ترامپ برنده انتخابات است

به گزارش مجله حقوق، خبرگزاری خبرنگاران- در اغلب نظرسنجی ها پیش بینی می گردد ترامپ بار دیگر در انتخابات، آرای کالج الکترال را به دست آورد.

ترامپ برنده انتخابات است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی USC دورنسیف در گزارشی با اشاره به جزئیات نظر سنجی مهمی که پیش بینی می نماید دونالد ترامپ برنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 خواهد بود نوشت: دو سئوال جدید که امسال به نظرسنجی USC Dornsife Daybreak Poll اضافه شده است، جدا از نتایج اصلی، پیش بینی می نماید که رای مردم به ترامپ ممکن است بسیار نزدیکتر از آنچه باشد که در اغلب نظرسنجی ها پیش بینی می گردد. آن ها همچنین پیش بینی می نمایند ترامپ بار دیگر در انتخابات، آرای کالج الکترال را به دست آورد.

USC دورنسیف در این فصل انتخاباتی پیش بینی های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری را بر اساس چند روش مختلف انجام می دهد.

روش استاندارد در اغلب نظرسنجی ها این است که از یک گروه از شرکت نمایندگان سوال گردد شانس این که آن ها به هر یک از نامزد های کاندیدای ریاست جمهوری رای دهند، چقدر است. این سئوال که از آن به عنوان پرسش قصد رأی دهندگان نام برده می گردد- سئوالی است که بیشتر نظرسنجی ها برای پیش بینی سهم رای مردم از هر نامزد مطرح می نمایند. در نظرسنجی امسال، پژوهشگران برای پیش بینی نتیجه انتخابات از شرکت نمایندگان دو سئوال اضافی می پرسند که اصطلاحا برداشت خرد جمعی نام گرفته است. سئوال موسوم به محفل- اجتماعی از پاسخ دهندگان می خواهد که درصد ارتباطات اجتماعی خود را که انتظار دارند به هر یک از نامزد ها رأی دهند گزارش دهند. مورد دیگر که به عنوان سوال برنده ایالت شناخته می گردد، از شرکت نمایندگان می پرسد به اعتقاد آن ها چه کسی در انتخابات ایالت آن ها پیروز خواهد شد.

محققانی که داده های مربوط به سئوالات خرد جمعیت را مطالعه می نمایند، وندی بروین از مرکز تحقیقات مالی و اجتماعی USC Dornsife و میرتا گالشیچ و هنریک اولسون از موسسه سانتافه هستند.

آن ها به سئوالات زیر در مورد این دو روش جدید پاسخ دادند:

- چه ارزشی دارد از مردم سئوال گردد که انتظار دارند افراد دیگر در حلقه اجتماعی آن ها به کدام نامزد رای دهند؟

از تحقیقات قبلی در مورد قضاوت های اجتماعی، به این نتیجه رسیدیم که به نظر می رسد مردم محافل اجتماعی فوری خود را به خوبی می شناسند. پاسخ های آن ها در مورد توزیع درآمد، شرایط سلامتی - حتی رضایت از رابطه دوستان، خانواده و آشنایان آن ها - اغلب در یک محدوده صحیح قرار گرفته است؛ و هنگامی که ما میانگین داده های حاصل از پاسخ آن ها را در یک نمونه عظیم ملی به طور متوسط قرار دادیم، به تصویری شگفت آور از جمعیت کلی رسیدیم؛ بنابراین، امیدواریم یاد بگیریم که آیا می توان از این سئوال، این خرد جمعی را برای پیش بینی انتخابات و همچنین یا حتی بهتر از آن، مشخص سوالات استاندارد در مورد اهداف شخص رای دهنده برداشت کرد.

- آیا پاسخ به این سئوالات با موفقیت نتایج قبلی انتخابات را پیش بینی نموده است؟

بله، در هر پنج انتخاباتی که ما این سئوالات را آزمایش کردیم، سئوال محفل اجتماعی، نتایج انتخابات را بهتر از سئوالات سنتی در مورد اهداف رأی دهندگان پیش بینی کرد. این پنج انتخابات عبارتند از انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 2017، انتخابات پارلمانی هلند، انتخابات پارلمانی سوئد 2018 و انتخابات 2018 مجلس نمایندگان آمریکا. در هر دو انتخابات آمریکا، سوال محفل اجتماعی، نتایج سطح ملی و ایالتی را بهتر از سوال قصد خود رای دهنده در همان نظرسنجی ها پیش بینی کرد. در حقیقت، داده های مربوط به سئوال حلقه اجتماعی در سال 2016، به طور دقیق پیش بینی کرد که کدام یک از نامزد ها برنده هر ایالت است، بنابراین پیروزی در کالج انتخاباتی ترامپ را به درستی پیش بینی کرد.

در هر حال باید تصدیق کنیم که هنوز در حال آنالیز توانایی محدوده پیش بینی این سوال هستیم و نمی دانیم در این چرخه انتخاباتی پیش رو تا چه اندازه موفقیت آمیز خواهد بود.

این احتمال وجود دارد که بیماری همه گیر بر پاسخ به این سئوال تأثیر بگذارد، زیرا کاهش تعامل با دوستان و خانواده ممکن است مانع توانایی پیش بینی نحوه رأی دادن گردد.

عامل دیگری که ممکن است از توانایی پیش بینی سوال مربوط به حلقه اجتماعی در امسال بکاهد، تجربه انتخابات 2016 است. بعضی از افراد ممکن است تعداد هواداران ترامپ را در محافل اجتماعی خود بیش از حد ارزیابی نمایند و انتظار داشته باشند که ترامپ دوباره یک پیروزی غافلگیرنماینده به دست آورد.

-فکر می کنید چرا سوال محفل اجتماعی انتخابات قبلی را با موفقیت پیش بینی نموده است؟

ما معتقدیم سه دلیل اصلی وجود دارد. با پرسش از مردم در مورد نحوه رای دادن افرادی که با آن ها ارتباطات اجتماعی دارند، به طور ضمنی یک نمونه عظیمتر و متنوع تر از شرکت نمایندگان به دست می آوریم.

ثانیا اینکه کسی به یک شرکت نماینده در نظرسنجی بگوید که دوستانش قصد دارند به یک نامزد نامحبوب رای دهند، کمتر از اینکه قصد خود را برای رای دادن به آن نامزد اعلام نمایند، باعث خجالت یا ارعاب می گردد.

ثالثا همه ما تحت تأثیر تماس ها و ارتباطات اجتماعی خود هستیم. حتی اگر قصد ما این باشد که به نامزدی غیر از نامزد مورد حمایت بیشتر دوستانمان رای دهیم، این احتمال وجود دارد که آن ها خاتمه ما را مجاب نمایند که به نامزد مورد نظر آن ها رای بدهیم؛ بنابراین، سئوال در مورد قصد رأی دادن فرد دیگر در حلقه اجتماعی، می تواند نگاهی اجمالی به عقاید آینده آن شخص داشته باشد، چیزی شبیه یک گوی بلوری.

- تا به امروز بر اساس پاسخ به سوال حلقه اجتماعی پیش بینی می گردد کدام یک از کاندیدا ها برنده گردد؟

سوال حلقه اجتماعی پیش بینی می نماید بایدن در رای مردم پیروز گردد، اما با اختلاف بسیار کمتری نسبت به آنچه در سوال استاندارد رای دهندگان پیش بینی شده است -در نظرسنجی USC Dornsife و بسیاری دیگر- نمودار ها نشان می دهد تعداد آرا پیش بینی شده برای ترامپ (خط قرمز) و بایدن معاون سابق رئیس جمهور (خط آبی) بر اساس انتظارات پاسخ دهندگان نظرسنجی از نحوه رای دادن افراد دیگر در محفل اجتماعی آن ها خواهد بود - بر این اساس هنگامی که محاسبه می کنیم هر نامزد چه تعداد رأی کالج انتخاباتی را می تواند بر اساس میانگین سوالات مربوط به نیت خود و نیت حلقه اجتماعی در سطح ایالت بدست آورد، به نظر می رسد بایدن در آرای کالج انتخاباتی بازنده از میدان خارج خواهد شد.

-نظرتان در مورد سئوال از شرکت نمایندگان در نظرسنجی مبنی بر اینکه انتظار دارند مردم در ایالت آن ها چگونه رأی دهند چیست؟

سوال مربوط به برنده انتخابات در هر ایالت حتی نتایج بدبینانه تری در مورد آرای کالج انتخاباتی برای بایدن ایجاد می نماید. با این حال، ممکن است پاسخ دهندگان به این سئوال حتی بیشتر مستعد این اعتقاد باشند که به دلیل پیروزی غافلگیرانه ترامپ در انتخابات گذشته، او دوباره برنده خواهد شد.

- به نظر شما چقدر محتمل است که نتایج انتخابات 2016 که باعث تعجب بسیاری از مردم شده است، بر نتایج سئوال شما درباره خرد جمعی تأثیر بگذارد؟

ما دو نوع باور را آنالیز کردیم که ممکن است در پاسخ این سئوال توسط شرکت نمایندگان در نظرسنجی تأثیرگذار باشد. معتقدان به آرای خاموش بر این باورند که بعضی از رای دهندگان به ترامپ در این نظرسنجی شمارش نشده اند؛ و بعضی نیز بر این باورند که یکی از نامزد ها یعنی ترامپ، در آخرین لحظات آرای بالای رای دهندگان را به دست خواهد آورد.

برای ارزیابی تأثیر احتمالی آرای خاموش بر پاسخ شرکت نمایندگان در نظرسنجی، از آن ها سه سوال پرسیدیم. به طور متوسط ، شرکت نمایندگان بر این باورند که افراد موجود در حلقه اجتماعی آن ها ممکن است نسبت به حمایت از بایدن تا حمایت از ترامپ اکراه بیشتری داشته باشند. با این وجود، تفاوت های جالبی بر اساس اهداف رأی دادن توسط شرکت نمایندگان وجود دارد.

هواداران بایدن فکر می نمایند دوستان و اعضای خانواده ممکن است از تأیید حمایت خود از ترامپ خجالت بکشند. حامیان ترامپ نیز فکر می نمایند افراد دیگر در حلقه اجتماعی آن ها که از انتخاب مجدد رئیس جمهور حمایت می نمایند، ممکن است از آزار و اذیت ترسیده و یا عمداً در کار نظرسنجی کارشکنی نمایند. آن ها شرمساری به خاطر حمایت از رئیس جمهور را یک عامل قوی قلمداد نمی نمایند.

کسانی که از ترامپ حمایت می نمایند اعتقاد بسیار قوی تری نسبت به کسانی که از بایدن حمایت می نمایند در برنده شدن در آخرین لحظه نامزد خود دارند. حامیان بایدن همچنین بسیار بیشتر از هواداران ترامپ فکر می نمایند که رقیب نامزد آن ها نتایج انتخابات را به چالش بکشد.

به طور کلی، نتایج نشان می دهد که خوش بینی در میان هواداران ترامپ از انتظار آن ها از بیشتریت خاموش رای دهندگان ترامپ و همچنین معجزه لحظه آخر پیشی دریافت ترامپ در انتخابات ناشی می گردد.

بدبینی هواداران بایدن نیز از انتظار آن ها در مورد مشارکت کمتر رای دهندگان و احتمال اینکه ترامپ نتایج انتخابات را به چالش بکشد، نشات می گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 564

به "ترامپ برنده انتخابات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ برنده انتخابات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید