طراحی سایت: توضیحاتی درباره تغییرات سایت دومین نمایشگاه مجازی کتاب

به گزارش مجله حقوق، ایسنا/ این خبر پیرامون توضیحاتی درباره تغییرات سایت دومین نمایشگاه مجازی کتاب برای شما نگارش شده است.

طراحی سایت: توضیحاتی درباره تغییرات سایت دومین نمایشگاه مجازی کتاب

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

صابر مسگری، مسئول تیم CDN شرکت ابرآروان و برنامه نویس درخصوص راهکارهایی برای بهبود شرایط سایت دومین نمایشگاه کتاب، بویژه ضرورت استفاده از سرویس های ابری، با توجه به اختلالات و تجربیات مربوط به نخستین دوره این رویداد اظهار کرد: نمایشگاه مجازی کتاب سال گذشته از سرویس CDN ابرآروان استفاده میکرد، سال جاری هم از بخشی از محصولات آروان استفاده می نمایند اما دیگر از CDN استفاده نمی نمایند.

او در عین حال توضیحی درخصوص سرویس CDN و مزایای آن داد و گفت: سرویس CDN آروان چندین خدمت را تحت عنوان CDN شبکه فراوری محتوا ارائه می دهد؛ یکی از آنها بحث DNS ابری است یا سرویس دیگری که در آپ تایم بودن، دان تایم بودن و بعلاوه کیفیت پاسخگویی در تجربه کاربری خیلی تاثیر دارد، سرویس Cloud CDN است که جز سریع ترین سرویس های DNS در سراسر است. CDN عملا ترافیک بازدیدنماینده های وبسایت را قبل از اینکه به سرورهای اصلی سایت برسد، از سرورهای CDN عبور می دهد و در حین عبور این ترافیک، خدمات متنوعی ارائه می گردد؛ از جمله اینکه میتوان با الگوهای موجود درخواست های مخرب را شناسایی و آنها را بلاک کرد.

علاوه بر این، درمورد یکسری فایل های خیلی تکراری که تغییر هم نمی نمایند (مثل عکسها و فایل های کتاب که همه بازدیدنماینده ها آنها را می بینند و آدرس ثابتی دارند) این امکان وجود دارد که CDN تشخیص دهد کاربران مدام این فایل های تکراری را می بینند تا این فایل تکراری از سمت CND کش (cache) گردد و سرورهای اصلی درگیر پاسخ دادن به درخواست های تکراری نشوند و به کارهای اصلی تر خود برسند. این باعث می گردد هم کاربران سایت را با سرعت بالاتری لود نمایند و هم ترافیک لود سروهای اصلی کمتر گردد.

مسگری بعلاوه به اهمیت بحث شتاب دهی به وسیله سرویس CDN پرداخت و اضافه نمود: زمانی که این فایل ها از سرورهای CDN عبور می نمایند، می تواند فشرده سازی شوند. بابت اینکه کاربری که سرعت اینترنت کمتری دارد هم بتواند با کیفیت خوبی آنها را ببیند، بعلاوه سئو سایت را بهبود می دهد. در کل اینها مزیت هایی است که شبکه توزیع محتوا بنا بر قابلیت های خود می تواند ارائه دهد.

این متخصص فضای ابری در ادامه و در مورد دلیل اختلالات سال گذشته نمایشگاه مجازی کتاب نیز اظهار کرد: سرویسی که این دوستان سال گذشته به عنوان تجربه نخست بالا آوردند، از لحاظ معماری، ظرفیت پاسخگویی و... در اسکیل و مقدار مورد احتیاج نبود. اما سال جاری گویا زیرساختشان را ارتقا و بهبود دادند. هر چند که این سرویس نسبت به سال گذشته خیلی بهبود داشته اما هنوز هم جای کار دارد. سال جاری به نسبت سال گذشته بهبود کیفیت و سرویس زیادی داشتند.

صابر مسگری نظر خود را درباره دیگر بخشهای طراحی و سرویس دهی سایت دومین نمایشگاه مجازی کتاب چنین بیان نمود: در بخش جست وجوها به ایراداتی برخورد کردم. بعلاوه در بحث UX سایت هم به نکاتی برخورد کردم، اما به نسبت سال گذشته پیشرفت زیادی داشته و این بهبود کاملا چشمگیر است. و از این رو من سال جاری امتیاز خیلی خوبی به سرویس نمایشگاه مجازی کتاب می دهم.

مسئول تیم CDN شرکت ابر آروان در سرانجام گفت: سال گذشته تجربه اول این سایت بود و احتمالا انتظار لود ترافیکی تا این حد را نداشتند و متناسب با تبلیغاتی که انجام داده بودند، احتمالا زیرساخت انجام نشده بود. اما سال جاری بهبود داشته. البته من از آنها پرسیدم که سال جاری از بحث کشینگ در داخل CDN استفاده نکردند؟ که گفتند نه، چون معماریشان تغییر کرد. البته اگر این کار را انجام می دادند، کیفیت سرویسشان افزایش هم پیدا میکرد.

این البته در حالی است که علی رمضانی، رئیس نمایشگاه مجازی کتاب تهران در نشست خبری این رویداد به تغییرات فنی که به نظر می رسد اتفاق افتاده اند، اشاره ای نداشت و درباره اختلالاتی که در سایت نمایشگاه مجازی در سال گذشته وجود داشت و برطرف این اختلالات صرفا گفت: ما از 29 دی یعنی چهار روز قبل از شروع نمایشگاه، سایت نمایشگاه را باز می کنیم تا مخاطبان بتوانند کتابهای خود را جست وجو نمایند و به صفحه شخصی خود اضافه نمایند و زمانی که نمایشگاه شروع شد، کتاب هایشان را خریداری نمایند؛ با این کار هم زمان نمایشگاه افزایش دارد و هم اینکه مردم با فراغت بیشتری می توانند کتابهای خود را انتخاب نمایند، البته از ناشران می خواهیم که هرچه سریع تر اطلاعات خود را بارگذاری نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1240

به "طراحی سایت: توضیحاتی درباره تغییرات سایت دومین نمایشگاه مجازی کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: توضیحاتی درباره تغییرات سایت دومین نمایشگاه مجازی کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید