانی است که از کرونا آسیب دیده اند.

هاشمی با اشاره به بودجه سال 1400 شهرداری تهران گفت: لایحه بودجه می بایست تا 30 دی ماه به شورا ارسال شود و بر اساس پیش بینی ها بودجه سال آینده نیز بر مدار بودجه سال قبل یعنی حول و حوش 30 هزار میلیارد تومان خواهد چرخید.

هاشمی همچنین در مورد اعلام محمد نهاوندیان معاون مالی رئیس جمهور مبنی بر تصمیم گیری ستاد ملی کرونا برای اضافه شدن 5 هزار اتوبوس به ناوگان درون شهری گفت: جا دارد از این تصمیم تشکر کنیم که به این موضوع پرداخته شد گرچه به دلیل تعداد زیاد مصوبات در این زمینه هنوز بعضی فکر می نمایند این تصمیم نیز به سرنوشت مصوبات قبلی دچار می شود اما من به شخصه امیدوارم که این تصمیم از جنس مصوبات قبلی نباشد و محکمتر خواهد بود. لذا از آقای شهردادر و آقای مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می خواهم هر چه سریعتر بر اساس این مصوبه با کارخانجات داخلی قرارداد ببندند.

هاشمی گفت: مسئله ای که در مصوبات قبلی وجود داشت این بود که از محل فاینانس و یا سهمیه صرفه جویی سوخت قرار بود منابع تامین شود اما در مصوبه اخیر قرار است از منابع ریالی داخلی هزینه این مهم تامین شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 646

به "شرح محسن هاشمی درباره افزودن 5 هزار اتوبوس به ناوگان درون شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح محسن هاشمی درباره افزودن 5 هزار اتوبوس به ناوگان درون شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید