بهترین تورهای مجازی که می توانید ببینید.

به گزارش مجله حقوق، احتمالا با مفهوم تور مجازی آشنایی دارید. یا اگر سروکارتان با دنیای اینترنت و فضای وب زیاد است، حتما تا به امروز از چند تور مجازی بازدید نموده اید! اگر چه تور مجازی کاربرد گسترده ای در رونق کسب وکارها داشته و دارد، اما گسترش آن تا این حد، با شیوع و همه گیری کرونا چندان بی ارتباط نیست. در زمانی که نمی توان و نباید به صورت فیزیکی و حضوری از بسیاری از اماکن دیدن کرد، تور مجازی جایگزین مناسبی برای جبران این خلاء بوده است.

بهترین تورهای مجازی که می توانید ببینید.

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سرگرمی و سفر بیشتر بدانید.

در این محتوا قصد داریم راجع به تور مجازی و فوائد آن برای گسترش و رونق کسب وکارها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. همچنین، تاریخچه تور مجازی را به اختصار شرح خواهیم داد. از شما دعوت می کنیم همراه ما باشید:

تور مجازی چیست؟

تور مجازی، به مجموعه ای از تصاویر 360 درجه گفته می گردد که به یکدیگر متصل شده و این امکان را به کاربر می دهند که بتواند به صورت مجازی و غیرحضوری در یک مکان به گردش بپردازد. برای تهیه تور مجازی از دوربین های مخصوص و لنزهای ویژه ای استفاده می گردد، همچنین نرم افزارهای مخصوصی وجود دارند که تصاویر گرفته شده را به یکدیگر متصل می نمایند.

تصاویری که در تور مجازی هستند، بسیار واقعی بوده و کاربر می تواند آن را بچرخاند، عظیم نمایی کند و در صورتی که تمایل دارد از زوایای مختلف آن را ببیند. امکانی که شاید در یک بازدید حضوری نیز میسر نباشد.

آیا تور مجازی از تصاویر به هم چسبیده تشکیل شده است؟

در وهله اول ممکن است این گونه به نظر برسد که تور مجازی از تصاویر و عکس هایی تشکیل شده است که به صورت دقیق به همدیگر چسبیده شده اند و سپس همانند اسلاید های پشت سر هم، به نمایش در می آیند. یا فیلمی است که از گردش تصویربردار بین اشیاء مختلف گرفته شده است. اما همانطور که اشاره شد، تور مجازی یک فناوری جدید و نوین بر پایه واقعیت مجازی و تصاویر سه بعدی است.

تور مجازی امکان گردش کاربر در فضا را به صورت مجازی میسر می سازد. شما در هر زاویه ای که تمایل داشته باشید می توانید شیء مورد نظرتان را ببینید و آن را عظیم یا کوچک کنید. با استفاده از تور مجازی می توانید درون طبقات یک موزه به گردش در آیید و در هر قسمتی که دوست دارید، بیشتر توقف کنید تا یک اثر هنری را از زوایای مختلف و با دقت بیشتری نظاره کنید.

در واقع، در بازدید از یک تور مجازی، این کاربر است که زاویه دید خود را تعیین می کند و انتخاب می کند کجا و در چه زاویه ای قرار بگیرد!

آموزش ساخت تور مجازی

تور مجازی، تصاویر و زاویه دیدی 360 درجه در اختیارتان قرار می دهد و به شما اجازه می دهد از هر زاویه ای که دوست دارید یک تصویر را ببینید و ارزیابی کنید. این امکان، با استفاده از عکاسی 360 درجه یا پانوراما به وجود می آید.

در واقع، عکاس تور مجازی با استفاده از دوربین های خاص و حرفه ای، تصاویری 360 درجه و از زوایای مختلف، از یک سوژه می گیرد. پس از تکمیل عکس برداری، تصاویر ادیت و ویرایش می شوند و سپس، با استفاده از نرم افزارهای حرفه ای و خاصی، تصاویر به یکدیگر چسبانده می شوند.

در صورت تمایل، می توان بر روی هر محصول شرحاتی اضافه نمود تا مخاطب درک کامل تری از سوژه داشته باشد. همچنین می توان موسیقی دلچسبی به تور اضافه نمود تا به احساس رضایت کاربر اضافه نموده گردد.

نرم افزارهایی که برای ساخت تور مجازی کاربرد دارند، نرم افزارهای خاصی بوده و کار کردن با آن ها نیازمند تخصص و دانش مربوطه است. البته نمونه های رایگان و نیمه حرفه ای از این نرم افزارها نیز وجود دارد که برای افراد آماتور تهیه شده و به کاربر این امکان را می دهد که بدون داشتن تخصص، دست به کار ساخت یک تور مجازی گردد.

اما همانطور که می دانید اگر بخواهید به تور مجازی از جنبه تبلیغات و بازاریابی نگاه کنید، باید ساخت آن را به افراد متخصص بسپارید تا نتیجه کارتان، یک تور حرفه ای و منحصربفرد باشد.

تاریخچه تور مجازی

به راحتی نمی توان تاریخچه تور مجازی را تعیین نمود. چرا که ایده آن و نمونه های بسیار ابتدایی آن، قدمتی نزدیک به 200 سال دارد. اگر چه، آن تصاویری که در 200 سال قبل برجسته نمایی شد، با آنچه امروزه ما به اسم تور مجازی می شناسیم تفاوت های بنیادین بسیاری دارد.

تور مجازی به شکلی که امروزه کاربرد دارد و ما می شناسیم، اولین بار در سال 1994 برای بازدید از یک موزه مورد استفاده نهاده شد. اولین شخصی که به طور رسمی شاهد یک تور مجازی بود، ملکه الیزابت دوم است که از تور سلطنتی دادلی در انگلستان دیدن کرد و آن را افتتاح نمود.

پس از آن و با رشد تکنولوژی، خصوصا در چند سال اخیر، تور مجازی و روش های فراوری آن، دگرگون شد و نه تنها در موزه ها و اماکن توریستی، بلکه در بسیاری از کسب وکارها نیز مورد استفاده نهاده شد.

تور مجازی گوگل چیست؟

به جرات می توان گفت امروزه کمتر کسی را می توان یافت که برای یافتن یک مکان یا آدرس، از سرویس گوگل مپ استفاده ننموده باشد! گوگل مپ، یکی از مهم ترین ابزارها در گشت وگذار اینترنتی و جستجوی مکان ها در شهرهای مختلف جهان است.

تور مجازی گوگل، امکانی است که به شما یاری می کند تا مکان مورد نظرتان را روی نقشه گوگل پیدا کنید و سپس، آن مکان را به طور مجازی بازدید کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید به دنبال یک هتل یا رستوران خوب در نزدیکی محلی که اکنون هستید، می گشت. اگر رستوران یا هتل مورد نظرتان دارای تور مجازی گوگل باشد، شما می توانید به راحتی مکان آن را روی نقشه پیدا و جهت یابی کنید.

پس از جهت یابی می توانید به صورت مجازی، وارد رستوران یا هتل مورد نظر شوید و فضای داخلی آن جا را نیز به طور کامل آنالیز کنید. سپس در صورتی که تمایل داشتید، میز دلخواه یا اتاق مورد نظرتان را رزور کنید. همین طور است برای بسیاری از کسب وکارهای دیگر که دارای تور مجازی هستند و آن را بر روی سرویس گوگل مپ، فعال نموده اند.

با استفاده از تور مجازی گوگل، می توانید اطلاعات، مزایا و ویژگی های مختلف کسب وکارتان را به مشتری نشان دهید و او را ترغیب کنید که از محصولات یا خدمات شما استفاده کند.

کاربرد تور مجازی در رونق کسب وکارها

هیچ چیزی مانند این که مخاطب خود را به یک بازدید حضوری و یا مجازی از کسب وکارتان دعوت کنید، در جذب مخاطب پرفایده نیست.

مشتری تمایل دارد محصولی که می خرد را به طور کامل آنالیز کند و به این درک برسد که کالا یا محصولی که استفاده می کند، مفید است و فرایند فراوری سالمی را طی نموده است. خصوصا این موضوع، در پوشاک، مواد خوراکی و غذایی بسیار حائز اهمیت است و تاثیر زیادی در متقاعدسازی مشتری دارد.

تور مجازی مشاغل

معمولا در هر کسب وکاری می توان از تور مجازی استفاده کرد. اگر صاحب شرکت یا سازمان خدماتی هستید، می توانید محل کار و روال خدمت رسانی به مشتریان را در قالب یک تور مجازی به تصویر بکشید. یا اگر صاحب یک کسب وکار فراوریی هستید، می توانید از فرایند فراوری محصولات و خط فراوری کارخانه یا کارگاه، تور مجازی بسازید.

استفاده از تور مجازی، باعث می گردد مشتری بیشتر و بهتر با فرایند فراوری یا ارائه خدمات درگیر گردد. در نتیجه، راحت تر و با اطمینان و اعتماد بیشتری اقدام به خرید یا دریافت خدمات می کند و این یکی از بهترین شیوه های تبلیغات است.

چطور می توان تور مجازی را به مشتری ارائه داد؟

تور مجازی به دو شکل به مشتری ارائه می گردد: با خرید بلیت و یا رایگان و تبلیغاتی.

معمولا موزه ها و اماکن توریستی، تورهای مجازی خود را به فروش می رسانند. یعنی اگر بخواهید از فلان موزه دیده کنید، باید بلیتی برای دیدن تور تهیه کنید. با خرید و تهیه بلیت، امکان بازدید مجازی از موزه فراهم می گردد.

اما تور مجازی برای معرفی محصولات یا ارائه خدمات، جنبه تبلیغاتی داشته و برای کاربران رایگان است. این معنی که شما از کسب وکار و محصولاتتان توری تهیه می کنید و مخاطب را دعوت می کنید که از تور ارائه شده، دیدن کند.

بدیهی است این روش تبلیغاتی است و می تواند بر روی وب سایت قرار بگیرد. همچنین لینک تور مجازی را می توانید در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام به نمایش بگذارید تا کاربران ازین طریق نیز به دیدن تور مجازی دعوت شوند.

علاوه بر این، می توانید تور مجازی را بر روی فلش یا CD انتقال دهید و به صورت تبلیغاتی در نمایشگاه به مدعوین هدیه دهید.

چه کسب وکارهایی می توانند از تور مجازی استفاده نمایند؟

همانطور که بیان شد، معمولا همه انواع کسب وکارها می توانند دارای تور مجازی باشند. در ابتدا، تنها موزه ها و اماکن گردشگری دارای تور مجازی بودند، اما امروزه کسب وکارهای فراوریی و خدماتی نیز می توانند تور مجازی بسازند و با این شیوه ، تبلیغات نمایند.

مشاوران املاک، صاحبان رستوران ها و هتل ها، مراکز گردشگری و توریستی، شهربازی ها و باشگاه های ورزشی، استخر ها و استادیوم ها، کارخانجات فراوریی، شرکت های ارائه دهنده خدمات، فروشگاه ها و هایپرمارکت ها، مراکز زیارتی و سیاحتی و بسیاری از اماکن دیگر، می توانند دارای یک تور مجازی اختصاصی باشند.

سخن پایانی

مشتری کنجکاو و علاقمند است که با فرایند فراوری محصول یا خدماتی که دریافت می کند آشنا باشد. با تهیه و ساخت یک تور مجازی حرفه ای و کامل، می توانید پاسخی درخور به کنجکاوی مشتریان تان بدهید.

از نظر روانشناختی، هر چه مشتری بهتر و بیشتر با فرایند فراوری محصولات آشنا باشند، اعتماد بیشتری می کند و راحت تر می توانید از او یک مشتری وفادار و پروپاقرص بسازید. داشتن تور مجازی نه یک پیشنهاد، بلکه یک الزام است تا به وسیله آن، بتوانید بهتر کسب وکارتان را به مخاطب تان معرفی کنید.

منبع: مجله سفر
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 947

به "بهترین تورهای مجازی که می توانید ببینید." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین تورهای مجازی که می توانید ببینید."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید