تحصیل رایگان در کانادا

به گزارش مجله حقوق، تحصیل رایگان دبیرستان در کانادا

یکی از مقاطع تحصیلی که در کشور کانادا بسیار مورد استقبال دولت این کشور می باشد تحصیل در مقطع دبیرستان می باشد. دولت کانادا از دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل خود در این کشور را دارند حمایت میکند. معمولا افراد زیر 18 سال شانس بسیار بالایی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا را دارند و سیاست های این کشور این است که ویزای تحصیلی خود را بیشتر اعطا کند که در سنین زیر 18 سال هستند. این افراد برای ویزای تحصیلی کانادا در اولویت هستند. لذا برای تحصیل این افراد مدرک زبان احتیاج نخواهند داشت و بدون مدرک زبان می توانند برای تحصیل به این کشور وارد شوند.

تحصیل رایگان در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

برای تحصیل رایگان این افراد در کانادا احتیاج است که والدین وی در کانادا اقامت دائم و یا تابعیت این کشور را داشته باشند. در غیر این صورت نیز اگر یکی از والدین وی بتواند از این کشور پذیرش تحصیلی اخذ نماید از آن تاریخ به بعد تحصیل رایگان شامل حال وی خواهد شد.

وام تحصیلی و بورسیه از دانشگاههای داخل ایران

داشتن رزومه قوی و معتبر علمی از شرایط دریافت بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در کانادا است. بعضی دانشگاههای ایران برای دانشجویان به راحتی شرایطی فراهم می کنند که بتوانند بورسیه تحصیلی بگیرند مثلا فراهم کردن یاری هزینه های تحصیلی که پس از درخواست دانشجو و ضمن آنالیز شایستگی او با توجه به رزومه علمی به عمل می اید. دانشگاه داخل با توجه به ماده و قانون هایی که برای اعزام دانشجویان نخبه به خارج از کشور وجود دارد ، مبلغی را به صورت وام برای دانشجو پرداخت نموده و دانشجو نیز تعهداتی در مقابل آن متقبل خواهد شد که از جمله آن ها ، خدمت کردن به مدت چند سال (مشخص شده در قانون وزارت علوم) در دانشگاه مبدا است.

شرایط تحصیل رایگان در کانادا برای دانشجویان بین المللی

در مقطع کارشناسی برای دریافت بورسیه باید ابتدا از یکی از دانشگاههای کشور ایالتی کانادا پذیرش بگیرید . یکی از شرایط بورسیه تحصیلی دریافت و تحصیل رایگان در کانادا داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6 است که در مقاطع بالاتر این نمره متفاوت خواهد بود. برای نمونه برای دریافت بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در کانادا در مقطع فوق لیسانس نمره زبان ایلتس باید حداقل 6.5 و در مقاطع بالاتر و تحصیل رایگان در کانادا در مقطع دکتری نمره زبان باید 7 باشد. در مقاطع تحصیلات تکمیلی رعایت شروط دیگر مثل داشتن توصیه نامه معتبر از طرف اساتید دانشگاه به ویژه استاد راهنما که شامل عملکرد دانشجو و برشمردن نقاط قوت او در بعضی دروس است الزامی و حائز اهمیت است .

تحصیل رایگان در کانادا در مقطع دکتری

نکته کلی در مورد اخذ پذیرش، در وهله اول داشتن دانش زبان کافی جهت تحصیل در رشته مورد نظر می باشد و دومین نکته اینکه معمولا برای اخذ پذیرش رایگان در کشور کانادا باید برای مقطع دکترا اقدام نمود. در مقطع دکترا شانس دریافت پذیرش رایگان بسیار بیشتر است. اما احتیاجمند فراهم نمودن شرایطی است که آن شرایط نیز به سادگی فراهم نمی گردد. زیرا افرادی که در مقطع دکترا سعی در اخذ پذیرش رایگان دارند بایستی در مرحله اول شخصی را به عنوان یک استاد و یا سوپروایزر در دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارند پیدا کنند که آن استاد برای مقاطع دکترا برای دانشجویان فاند صادر می کند. برای دریافت فاند نیز دانشجوی مورد نظر بایستی به وسیله مکاتبه با استاد رزومه علمی، پژوهش ها و مقالات ISI و همچنین سرانجام نامه خود را نشان دهد

منبع: اینترنت
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 498

به "تحصیل رایگان در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل رایگان در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید